søndag den 30. juni 2024

Læsestatus for juni

(Reklame - indeholder anmeldereksemplar)

Juni skruede op for temperaturen, med flere varme sommerdage, afbrudt af store mængder regn. Det meste af måneden gik med arbejde, men der blev også tid til lidt havearbejde, indendørs småprojekter og lidt læsning. 
Arbejdsmæssigt fyldte Fantasyfestivalen det meste. Først og fremmest skulle programmet gøres klar til tryk, men det blev også til en del arbejde med festivalens hjemmeside og SoMe, koordinering med vores udenlandske gæster, messeplanlægning mm. Derudover bød juni også på hele to lørdagsvagter, ekstravagter og et par hjemmearbejdsdage, før jeg var klar til at gå på sommerferie. 
På hjemmefronten bød juni på årskontrol hos lægen og et farvel til psykologen, og jeg er nu tilbage hvor jeg var, før depressionen ramte for to år siden. Det har været en lang, sej kamp, men så længe jeg holder fast i de gode vaner, skulle fremgangen gerne blive ved. 
Læsemæssigt var juni bedre end forventet, men ikke helt så god som håbet. Jeg fik læst en del bøger på engelsk, og har derfor haft en del fremgang på det læsemål, ligesom jeg fik afsluttet en enkelt serie. Jeg fik også læst en enkelt bog fra månedens hylde, men kom ikke videre med månedens serie, Et varsel om Storm af Tobias Stenbæk Bro. Til gengæld fik jeg ikke læst ret mange anmeldereksemplarer, så min telefonudfordring kom aldrig rigtigt i gang. I stedet blev det til en del lystlæsning fra reolerne. 
Men lad os se på, hvad jeg fik læst i juni. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne, som det kun blev til et enkelt af i juni. 
Bogen var:

Josefine Ottesen: Edderkoppedronningen (Liljas eventyr 2)
Anmeldereksemplar fra forlaget Alvilda. 
Serien er ajour. 

Den ene bog, jeg fik læst i forbindelse med min hyldeudfordring, var:

Eva Ibbotson: The Ogre of Oglefort

Det blev også til 4 blandede bøger fra reolerne i månedens løb. 
Bøgerne var:

Gabriel García Márquez: Beretning om en skibbruden

Ryan Cahill: The Fall (The Bound and the Broken 0.5)
Serien er påbegyndt. 

Serien er slut. 

Derudover fik jeg læst 3 tegneserier. 
De var:

Jim Davis:
Midnatsluskeren (Garfield 7)
Gør det igen, Futte! (Garfield 8)
Garfields niende (Garfield 9)

I alt fik jeg læst 6 bøger og 3 tegneserier. Af dem var 1 anmeldereksemplar, 1 biografi/reportage, 1 novelle og 4 på engelsk. Jeg fik afsluttet 1 serie, kom ajour med 1 serie, og påbegyndt 1 serie. 
I juli holder jeg fri fra læseudfordringerne, med undtagelse af hjulet på min telefon, som jeg håber endelig at komme i gang med. Jeg håber på at få læst en blanding af anmeldereksemplarer og lystlæsning fra reolerne, og forhåbentlig få indhentet det, jeg er bagud med, til mit Goodreads-læsemål. Og med tre ugers sommerferie forude, burde det ikke være helt umuligt. Derudover har jeg planer om at deltage i et enkelt readathon, The Final Books Support Group Readathon, i slutningen af måneden. Det er godt nok lidt dårlig timing, da det falder sammen med den uge, hvor jeg begynder på arbejde igen, men hvis jeg bare kan få afsluttet en enkelt serie under readathonet, vil jeg være tilfreds. 
Ellers byder juli på sommerferie, familiefødselsdag, havearbejde, hovedrengøring, ekstra vagter og, forhåbentlig, en masse læsning. 

Ingen kommentarer: