lørdag den 25. februar 2023

Book Haul #2

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Selvom der stadig er et par dage tilbage af februar, så har jeg bestemt mig for at vise månedens book haul frem nu. Jeg regner nemlig ikke med at få flere bøger ind ad døren de næste par dage, og vil rigtig gerne have stakken flyttet fra bordet ind i reolerne. Bøgerne fylder nemlig efterhånden en del, og er en smule i vejen. 
Det var egentlig ikke meningen, at månedens book haul skulle blive så stor, men et impulskøb og støtte til min yndlingsbutik fik bogstakken til at vokse støt, så den samlede mængde blev noget større, end jeg havde tænkt mig. 
Så lad os bare komme i gang. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I februar fik jeg tilsendt 3 anmeldereksemplarer fra søde forlag. 
De er:

Gry Kappel Jensen: Forbandelsen (Venja 3) og Børnene i skoven (Venja 4). Turbine. 

Malene Sølvsten: Spående vølve. Gyldendal. 

Det blev til 3 nyudgivelser fra Saxo i februar. 
Bøgerne er:

Heather Fawcett: Emily Wilde's Encyclopedia of Fairies

Madeline Martin: Den hemmelige bibliotekar

Freya Sampson: Mit hjertes bibliotek

Et impulskøb i Føtex fik månedens bogstak til at vokse med 3 bøger, som alle var faglitteratur, nemlig:

Ann-Christine Hellerup Brandt: Valdemarsro - Kager og desserter

Jacob Wendt Jensen og Jane Aamund: Revykongen Aage Stentoft

Søren Flott: Rejsen mod syd

Sidst, men ikke mindst, købte jeg en større bunke tegneserier fra Fantask, da de i starten af februar meldte ud, at butikken var i problemer, og havde akut brug for støtte. 12 styk blev det til, og de er:

Filippi og Camboni:
Den ekstraordinære rejse 1. del
Den ekstraordinære rejse 2. del
Den ekstraordinære rejse 3. del
Den ekstraordinære rejse 4. del

Katz og Créty:
De blodige ruiner (Kaosstenen 1)
Barbarernes tid (Kaosstenen 2)
Marchen mod imperiet (Kaosstenen 3)

Ken Broeders: Den drivende verden (Tyve og trolde 1)

Thirault og Højgaard: Helvedeskoblet (Gudernes skat 1)

Jean-Pol og Cauvin: Boy (Sammy 40)

Goscinny og Uderzo:
Profeten (Asterix 19)
Styrkeprøven (Asterix 24)

I alt flyttede 9 bøger og 12 tegneserier ind i perioden 4.-25. februar. Af dem var 3 faglitteratur, 3 anmeldereksemplarer, 1 signeret og 1 på engelsk. 
I marts har jeg ikke planer om de store bogkøb, men har dog kig på et par enkelte bøger. 

Ingen kommentarer: