lørdag den 30. januar 2021

Book Haul #1

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Januar er langt om længe ved at være slut, og det betyder, at det er blevet tid til årets første book haul. Med nedlukning, hjemmearbejde og vintermørke havde jeg i den grad brug for retailterapi, og det bærer denne book haul også præg af - selvom langt de fleste af de bøger, jeg købte, stadig er undervejs. Et par af bøgerne er også fødselsdagsgaver, da januar var min fødselsdagsmåned. 
Men lad os bare gå i gang. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I januar fik jeg tilsendt et enkelt anmeldereksemplar i en overraskelsespakke. 
Bogen er:

Jeanette Sigtenborg Rasmussen: I krig (Legendens ridder 1). Forlaget Straarup og Co. 

Tilbage i november bestilte jeg en brugt bog via Amazon til min Hobbitten-samling, og i januar dukkede den endelig op. 
Bogen er:

J.R.R. Tolkien: The Hobbit (Guild Publishing 1978)

Størstedelen af månedens bogkøb var, som sædvanlig, fristes jeg til at skrive, hos Saxo. To af dem blev dog købt på et fødselsdagsgavekort, så de tæller ikke helt med. Som man kan se af bogkøbene, var jeg på lidt af et middle grade-kick i januar (hvilket står i skærende kontrast til det, jeg faktisk fik læst, men mere om det i mit kommende læsestatus-indlæg). 
Bøgerne er:

Anne-Christine Hellerup Brandt: Valdemarsro - Grøn aftensmad

Helen Cox: Dødbringende besked (Kitt Hartley Yorkshire Mysteries 1)

Elise Kova: The Dragons of Nova (Loom Saga 2)

Kelly Barnhill: The Girl Who Drank the Moon

William Joyce:  
Nicholas St. North and the Battle of the Nightmare King (The Guardians 1)
E. Aster Bunnymund and the Warrior Eggs at the Earth's Core (The Guardians 2)
Toothiana: Queen of the Tooth Fairy Armies (The Guardians 3)
The Sandman and the War of Dreams (The Guardians 4)
Jack Frost: The End Becomes the Beginning (The Guardians 5)

Debi Gliori:
Pure Dead Magic (Pure Dead 1)
Pure Dead Brilliant (Pure Dead 3)

Cornelia Funke:
Inkheart (Inkheart 1)
Inkspell (Inkheart 2)
Inkdeath (Inkheart 3)

Det blev også det til 2 tegneserier fra Fantask, nemlig:

Christophe Arleston og Alessandro Barbucci: Persaunernes hemmelighed (Ekho spejlverdenen 5)

Batman - 80 Years of the Bat Family

Sidst, men ikke mindst, modtog jeg i januar dette flotte kort over Tamora Pierces Tortall-univers. Kortet er købt hos Dual Wield Studios, og selvom det er noget større, end jeg havde forestillet mig, da jeg åbenbart fik omregnet de amerikanske mål forkert, og papirkvaliteten ikke er helt, som jeg havde håbet, så er jeg glad for at have det. 

I alt blev det til 16 bøger, 2 tegneserier og et kort i perioden 1.-30. januar. Af dem var 1 et anmeldereksemplar, 14 på engelsk, 1 brugt, og 2 fødselsdagsgaver. Derudover er der stadig en del pakker på vej til mig, som forhåbentlig dukker op i februar. 
I februar håber jeg at holde igen med bogkøbene, men om jeg kommer til at overholde det, kommer nok an på, hvor meget retailterapi jeg får brug for under den næste måneds nedlukning. 

Fik I nogle gode bøger ind ad døren i januar?

Ingen kommentarer: