søndag den 31. december 2017

Book Haul #12

December, og 2017, er ved at være slut, og hvad kunne være mere passende, her på årets sidste dag, end at vise årets sidste Book Haul frem?
Eller, Book Haul og Funko Pop Haul, for jeg har næsten lige mange af hver denne gang.
En del af indkøbene stammer fra Black Friday/Week, og da de var billige, har jeg ikke så dårlig samvittighed over at jeg, i november, brød mit bogkøbsstop på engelske bøger - og gjorde det samme i december, hvad I vil kunne se i den næste Book Haul i 2018.
Før vi går i gang, vil jeg lige advare mod spoilers for december måneds FairyLoot-boks. Jeg ved det ikke er alle der har modtaget den endnu, så er du en af dem, og vil du gerne overraskes af månedens bog, så vent med at læse indlægget til du har fået din boks.
Og med denne advarsel går vi i gang.

Som altid starter jeg med at vise anmeldereksemplarerne frem. I december modtog jeg 2 anmeldereksemplarer.
Bøgerne er:

Melissa Grey: Skæbnedagen (Fjer og Flammer 3). Forlaget Alvilda.

Marie Lu: Warcross (Warcross 1). Forlaget Alvilda.

Som nævnt købte jeg nogle bøger omkring Black Friday. Blandt andet fra Bookdepository, som havde tilbud på på 2 bøger jeg bare måtte have fat i.
Bøgerne er:

J.R.R. Tolkien: Beren and Lúthien

Steven Brust: Vallista (Vlad Taltos 15)

Også Fantask holdt udsalg omkring Black Friday, hvor en stor del af deres engelske bøger kostede 20 kr. Og det kunne mit bogkøbsstop altså ikke stå for. Jeg købte 5 bøger i udsalget, og fik ikke engang den med som fristede mig til at bryde bogkøbsstoppet - den var nemlig udsolgt.
Bøgerne er:

Witch Way to the Maul

Strip Mauled

If I Were An Evil Overlord

Anton Strout: Alchemystic (The Spellmason Chronicles 1)

Juliet Marillier: Child of the Prophecy (Sevenwaters 3)

I december tegnede jeg igen abonnement på FairyLoot, og selvom jeg måtte vente lidt på boksen grundet juleferie, så var den bestemt ventetiden værd.
Månedens bog er:

Sara Holland: Everless

Sidste boglige indkøb var en tegneserie.
Tegneserien er:

Mort Walker: Det er ikke morsomt! (Basserne 100% 36)

Sidst, men bestemt ikke mindst, købte jeg en del Funko Pops til Black Friday, som dukkede op i starten af december. Og så fulgte der også en Funko Pop med månedens FairyLoot-boks, som jeg selvfølgelig også viser frem.
Hos EMP Danmark købte jeg 5 Funko Pops.
De er:

Sirius Black (Harry Potter 16)

Harry Potter (Harry Potter 31)

Draco Malfoy (Harry Potter 13)

Newt Scamander (Fantastic Beasts and Where to Find Them 2)

Niffler (Fantastic Beasts and Where to Find Them 8)

Hos Amazon faldt jeg over 2 Funko Pops som jeg bare måtte have i samlingen, nemlig:

Aragorn & Arwen (The Lord of the Rings) (Funko 2017 Summer Convention Exclusive)

Og så fik jeg som sagt også en Funko Pop med månedens FairyLoot-boks, nemlig:

Ariel (Disney 27)

Ialt fik jeg 10 bøger, 1 tegneserie og 8 Funko Pops ind ad døren i december. Af dem var 2 anmeldereksemplarer. Jeg har altså købt ligeså mange bøger som Funko Pops i den forløbne måned - eller faktisk i november, de kom bare ikke før i december.
Der er allerede flere bøger på vej til mig, men da jeg fik en del penge til jul, tæller de som gave, og jeg har derfor ikke dårlig samvittighed over andet end at jeg, igen, brød mit bogkøbsstop på engelske bøger. Derudover fik jeg også et gavekort til bøger som jeg venter med at bruge til efter min fødselsdag i januar. Det er jo ikke til at vide hvad der dukker op der.

2 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Meget spændende bookhaul. Der er flere bøger, jeg ikke har hørt om, men som ser interessante ud. Håber du bringer anmeldelser af dem :-)

Godt nytår!
Den lille Bogblog

Kirsten Bloch sagde ...

@Den lille Bogblog. Nu skal jeg jo lige have læst dem først, men jo, det er da planen at de skal anmeldes på bloggen, selvom jeg ikke er helt sikker på at de tre antologier bliver det. Det er jo ikke altid lige nemt at anmelde sådan nogle samlinger:)