lørdag den 29. juni 2024

Book Haul #6

Sommerferien er begyndt, og det skal fejres. Og hvad er bedre til at fejre det, end en Book Haul? 
Juni nærmer sig sin afslutning, og da jeg ikke regner med at få flere bøger ind ad døren før måneden er slut, fejrer jeg, at min sommerferie er begyndt, ved at vise junis Book Haul frem. 
En Book Haul, der er på et noget rimeligere niveau, end de sidste par måneders, selvom det da også blev til et par impulsindkøb i juni. 
Men lad os bare komme i gang. Som altid har jeg inddelt bøgerne efter, hvor jeg har købt dem, og jeg starter med den mindste stak, og arbejder mig opad. 

Jeg købte en enkelt brugt bog hos Saxo i juni, nemlig:

Ellen Porath: Rejsekammerater (DragonLance Forhistorier 9)

Det blev også til 3 nye bøger hos Saxo, herunder en forudbestilling på en af årets mest ventede udgivelser. 
Bøgerne er:

Patricia Briggs: Winter Lost (Mercy Thompson 14)

Johanna Schreiber: Et nyt kapitel (Schantz Forlag 2)

Ali Hazelwood: Bride

Jeg fik også 3 bøger indad døren fra The Broken Binding. Da maj måneds abonnementsbog var forsinket, er der denne gang 2 bøger fra den samme serie, og en enkelt særudgave. Alle tre har sprayed edges og guldfolie på hardbacken, særlige endpages og den ene er også signeret af forfatteren. 
Bøgerne er:

Scott Lynch:
Red Seas Under Red Skies (The Gentlemen Bastards 2)
The Republic of Thieves (The Gentlemen Bastards 3)

Caitlin Rozakis: Dreadful

Tellerup holdt lagersalg, og det kunne jeg ikke stå imod. Det blev til 4 bøger, herunder en forudbestilling, og de er:

Sarah Feddersen Thomsen: Der er mere macchiato hvor den kommer fra (Natteravn 2)

Carina Evytt: Jens Hansens bondegård

Tina Daniell: Minotaurernes plan (DragonLance Forhistorier 12)

Richard Awlinson: Kampen om Tantras (Forgotten Realms - Avatar 4)

Sidst, men bestemt ikke mindst, kommer vi til topscoreren i denne måned, nemlig Fantask. Et par længe ventede udgivelser kombineret med hollandsk udsalg førte til hele 9 nye tegneserier/grapjhic novels. 
De er:

Roger Leloup: Ørnen fra det skotske højland (Yoko Tsuno 31)

Goscinny og Uderzo: Cæsars laurbær (Asterix 18)

Emma Kubert og Rusty Gladd:
Inkblot vol. 1
Inkblot vol. 2

Meredith Finch og Ig Guara:
The Last Light (Rose vol. 1)
Ghosts (Rose vol. 2)
The Last Light (Rose vol. 3) (nej, det er ikke en fejl. Vol. 1 og 3 har samme titel)

Eric Grissom og Will Perkins: Goblin

Kazu Kibuishi: Bølgerytter (Amulet 9)

I alt flyttede 11 bøger og 9 tegneserier/graphic novels ind i perioden 1.-29. juni. Af dem var 1 brugt, 2 forudbestillinger og 3 særudgaver. 11 var på engelsk. 
I juli har jeg ikke planer om de store bogkøb, da jeg sparer sammen til Fantasyfestivalen i september. Om jeg kan overholde det, vil vise sig. 

Ingen kommentarer: