lørdag den 1. juli 2023

Læsestatus for juni

Juni kan opsummeres med et enkelt ord: Travl. 
Fantasyfestivalen nærmer sig med hastige skridt, og fyldte en god del af arbejdstiden. Der var meget, der skulle nås før programmet kunne offentliggøres og billetterne sættes til salg, og endnu mere, der skulle afsluttes, før jeg kunne gå på ferie i slutningen af måneden. 
På hjemmefronten blev det til et par småprojekter og oprydning, og en lille smule havearbejde. Jeg mangler dog stadig en del, før haven er sommerklar, så forhåbentlig kommer jeg videre med projektet i løbet af ferien.
Jeg gik på sommerferie i den sidste uge af juni, og den første uge af ferien er indtil videre gået med havearbejde, afslapning, puslespil og en hyggelig dag med besøg af min bror, nevø og niece. Det blev også til en tur i biografen med min faste filmmakker for at se The Flash, som var en positiv overraskelse. For en gangs skyld er det lykkedes DC at finde balancen mellem alvor og humor, og samtidig bød filmen på et skønt gensyn med den oprindelige film-Batman, Michael Keaton.
På læsefronten var juni ikke den bedste. Jeg kæmper stadig med den manglende læselyst, som ramte i maj, og den megen travlhed på arbejdet hjalp bestemt ikke på overskuddet. Jeg fik derfor hverken læst maj måneds FairyLoot-bog Wicked Fox af Kat Cho, eller månedens serie Mercy Thompson af Patricia Briggs, men til gengæld fik jeg læst en enkelt bog fra månedens hylde T2. Det var så også den eneste bog, jeg fik læst. 

Den bog, jeg fik læst fra min hyldeudfordring, var:

Ivan Turgenev: En jægers optegnelser

Det lykkedes mig også at få læst en enkelt tegneserie, nemlig:

Arleston og Barbucci: Abidjan-Nairobi Express (Ekho spejlverdenen 9)

I alt fik jeg læst 1 bog og 1 tegneserie. Ikke imponerende. 
I juli håber jeg at få færdiglæst nogle af de mange bøger, jeg er i gang med. Jeg har ikke planer om at deltage i nogle readathons, men håber på at få kickstartet læselysten igen i løbet af min ferie. Jeg trækker ikke en ny FairyLoot-bog, men giver Wicked Fox en måned mere, og håber på, at jeg får den læst denne gang. Månedens valg fra seriekrukken er Ephemera af Anne Bishop, hvor jeg kun mangler at læse det sidste bind, for at kunne afslutte trilogien. Det er dog længe siden, jeg startede på serien, så jeg tror, jeg er nødt til at genlæse de første bind først. Månedens hylde er U2, som er en af mine mere blandede hylder. 

Derudover byder juli på mere ferie, en tur til Thy, havearbejde, småprojekter herhjemme, og læsekredsmøde, som denne gang bliver hos mig. Og når ferien er slut, kan jeg se frem til mere festivalarbejde og ekstravagter, når mine kolleger går på ferie. 

Ingen kommentarer: