fredag den 3. februar 2023

Book Haul #1

Jeg starter weekenden ud med at vise årets første book haul frem.
Januar er min fødselsdagsmåned, og da jeg kun havde bøger på ønskesedlen, fik jeg, ikke overraskende, en del bøger i gave. Og så forærede jeg mig selv en større bogpakke, som jeg har kigget på et stykke tid, men aldrig fået taget mig sammen til at købe.
Her kommer januars nyanskaffelser til hjemmebiblioteket. 

Af mine forældre fik jeg 3 bøger i gave. Bøgerne er:

Seneca: Om livets korthed. Om vrede. Om mildhed. Om sindsro.

Sosuke Natsukawa: Katten der ville redde bøgerne

Anders De La Motte og Måns Nilsson: Døden går til fremvisning (Mordene på Østerlen 1)

Min bror og svigerinde forærede mig et gavekort til Saxo, og da jeg alligevel var i gang, købte jeg også en enkelt bog selv, så det endelige antal nåede op på 3 bøger. 
De er:

Annette Lassen: Oldtidssagaernes verden

B.B. Alston: Amari og det magiske spejl (Amari 2)

Jenny Colgan: Jul i boghandlen

Hos Fantask købte jeg 4 tegneserier i månedens løb, nemlig:

Goscinny og Uderzo:
Romernes skræk! (Asterix 11)
Olympisk mester (Asterix 12)

Arleston og Barbucci: Monstre under Manhattan (Ekho spejlverdenen 8)

Cavan Scott, Jose Luis, Jonas Trindade og Rex Lotus: Titans United

Og så forærede jeg mig selv en større fødselsdagsgave, som jeg har sukket efter i flere år, men først har fået købt nu. Nemlig Sussi Bechs samlede værker, bestående af 9 bind. Med i købet fulgte også en billedbog. 
De er:

Sussi Bech:
Dalila den Drevne (Sussi Bechs samlede værker 1)
Aida Nur (Sussi Bechs samlede værker 2)
Nofret 1 (Sussi Bechs samlede værker 3)
Nofret 2 (Sussi Bechs samlede værker 4)
Nofret 3 (Sussi Bechs samlede værker 5)
Nofret 4 (Sussi Bechs samlede værker 6)
De vilde svaner, Zainab, Egtved Pigen (Sussi Bechs samlede værker 7)
Tutankhamon (Nofret 13)
Slave i Levanten (Nofret 0)

H.C. Andersen, illustreret af Sussi Bech: Den flyvende kuffert

Jeg var så heldig, at jeg også fik første samlebind af Nofret signeret med personlig hilsen og en tegning. 

Og så fulgte der også en signeret plakat med. 

I alt flyttede 7 bøger og 13 tegneserier ind i reolerne i perioden 1. januar til 3. februar. Af dem var 1 billedbog, 1 signeret, 2 klassikere og 1 på engelsk. 5 var fødselsdagsgaver. 
I februar har jeg ikke planer om de store bogkøb, men har dog kig på et par nye titler. 

Ingen kommentarer: