lørdag den 1. juni 2024

Læsestatus for maj

Maj blev en måned med lige dele sol og regn, og sommervarme dage. Det var en måned med flere miniferier omkring helligdage, havearbejde, og småprojekter i huset. 
Arbejdsmæssigt fylder Fantasyfestivalen mere og mere, og programlægning, udarbejdelse af standplan og SoMe var kun nogle af de opgaver, jeg havde travlt med. Derudover bød maj også på lørdagsvagt og ekstravagter, møder, og alt det andet, der foregår bag kulisserne på et bibliotek. 
Læsemæssigt var maj dog ikke den store succes, trods miniferierne. Jeg havde planlagt at deltage i The Final Book Support Group Readathon i starten af måneden, men kom aldrig i gang med min TBR, og resten af måneden blev ikke meget bedre, selvom jeg da fik læst lidt. 
Heller ikke i maj fik jeg gang i at bruge hjulet på min telefon til at udvælge anmeldereksemplarer, og jeg kom ikke videre med nogle af mine læseudfordringer. Jeg har dog ikke opgivet håbet endnu, og satser på snart at få gang i dem igen. 
Og hvad fik jeg så læst i maj? Det kommer jeg til nu.

I maj fik jeg læst en enkelt nyanskaffelse, skrevet af en af mine yndlingsforfattere.
Bogen var:

Gabriel García Márquez: Vi ses i august

Det blev også til 3 genlæsninger af en anden yndlingsforfatters bøger, nemlig:

Dorothy L. Sayers:
Peter Wimsey i Oxford (Peter Wimsey 10)
Peter Wimseys hvedebrødsdage (Peter Wimsey 11)

Dorothy L. Sayers og Jill Paton Walsh: Adel forpligter (Peter Wimsey 12)

Derudover fik jeg læst 16 tegneserier. 
De var:

Jim Davis:
Surt show! (Garfield 10)
Garfields 10. år (Garfield 11)
Garfield træder i spinaten (Garfield 12)
Ulykkesfuglen (Garfield 13)
Garfield rabler videre (Garfield 14)
Garfield løber panden mod muren (Garfield 15)
Se min smukke navle (Garfield 16)
Alias Al Catpote (Garfield 17)
Lige i øjet (Garfield 20)
Garfield flader ud (Garfield 21)
Kælekatten (Garfield 22)
Alle mavekneb gælder (Garfield 29)
Fint skal det være (Garfield 34)
Picatto (Garfield 35)

Carole Trébor og Gabriele Bagnoli: Klar til kamp (Dudo-Minak 2)

Christophe Bec og Éric Henninot: Fortuna-lagunen (Carthago 1)

I alt fik jeg læst 4 bøger og 16 tegneserier. Af dem var 3 genlæsninger. Ingen var anmeldereksemplarer. 
I juni håber jeg at få skruet op for læsningen af anmeldereksemplarer, og komme videre med mine læseudfordringer, herunder hjulet på min telefon. Selvom jeg egentlig havde bestemt mig for at holde pause med serie- og hyldeudfordringen, indtil jeg var kommet længere ned i stakken med anmeldereksemplarer, så har jeg alligevel valgt at trække en ny af hver for juni. Månedens serie fra seriekrukken er Et varsel om Storm af Tobias Stenbæk Bro og månedens hylde er M4, som kan ses nedenfor. 

Ellers står juni på læsekredsmøde, flere lørdagsvagter, arbejde og havearbejde, og måske et enkelt readathon i slutningen af måneden, hvor Tome Topple igen løber af stablen. Men nu får vi se. Der er meget, jeg skal nå, før jeg kan gå på sommerferie i slutningen af måneden. 

Ingen kommentarer: