fredag den 4. september 2020

Book Haul #8

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Weekenden nærmer sig med hastige skridt, og findes der en bedre måde, at starte den på, end at vise mine boglige nyanskaffelser fra august frem? Jeg har i hvert fald svært ved at komme på en, så et styk book haul kommer her.
Selvom jeg egentlig ikke havde planer om de store boglige indkøb i august, så er jeg alligevel endt med en pæn stak, hvilket til dels skyldes gavmilde forfattere og forlag, men i lige så høj grad flere spontane bog- og graphic novel-indkøb i månedens løb. Til gengæld har jeg allerede læst flere af dem, så yay!

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I august fik jeg tilsendt 5 anmeldereksemplarer fra søde forfattere og forlag.
De er:

Thomas Arnt: Muskler og Magi. Forlaget Ulven og Uglen. 

Søren Juhler: Tidens fange (Xanas Bog 1). Byens Forlag.

Tenna Vagner: Den døde zone (Sandrytteren 3). Forlaget Calibat. 

Kazu Kibuishi: De sidste stenvogtere (Amulet 4). Forlaget Alvilda. 

Tabita Aundal: Ildstenenes hemmelighed (Mysteriet om den virkelige verden 1). Forlaget Forfatterskabet.dk.

Jeg var en tur forbi den lokale Bog og Idé i jagten på fødselsdagsgaver, hvilket selvfølgelig endte med, at jeg fik 2 bøger med hjem til mig selv. Og da de senere på måneden startede deres bogudsalg, købte jeg en bog mere hos dem, hvilket giver et samlet antal på 3.
Bøgerne er:

Lene Kaaberbøl og Agnete Friis: Drengen i kufferten (Nina Borg 1)

Joy H. Davidson og Jenny Cooper: Se nu der, hvad katten har slæbt ind...

Cursed

Hos Bookdepository blev det til en enkelt bog, nemlig:

TJ Klune: The House in the Cerulean Sea

Jeg købte også et par brugte bøger hos Antikvariat.net i august.
De er:

Alex Uth:
Marskens hemmelighed (Marskens hemmelighed 1)
Marskens konge (Marskens hemmelighed 2)

Selvfølgelig blev det også til en ordre hos Saxo i august, som dog begrænsede sig til 1 bog og 2 graphic novels, nemlig:

V.E. Schwab m.fl.: The Rebel Army (Shades of Magic: The Steel Prince vol. 3)

G.L. Carriger: The Enforcer Enigma (San Andreas Shifters 3)

Bryan Edward Hill m.fl.: City of Demons (Angel vol. 2)

Hos Faraos Cigarer købte jeg 2 tegneserier/graphic novels.
De er:

Mort Walker: Basserne 1982

Jordie Bellaire m.fl.: From Beneath You (Buffy the Vampire Slayer vol. 3)

Sidst, men ikke mindst, blev det til en større portion tegneserier/graphic novels hos Fantask. 5 styk ialt, nemlig:

Jean-Yves Ferri og Didier Conrad: Vercingetorix' datter (Asterix 38)

Mike Carey m.fl: Lucifer bog 1

Dan Jurgens m.fl.: The Gray Son Legacy (Nightwing vol. 10)

Joss Whedon, Jordie Bellaire m.fl.: Hellmouth

Mort Walker: Basserne 1985

Ialt blev det til 11 bøger og 10 graphic novels/tegneserier i perioden 4. august til 4. september. Af dem var 5 anmeldereksemplarer, 1 en billedbog, 2 brugte og 9 på engelsk. Jeg ved allerede, at der er et par anmeldereksemplarer på vej til mig med posten, og at jeg kommer til at købe bøger (og sikkert mange) til Fantasyfestivalen, men har ikke planer om at købe andre bøger i september. Om jeg så kan holde mig til planen, vil vise sig. Jeg vil i hvert fald gøre forsøget. 

2 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Sikke en god blanding af bøger! Jeg må have læst noget mere af V.E. Schwab - var meget vild med 'A Darker...' bøgerner :-)


Mvh.
Den lille Bogblog

Kirsten Bloch sagde ...

@Den lille Bogblog. Tak:) Schwab er en af de forfattere, jeg har et lidt blandet forhold til. Jeg er vild med hendes Shades of Magic-univers, men bortset fra Vicious har jeg faktisk ikke lyst til at læse andre af hendes bøger - uden helt at kunne sige hvorfor, for jeg har hørt rigtig meget godt om dem.