mandag den 28. februar 2022

Læsestatus for februar

(Reklame - indeholder anmeldereksemplar)

Med kun få timer tilbage af februar, er det blevet tid til at gøre status over måneden, der gik. 
Februar var en omskiftelig måned, som bød såvel sol og varme som kulde, regn, storm og endda sne. Det var en måned, som på den ene side betød farvel til restriktioner, og en epidemi, der, trods stigende smittetal, nu endelig nærmer sig sin afslutning, og på den anden side bød på store chok på verdensplan, hvor krigen for første gang i mange år vendte tilbage til Europa, og pludselig kom tæt på. 
Arbejdsmæssigt bød februar på mere hjemmearbejde og Teamsmøder, såvel som ekstravagter. Planlægningen af årets Fantasyfestival er i fuld sving, og skrider støt fremad. 
På hjemmefronten blev jeg i februar igen nedlagt af sygdom. Og endnu en gang var det ikke Corona, men "bare" influenza, da samtlige tests viste negativ. Influenzaen slog mig dog en del ud af kurs, og især læsningen blev påvirket, da energiniveauet var lavt. 
Ellers bød februar på farvel til en nær kollega, der valgte at gå på pension, og et hyggeligt besøg hos en anden kollega. 
Læsemæssigt var februar ikke den bedste, selvom jeg fik læst en del mere end i januar. Til gengæld nød jeg langt størstedelen af de bøger, jeg fik læst, og havde kun en enkelt skuffende læseoplevelse. I februar deltog jeg i et enkelt readathon, nemlig Shiftathon, som dog, grundet influenzaen, desværre ikke gik efter planen. Der er et opsamlende indlæg på vej, hvor I vil kunne læse mere om hvad jeg fik læst, så derfor kommer jeg ikke nærmere ind på det her. 
Månedens serie fra seriekrukken var Skaberens Våben af Marie-Louise Rønning, som også er en af de serier, jeg vil have færdiglæst i år. Desværre lykkedes det mig ikke at få den læst, men jeg har heldigvis stadig ti måneder tilbage at gøre det i. Jeg fik heller ikke læst januars valg fra FairyLoot-krukken, Beyond a Darkened Shore af Jessica Leake, eller februars valg fra A-Z-krukken, Fire and Hemlock af Diana Wynne Jones, som derfor ryger tilbage i deres respektive krukker. Fra min A-Z TBR lykkedes det mig at få læst en enkelt bog, The Fowl Twins af Eoin Colfer, men ikke de to titler, jeg havde planer om at læse i februar, Retribution af Sherrilyn Kenyon og Wicked Fox af Kat Cho. Jeg er dog begyndt på den ene af dem, og satser på at få den læst færdig i løbet af marts. Jeg fik heller ikke læst den manglende A-Z titel fra januar, Enchanted Glass af Diana Wynne Jones. 
Med lad os se på, hvad jeg faktisk fik læst. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I februar fik jeg læst et enkelt anmeldereksemplar, tilsendt af et sødt forlag. 
Bogen er:

Roshani Chokshi: Aru Shah og Ønsketræet (Pandava 3)
Anmeldereksemplar fra forlaget Straarup og Co. 
Serien er i gang. 

Som nævnt fik jeg læst en enkelt bog fra min A-Z TBR, nemlig:

Eoin Colfer: The Fowl Twins (The Fowl Twins 1)
Serien er påbegyndt. 

Derudover fik jeg læst 4 andre bøger, af meget forskellige karakter. 
Bøgerne er:

Flemming Quist Møller: Cykelmyggen Egon

Christian Klitholm:
En kats bekendelser 1
En kats bekendelser 2
Serien er slut. 

Jeanette Varberg og Poul Duedahl: Den fjerde rytter

Og så kommer vi til størstedelen af min læsning i februar, nemlig tegneserier og graphic novels. Hele 14 styks blev det til, og de er:

Mort Walker: Basserne 1980

Jim Davis:
Fyrig, fed og ferieklar (Garfield 24)
Garfields 20. år (Garfield 28)
Det muntre køkken (Garfield 49)
Selv fede katte kan dunke (Garfield 51)
Arbejdet kalder! (Garfield 52)
Jeg er ikke et rodehoved... jeg er organisatorisk udfordret (Garfield 54)
Garfield bøffer i den (Garfield 58)
Et gyldent håndtryk (Garfield 61)
Garfield og den blå tone (Garfield 62)
Garfield holder hvis jul (Garfield 63)
Garfield går i land (Garfield 64)

Kieron Gillen og Dan Mora:
The King is Undead (Once and Future vol. 1)
Serien er påbegyndt. 

Peyo: Nissen i Klippeskoven (Henrik og Hagbart 1)

I alt fik jeg læst 6 bøger og 14 tegneserier/graphic novels. Af dem var 1 anmeldereksemplar, 1 billedbog, 1 fagbog og 2 på engelsk. Jeg fik læst en titel fra min A-Z TBR, påbegyndt 2 serier og læst videre i en anden. 
I marts vil jeg have færdiglæst de bøger, jeg er i gang med, samt de A-Z titler, jeg ikke fik læst i januar og februar. Månedens serie fra seriekrukken er The Lady Janies af Cynthia Hand, Brodi Ashton og Jodi Meadows, hvilket passer perfekt, da det er en af de serier, jeg gerne vil have færdiglæst i år. Og da jeg kun mangler et enkelt bind, burde det kunne lade sig gøre. Marts' valg fra FairyLoot-krukken er Daughter of the Burning City af Amanda Foody, som er forholdsvis kort, hvilket forhåbentlig betyder, at jeg også får den læst. Derudover står den på anmeldereksemplarer, hvor jeg håber at få læst en hel del, så stakken forhåbentlig snart kommer i bund. 
Jeg har planer om at deltage i et enkelt readathon i slutningen af marts, nemlig TFF Readathon, og har allerede en foreløbig TBR på plads. Men mere om det i et senere indlæg. 
Derudover byder marts på familiefødselsdag og arbejde, og så håber jeg på havevejr, så jeg kan komme i gang med forårsklargøringen. 

1 kommentar:

Piskeriset sagde ...

Bliver helt nostalgisk, når jeg ser Garfield - har godt nok læst mange af de gamle albums mange gange gennem årene :-)