fredag den 4. august 2017

Book Haul #7

Endnu en måned, endnu en Book Haul...
Selvom jeg egentlig ikke regnede med, at juli ville byde på bogkøb, så skete det alligevel. Jeg holdt mig ellers pænt i skindet indtil måneden var næsten slut, men så kunne jeg alligevel ikke nære mig, og pludselig dukkede der tre bogpakker op. Jeg har dog en rigtig god undskyldning - synes jeg selv: 4 af bøgerne er den samme!
En enkelt boggave dukkede der også op i månedens løb, og så har jeg igen været så heldig, at modtage nogle anmeldereksemplarer fra søde forfattere og forlag, som jeg glæder mig til at læse.
Til gengæld har jeg overholdt mit bogkøbsstop på engelske bøger. De engelske bøger jeg købte har jeg nemlig læst før, og derfor går de ikke ind under bogkøbsstoppet. Siden sidste bogkøb har jeg fået læst 12 af mine engelske bøger, og jeg har derfor igen lov til at købe nye engelske bøger. Eller, det ville jeg have, hvis jeg ikke allerede havde benyttet mig af det, og afgivet en ordre hos Saxo, mens de i tirsdags havde 20 % rabat. Resultatet af ordren vil kunne ses i næste Book Haul. Derfor er der igen lukket for køb af engelske bøger, med få undtagelser, indtil jeg har fået læst de næste 10. Derudover er der en anden spændende pakke på vej, som jeg glæder mig til at vise frem for jer. Spoiler: det er ikke bøger.
Men først gælder det julis nye bøger.

Vi starter som altid med anmeldereksemplarerne. I juli har jeg modtaget 4 anmeldereksemplarer.
Bøgerne er:

Julie Kagawa: Jerndronningen (Iron Fey sagaen 3). Forlaget HarperCollins Nordic.

Julie Kagawa; Klonerne (Sagaen om Talon 4). Forlaget HarperCollins Nordic.

Karina Laurberg Bidstrup: Homo Bestia. Forlaget EgoLibris.

Josefine Guldahl: De seje superalfer. Forlaget mellemgaard og forfatteren.

Mens jeg var på ferie, var jeg så heldig at få en gave af min mormor. Hun havde ved en fejltagelse købt en dublet, og det kom så mig til gode.
Bogen er:

P.D. James: Ar for livet

I juli faldt jeg også over en brugt bog på antikvariat.net. Jeg har læst forfatterens andre bøger på dansk og elskede dem, så derfor var jeg selvfølgelig også nødt til at købe den her.
Bogen er:

Patrick Ness: Mere end det

Månedens FairyLoot-boks havde temaet Tricksters, og i boksen gemte sig denne bog:

Amanda Foody: Daughter of the Burning City

Jeg købte også en enkelt tegneserie i månedens løb, nemlig:

Mort Walker: Hvem kommer sidst i vandet? (Basserne 100% 33)

I slutningen af juli afgav jeg en ordre på Saxo Jeg manglede nemlig nogle bøger i samlingen, og da der lige var kommet nye udgaver af dem, måtte jeg selvfølgelig eje dem. Samtidig havde Bloomsbury netop udgivet 20 års jubilæumsudgaver af Harry Potter and the Philosopher´s Stone, og jeg havde forelsket mig i Slytherin-udgaven. Der gik dog ikke mange minutter fra jeg havde åbnet bogpakken, til jeg bestilte en til. Jeg opdagede nemlig, at der i jubilæumsudgaven var en del hus-baseret ekstramateriale, og så måtte jeg selvfølgelig have fingrene i Gryffindor-, Hufflepuff- og Ravenclaw-bøgerne også. Det skader heller ikke, at de er så sindsygt flotte, med farvede kanter og endesider i husfarverne og præget smudomslag. Det lykkedes mig dog at holde lidt igen med Harry Potter-købetrangen, for jeg købte hverken de nye hardbacks på dansk (jeg har pt. serien i paperback på dansk, og de er ved at være noget slidte) eller et engelsk bokssæt af serien, som jeg også har forelsket mig i. Det kommer dog til at vente til efter efterårets forskellige bogmesser og, ikke mindst, min flytning i oktober.
Bøgerne er:

J.K. Rowling:
Harry Potter and the Philosopher´s Stone - Slytherin
Harry Potter and the Philosopher´s Stone - Gryffindor
Harry Potter and the Philosopher´s Stone - Hufflepuff
Harry Potter and the Philosopher´s Stone - Ravenclaw
Fantastiske skabninger og hvor de findes, af Newt Scamander
Quidditch gennem tiderne, af Kennilworthy Whisp

Ialt flyttede 13 bøger og 1 tegneserie ind hos mig mellem den 3. juli og 4. august. Heraf var 4 anmeldereksemplarer, 1 en gave og 1 en FairyLoot-bog. Jeg købte selv 7 bøger, hvoraf 1 var brugt.
Som skrevet ovenfor har jeg allerede købt den første bogpakke i august, men udover den og månedens FairyLoot, har jeg ikke planer om at købe flere. Om det holder - det må tiden vise. Jeg vil dog forsøge at holde igen, da september bliver en stor bogkøbsmåned med Fantasyfestivalen i Esbjerg.

Har I købt/fået nye bøger i juli? Og har I også købt jubilæumsudgaven af Harry Potter, og i givet fald, hvilket hus?


2 kommentarer:

Lotte Eskildsen sagde ...

Jeg har været imponerende tilbageholdende med bogkøbet i juli, og har ikke købt én eneste bog (jeg er stolt). Har dog fået en masse gode bestillinger hjem fra Biblioteket, og har genåbnet min abonnement hos Mofibo - så det er blevet til en masse gode læseoplevelser i juli :-)

Kirsten Bloch sagde ...

@Lotte. Flot. Ja, man kan jo sagtens få gode læseoplevelser uden at købe bøgerne selv - det er bare så fristende at gøre det:)