fredag den 2. februar 2024

Book Haul #1

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Nyt år - nye bøger.
Januar er slut, og det er blevet tid til at vise månedens nyanskaffelser frem. 
Og man må sige, at jeg starter året ud med manér, for det er lykkedes mig at samle en ordentlig stak sammen i månedens løb. 
Det ser dog voldsommere ud, end det er. En del af bøgerne er nemlig gaver fra min fødselsdag i januar, og så fik jeg også en ordentlig stak anmeldereksemplarer tilsendt. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I januar fik jeg tilsendt 8 anmeldereksemplarer af søde forlag. Sjovt nok er anmeldereksemplarerne denne gang alle sammen graphic novels. 
De er:

Malin Falch:
Rejsen til Jotundalen (Nordlys 1)
Vikingerne og oraklet (Nordlys 2)
Kragesøstrene (Nordlys 3)
Trolderiget (Nordlys 4)
Portaltræet - første del (Nordlys 5)
Portaltræet - anden del (Nordlys 6)
Anmeldereksemplarer fra Turbine.

Jaimal Yogis og Vivian Truong: Stormen vågner (City of Dragons 1). Turbine. 

Cecilie Maintz Thorsen og Heidi Nat Holmeå: Ude af kurs (Wayfinders 1). SnackBag Studios/Cobolt. 

Tilbage i december kom jeg endelig af ventelisten til The Broken Bindings serieabonnement, og i januar kom så det første bind i den første voksenfantasyserie indad døren. Og selvom abonnementet ikke er billigt, er det indtil videre alle pengene værd, for bogen har både fået nyt omslag, bronzefolie på den nøgne hardback, særlige, og forskellige, endpages, sprayed edges og mønster på siderne. 
Bogen er:

Thilde Kold Holdt: Northern Wrath (The Hanged God 1)

I januar fik jeg brugt det gavekort til Bog & Idé, som jeg fik til jul. Bogen, jeg fik med hjem, er:

Benni Bødker og Kenneth Bøgh Andersen: Grimm

Af mine forældre fik jeg 3 bøger i fødselsdagsgave.
Bøgerne er:

Mary Beard: Kejser af Rom

Thomas Bagger: Stamina (David Flugt og Lucas Stage 3)

Hazel Prior: På rejse med pingviner

Af min bror og hans familie fik jeg et gavekort til Saxo, hvilket gav yderligere 3 bøger til reolen. 
De er:

Irene Vallejo: Evigheden i et siv

Humphrey Carpenter: The Inklings

Petra Obrovská: Katten og dens undersåtter

Bog & Idé havde medlemstilbud på en af de bøger, der stod højt på ønskesedlen, så den kom selvfølgelig med mig hjem. 
Bogen er: 

Elle Cosimano: Finlay Donovan på kant med loven (Finlay Donovan 1)

Månedens Saxo-ordre blev på 3 bøger og 1 tegneserie. 
De er:

Arleston og Barbucci: Hot Tabaaasco! (Ekho spejlverdenen 11)

Jens Andersen: Kongeord

Jeanette Sigtenborg: Kongens hemmelighed (Legendens ridder 3)

Sherrilyn Kenyon: Last Christmas (Chronicles of Nick: Shadows of Fire 2)

Sidst, men bestemt ikke mindst, købte jeg 4 bøger og 5 tegneserier hos Fantask. Jeg havde egentlig ikke planer om at købe så meget hos Fantask i denne måned, men da de holdt hollandsk udsalg, var det ikke til at stå imod. 
Det blev til: 

Delaf: Viggo vender tilbage (Vakse Viggo 22)

Thom Roep og Piet Wijn: Den sorte kimono (Gammelpot 20)

Cavan Scott, Lucas Meyer og Tony Aviña: Titans United: Bloodpact

Bill Watterson: Hjemlig psyke (Steen & Stoffer 5)

Jim Davis: Garfield - en guide til livet

Elle Katharine White:
Dragonshadow (Heartstone 2)
Flamebringer (Heartstone 3)

Tad Williams: Shadowrise (Shadowmarch 3)

Benedict Jacka: Burned (Alex Verus 7)

I alt flyttede 16 bøger og 14 tegneserier/graphic novels ind i perioden 31. december til 2. februar. Af dem var 8 anmeldereksemplarer, 7 gaver, 1 biografi, 3 fagbøger og 1 billedbog. 7 var på engelsk. 
I februar har jeg ikke planer om at købe særlig mange bøger, men mon ikke jeg får samlet en pæn (men gerne lidt mindre) stak sammen alligevel. 

Ingen kommentarer: