lørdag den 5. februar 2022

Book Haul #1

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Så er det blevet tid til årets første book haul. Og jeg begynder året med et brag, for det blev nemlig til en hel del flere bøger i januar, end jeg havde regnet med. 
Januar var min fødselsdagsmåned, og en del af bøgerne er da også netop fødselsdagsgaver, hvilket gør størrelsen lidt mere spiselig, men stakken af bøger, jeg selv har købt, er stadig temmelig stor. 
Og lad os så komme i gang.

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I januar fik jeg tilsendt 2 overraskelsespakker med anmeldereksemplarer fra forlag. 
Bøgerne er:

Jeanette Sigtenborg: Fjendeland (Legendens ridder 2). Forlaget Straarup og Co.

Katja Brandis: Giftigt møde (Seawalkers 2). Forlaget Straarup og Co. 

Jeg fik 2 bøger af familien, da jeg fejrede fødselsdag. 
De er:

Philip Pullman: Det hemmelige samfund (Forestillinger om Støv 2)

Ottolenghi: Enkelt

Fra mine kolleger fik jeg 3 bøger, som jeg havde ønsket mig, foruden gavekort til flere bøger (som jeg dog ikke har indløst endnu). 
Bøgerne er:

J.R.R. Tolkien:
Eventyret om Ringen (Ringenes Herre 1)
De to tårne (Ringenes Herre 2)
Kongen vender tilbage (Ringenes Herre 3)

Jeg fik penge af min mormor både til jul og min fødselsdag, og besluttede mig for at bruge dem på et bokssæt, jeg har kigget langt efter, men syntes var lige pebret nok. Og så var der endda penge til en bog mere fra ønskelisten, så i alt blev det til 4 bøger. 
De er:

J.R.R. Tolkien og Christoffer Tolkien:
The History of Middle-Earth 1
The History of Middle-Earth 2
The History of Middle-Earth 3

Daniel T. Jackson: Illborn (The Illborn Saga 1)

Jeg købte også en lille stak bøger fra Saxo i januar, som primært var nye udgivelser af forfattere, jeg allerede elsker. Men der var dog også 2 titelkøb imellem, som jeg faldt over tilfældigt, og bare måtte have med. I alt blev det til 6 bøger.
Bøgerne er:

Rachel Aaron: Night Shift Dragons (DFZ 3)

Cornelia Funke: The Silver Tracks (Reckless 4)

John Flanagan: Den forsvundne prins (Skyggens lærling 15)

Sherrilyn Kenryon: Dark Places

Christian Klitholm:
En kats bekendelser 1
En kats bekendelser 2

Det blev også til et enkelt impulskøb i Føtex, nemlig:

Jussi Adler-Olsen: Natrium Chlorid (Afdeling Q 9)

Jeg opdagede pludselig, at en bog, jeg har ledt efter i årevis, igen kunne købes hos Tellerup, og skyndte mig at bestille den hjem, så jeg nu har en komplet serie. 
Bogen er:

Douglas Niles: Uhyret fra Månebrønden (Moonshae 1)

Det er efterhånden sjældent, jeg køber bøger hos Amazon, men i januar havde de pludselig tilbud på en hel serie, og da jeg samtidig fandt ud af, at de sidste bind i en anden serie, jeg har haft kig på et stykke tid, var på vej til at udgå og ikke blive genoptrykt, gik jeg en smule i panik, og endte med at bestille begge serier hjem. Det blev til 10 bøger i alt, som er:

Michael J. Sullivan:
The Crown Tower (The Riyria Chronicles 1)
The Rose and the Thorn (The Riyria Chronicles 2)
The Death of Dulgath (The Riyria Chronicles 3)
The Disappearance of Winter's Daughter (The Riyria Chronicles 4)

Sebastien de Castell:
Spellslinger (Spellslinger 1)
Shadowblack (Spellslinger 2)
Charmcaster (Spellslinger 3)
Soulbinder (Spellslinger 4)
Queenslayer (Spellslinger 5)
Crownbreaker (Spellslinger 6)

Hos Fantask købte jeg en blandet stak på 2 bøger og 4 tegneserier/graphic novels.
De er:

Peyo:
Nissen i Klippeskoven (Henrik og Hagbart 1)
Greven af Gyllingehus (Henrik og Hagbart 2)
Den fortryllede fløjte (Henrik og Hagbart 3)

The Ultimate Encyclopedia of Fantasy - The Definitive Illustrated Guide

Kieron Gillen, Dan Mora og Tamra Bonvillain: The Parliament of Magpies (Once and Future vol. 3)

Jonathan French: The Free Bastards (The Lot Lands 3)

Sidst, men ikke mindst, købte jeg 2 tegneserier hos Cobolt. 
De er:

Thom Roep og Piet Wijn: Den troløse tjener (Gammelpot 15)

Et gyldent håndtryk (Garfield 61)

I alt flyttede 31 bøger og 6 tegneserier/graphic novels ind i reolerne i perioden 31. december til 5. februar. Af dem var 2 anmeldereksemplarer, 9 fødselsdags- og julegaver, 2 fagbøger og 1 kogebog. 20 var på engelsk. 
I februar har jeg ikke planer om de store bogkøb, men der er dog et par bestillinger på vej. Og så regner jeg med at få indløst mit gavekort i månedens løb. 

Ingen kommentarer: