lørdag den 4. maj 2019

Book Haul #4

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Så er det igen blevet tid til at vise mine nye bøger frem. Denne gang gælder det de bøger, jeg fik ind ad døren i løbet af april, og igen har jeg fået samlet mig en pæn stak. Bogkøbene denne gang dækker en del huller i min samling, og består for størstedelens vedkommende af bøger, som enten er del af serier, eller dubletter i en, for mig, bedre udgave, end den jeg allerede har på hylden. Derudover fik jeg i april også en del merchandise ind ad døren. Men mere om det senere.
Først gælder det bøgerne.

Jeg starter som altid med anmeldereksemplarerne. Siden sidst har jeg fået 5 anmeldereksemplarer/boggaver tilsendt fra søde forlag.
Bøgerne er:

Camilla Wandahl og Caroline Ørsum: Skygger i skumringen. Forlaget Facet.

Nicole Boyle Rødtnes: Medaljonen. Forlaget Alvilda.

Nicole Boyle Rødtnes: Livet tilbage. Forlaget Alvilda.

Philip Reeve: Helvedesmaskiner (Mortal Engines 3). Forlaget Alvilda.

Gry Kappel Jensen: Roser og violer (Rosenholm-trilogien 1). Turbine Forlaget.

I slutningen af marts købte jeg 2 bøger og en enkelt graphic novel hos Amazon, som dukkede op i løbet af april. Alle 3 var del af serier, jeg samler på i forvejen, og som ikke kunne købes andre steder.
De er:

Rachel Aaron:
A Dragon of A Different Color (Heartstrikers 4)
Last Dragon Standing (Heartstrikers 5)

Dan Abnett m. fl.: The Spark (Titans vol. 5)

Hos Saxo købte jeg, ad flere omgange, 8 bøger og 1 tegneserie.
De er:

Mort Walker: Hvad skulle generalen gøre uden frøken Olsen? (Basserne)

Elsa Beskow: Tante Grøn, tante Brun og tante Lilla - En komplet samling

Rick Riordan: 9 from the Nine Worlds

J.R.R. Tolkien: The Fall of Gondolin

Sherrilyn Kenyon:
Styxx (Dark-Hunter 22)
Son of No One (Dark-Hunter 23)
Dark Bites (Dark-Hunter 22.5)

Diana Wynne Jones: Castle in the Air (Howl's Moving Castle 2)

Juliet Marillier: Daughter of the Forest (Sevenwaters 1)

Jeg købte også en enkelt tegneserie i Kvickly, nemlig:

Mort Walker: Få så fart på, Jens! (Basserne 100% 47)

Tilbage i marts købte jeg en del merchandise ved EMP Danmark, hvor de havde et tilbud, hvor man kunne få et gratis krus med, og det dukkede så op i starten af april:
Hos EMP købte jeg:

En Harry Potter-rygsæk (som viste sig at være mindre, end jeg havde regnet med)

En Lord of the Rings-nøglering

Og så fik jeg et gratis, varmereagerende Supernatural-krus.

Sidst, men ikke mindst, modtog jeg i april også det booksleeve jeg købte hos en Etsyshop tilbage i begyndelsen af marts. Jeg opdagede nemlig tilfældigt, hos en af de danske bogbloggere jeg følger på Instagram, at der fandtes et booksleeve med Hobbitten-motiv, og det var jeg selvfølgelig nødt til at have fat i. Etsyshoppen hedder InLUMOSLibertas.

Ialt fik jeg 15 bøger, 2 tegneserier, 1 graphic novel og 4 stykker merchandise ind ad døren i perioden 1. april til 4. maj. Af dem var 5 anmeldereksemplarer/boggaver, 9 på engelsk og 1 var en billedbog, mens 4 var dubletter. Jeg har ikke planer om de store bogindkøb i maj, men det kan selvfølgelig ændre sig, hvis der dukker et godt tilbud op. Der er dog et par stykker på vej til mig med posten, hvoraf 2 af dem er forudbestillinger.

Har I fået nye bøger ind ad døren i april? Og har I også nogle bøger, I har i forudbestilling? 

Ingen kommentarer: