torsdag den 25. maj 2017

Fairyloot #5

Da Fairyloot meldte ud at der i denne boks ville være en ting inspireret af Lord of the Rings måtte jeg bare have fingrene i den. Også selvom jeg var 99% sikker på bogen, og egentlig ikke havde de store planer om at læse den. Månedens tema var Warriors & Legends, og det er endnu en godt sammensat boks. Selvom boksen ankom i går, havde jeg først tid til at åbne den i dag, og jeg har virkelig glædet mig til at finde ud af hvad der gemte sig i den. 

Det første jeg så da jeg åbnede boksen var som altid kortet med månedens tema og en oversigt over indholdet på bagsiden. Det er igen utrolig flot designet, og jeg lod det blive liggende med forsiden opad mens jeg pakkede resten af boksen op for ikke at blive spoilet. 

Den første ting jeg fik øje på var en dåse med te fra The Tea Leaf Company, som har specialblandet en grøn te med navnet Warriors & Legends specielt til denne boks. Jeg elsker te, og selvom det ikke er grøn te jeg drikker mest af, så skal den da prøves. 

Næste ting der dukkede op var et lys fra In The Wick of Time, som har lavet et eksklusivt Opposing Tin Candle, som forfatteren af månedens bog har navngivet. Der er to versioner, og jeg har fået Mist, som dufter af Warm Stone & Woodsmoke. Jeg kan ikke helt lugte det, men hvad end det dufter af, så er det en behagelig duft. 

Tredje ting var en Metallic Feather Pen fra Flora´s Wonder Emporium. Det er en kuglepen som jeg næppe kommer til at bruge, da den er alt for stor, men den passer perfekt til temaet og månedens bog. 

Man kan aldrig have nok sokker, og nu ejer jeg så et par heltemodige af slagsen. Det er Celtic Socks, designet af Fairyloot selv, og jeg glæder mig til at tage dem i brug. 

Næste ting der dukkede op var dette træbogmærke designet af Ink and Wonder, og med et citat fra Lord of the Rings. Selvom designet er flot, så blev jeg noget skuffet over at det var det der var den lovede ting som jeg egentlig købte boksen for. Jeg bruger aldrig træbogmærker, fordi jeg er bange for at de knækker, og ved derfor allerede nu, at det kun vil blive brugt til billeder. 

Næste ting var en rabatkode til The Tea Leaf Company, som jeg næppe kommer til at bruge, fordi jeg har en glimrende tebutik i nærheden af mig. 

Boksens store overraskelse var en ekstra bog, World Mythology in Bite-sized Chunks, skrevet af Mark Daniels. Jeg er vild med mytologi og glæder mig allerede til at læse den. 

Den næste ting i boksen, og månedens bonusting, var et prøvekapitel fra Naondel, bind 2 i The Red Abbey Chronicles, skrevet af Maria Turtschaninoff. Jeg har godt nok ikke læst den første bog i serien, men det kunne da være jeg skulle kaste mig over den. Jeg ved den er kommet på dansk, så det skulle være til at få fat på den. 

Månedens bog var Flame in the Mist af Renée Ahdieh som jeg også havde gættet mig til ud fra beskrivelsen af den. Som jeg skrev tidligere er det ikke nødvendigvis en bog jeg havde tænkt mig at læse, men nu hvor jeg har den får jeg det nok gjort på et eller andet tidspunkt. Jeg er i øvrigt vild med coveret til bogen, som jeg synes er virkelig smukt. 

Som altid fulgte der lidt goodies med bogen. Denne gang var der en signeret bookplate, et brev fra forfatteren, et bogmærke til bogen og et fra Fairyloot, et kort med koden til min læsemakker og månedens Fairyscoop hvor man blandt andet kan læse et kort interview med forfatteren og se næste måneds tema. 

Til sidst et billede af de mange goodies i denne måneds boks. Selvom den ikke ramte helt i plet for mig, så er boksen utrolig velsammensat, og man er ikke i tvivl om at der er blevet tænkt for at få det hele til at passe sammen med bogen og temaet. Jeg er især glad for den ekstra bog og teen, og glæder mig til at nyde dem sammen. 
Jeg glæder mig allerede til næste måneds boks, hvor temaet er Elementalists, og har netop tegnet abonnement for de næste tre måneder hos Fairyloot. Selvom månedens boks ikke ramte helt i plet for mig, så vil jeg stadig varmt anbefale Fairyloot hvis man har lyst til at prøve en boglig abonnementsboks. 

Ingen kommentarer: