onsdag den 1. februar 2023

Læsestatus for januar

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Januar er slut, og det er tid til at gøre status over årets første måned, som var præget af op- og nedture. 
Arbejdsmæssigt fyldte Fantasyfestivalen en del, blandt andet med offentliggørelsen af vores udenlandske Guests of Honour, mens hjemmefronten bød på en del sygdom, som slog mig en del ud af kurs.
Januar var min fødselsdagsmåned, og selvom selve dagen blev fejret alene med katten, så blev det også til et enkelt besøg - med medfølgende teatertur og restaurantbesøg - med mine forældre i månedens løb. 
Derudover var jeg til endnu et hyggeligt læsekredsmøde i min lokale Fantasy Fellowship. 
Læsemæssigt blev januar desværre ikke den bedste start på året. For selvom jeg i overvejende grad nød det, jeg fik læst, så var overskuddet der desværre ikke til ret megen læsning, og jeg starter derfor året ud med at være bagud med mit Goodreads-læsemål. Jeg regner dog med at kunne indhente det i løbet af året.  
Månedens serie fra seriekrukken var Dragesten af Ry Kristensen, hvor jeg manglede et enkelt bind, for at kunne krydse den af listen over igangværende serier. Desværre nåede jeg ikke at få læst bogen færdig, før januar var forbi. Men i det mindste fik jeg begyndt på den, hvilket er mere end jeg kan sige om månedens FairyLoot-bog, Beyond A Darkened Shore af Jessica Leake. Jeg har dog stadig en måned tilbage at læse den i, da jeg kun trækker en FairyLoot-bog hver anden måned. Til gengæld gik det rigtig godt med min nye læseudfordring, hvor jeg fik læst hele 2 bøger fra den udvalgte hylde. 
Men lad os se på, hvad jeg faktisk fik læst. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I januar fik jeg læst 3 anmeldereksemplarer, tilsendt af søde forlag.
Bøgerne er:

J. R. R. Tolkien: Hobbitten
Anmeldereksemplarer fra forlaget Gyldendal. 

Gry Kappel Jensen:
Pagten (Venja 1)
Hemmeligheden (Venja 2)
Samlet anmeldelse her. Anmeldereksemplarer fra forlaget Turbine.
Serien er i gang. 

Månedens læsekredsbog til The Fantasy Fellowship var en genlæsning for mit vedkommende, nemlig:


Som tidligere nævnt fik jeg læst 2 bøger fra månedens udvalgte hylde. 
Bøgerne er:

Per Kuskner: Matador - mennesker, myter og minder

Lene Bredsdorff: Halfdan

Sidst, men ikke mindst, fik jeg læst 3 tegneserier. 
De er:

Goscinny og Uderzo:
Romernes skræk! (Asterix 11)
Olympisk mester (Asterix 12)

Arleston og Barbucci: Monstre under Manhattan (Ekho spejlverdenen 8)

I alt fik jeg læst 6 bøger og 3 tegneserier i januar. Af dem var 3 anmeldereksemplarer, 2 biografier, 2 letlæsningsbøger, 1 på engelsk og 2 genlæsninger. Jeg fik påbegyndt 1 serie og kom ajour med en anden. 
I februar skal jeg have læst januars FairyLoot-bog og den næste bog til The Fantasy Fellowship. Månedens serie fra seriekrukken er The Vampire Chronicles af Anne Rice. Månedens hylde er B2, som kan ses nedenfor. Derudover skal jeg have færdiglæst nogle af de bøger, jeg er i gang med, ligesom jeg også gerne vil have læst nogle flere anmeldereksemplarer. 

Ingen kommentarer: