onsdag den 1. marts 2017

Læsestatus for februar


Februar er slut, og det er igen tid til at gøre status. Februar var en måned præget af travlhed, ikke mindst på grund af en masse arrangementer på biblioteket, som jeg enten selv skulle afholde eller planlægge de sidste detaljer til. Vinterferien er jo en af børnebibliotekets højsæsoner, og sådan var det også hos os. Men det var også en måned præget af fantastiske læseoplevelser, og en måned hvor jeg tilføjede en ny side til min blog. Jeg har i et stykke tid tænkt på at holde øje med hvor mange serier jeg egentlig læser i løbet af et år, og det er det som siden Serier 2017 skal hjælpe mig med at holde øje med. Det er tanken, at serierne streges over, efterhånden som jeg bliver færdig med dem, og forhåbentlig lykkes det mig at få færdiggjort en del serier i løbet af 2017, så jeg ikke har helt så mange i gang. Om det lykkes, finder jeg ud af i december. 
Månedens læsetema var Science fiction og dystopi, og det gik over al forventning. Ud over at jeg fik læst en del af de bøger jeg har haft stående ulæst i reolerne, så modtog jeg faktisk også en del anmeldereksemplarer som passede ind, hvilket betyder at de kommer til at figurere to gange i oversigten over læste bøger. Forhåbentlig bliver det ikke alt for forvirrende for jer. 
Ialt fik jeg læst 11 bøger og 1 tegneserie i februar, hvilket må siges at være ret godt klaret, travlheden taget i betragtning. 
Vi starter med anmeldereksemplarerne.


I februar fik jeg læst 7 anmeldereksemplarer.
Bøgerne var:

Brandon Sanderson: Mitose (Fortropperne 1.5)
Anmeldereksemplar fra Forlaget DreamLitt
Serien er ajour.

Victoria Aveyard: Sværd af Glas (Red Queen 2)
Anmeldereksemplar fra forlaget Gyldendal. Anmeldt på bookeater.dk.
Serien er ajour. 

James Dashner: Feberen (Maze Runner 5)
Anmeldereksemplar fra forlaget Høst & Søn. Anmeldt på bookeater.dk.
Serien er slut. 

Anmeldereksemplar fra Forlaget Alvilda. 
Serien er slut.

Anmeldereksemplar fra Forlaget Facet.
Serien påbegyndt og ajour.

Nanna Louise Teckemeier: Cybosaurus
Anmeldereksemplar fra Turbine Forlaget.

Anmeldereksemplar fra Forlaget Alvilda. 
Serien er ajour.


Som nævnt var månedens læsetema Science fiction og dystopi, og det gik rigtig godt. Jeg havde valgt læsetemaet, fordi jeg efterhånden har en del bøger stående ulæst i mine reoler i netop de genrer, da jeg virkelig skal være i humør til at kaste mig over dem ellers. Det var jeg heldigvis i februar, og jeg fik læst hele 8 bøger der passede til læsetemaet - herunder 5 anmeldereksemplarer, som derfor kommer på oversigten en gang til. 
Bøgerne var:

Brandon Sanderson: Mitose (Fortropperne 1.5)
Anmeldereksemplar fra Forlaget DreamLitt
Serien er ajour.

Victoria Aveyard: Sværd af Glas (Red Queen 2)
Anmeldereksemplar fra forlaget Gyldendal. Anmeldt på bookeater.dk.
Serien er ajour. 


James Dashner: Feberen (Maze Runner 5)
Anmeldereksemplar fra forlaget Høst & Søn. Anmeldt på bookeater.dk.
Serien er slut. 

Amie Kaufman & Jay Kristoff: Illuminae (Illuminae Filerne 1)
Serien påbegyndt og ajour.

Anmeldereksemplar fra Forlaget Facet.
Serien påbegyndt og ajour.

Nanna Louise Teckemeier: Cybosaurus
Anmeldereksemplar fra Turbine Forlaget.

Nicole Boyle Rødtnes: Gennem sløret (Ilttyv 3)
Serien er slut. 



Fantasylæsekredsens bog i februar var:

Brandon Sanderson; Ritmatikeren (Ritmatikeren 1)
Serien er påbegyndt og ajour. 



Og derudover fik jeg også læst en enkelt tegneserie, nemlig:

Benoit Feroumont: Kviks brudefærd (Et ekstraordinært eventyr med Splint & Co.)

Alt i alt var februar, på trods af dens korte længde og megen travlhed, en rigtig god læsemåned for mig. Ikke mindst på grund af læsetemaet, som i den grad lykkedes. Også selv om jeg ikke nåede at blive helt færdig med den sidste bog jeg gik i gang med, men den må jo så komme på marts´ læsestatus. Jeg fik også afsluttet hele 3 serier, og kom ajour med 6 andre, så jeg er egentlig godt tilfreds. 
Læsetemaet i marts er Drager. Kan det blive mere fantasyagtigt? Jeg glæder mig i hvert fald til at få læst nogle af de bøger jeg har stående med drager, og et af mine hovedmål for marts er endelig at få færdiglæst Arven-serien af Christopher Paolini. Jeg har haft sidste bind stående ulæst i reolen siden det udkom, så nu må det være på tide at få det læst. Derudover har jeg også en stak anmeldereksemplarer liggende som jeg vil have læst nogle af i løbet af marts. 

Hvordan har jeres læsemåned været? Og hvad har I på programmet i marts?

4 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Drager ♥♥♥

Jeg bliver lige nødt til at anbefale 'His Majesty's Dragon' af Naomi Novik (er lige udgivet på dansk) samt Anne McCaffreys Pern-serie.


Mvh.
Den lille Bogblog

Kirsten Bloch sagde ...

Jeg har allerede His Majesty´s Dragon på læselisten. Den er nemlig månedens bog med læsekredsen, og selvom jeg efterhånden har læst den et par gange, så kan den sagtens klare en genlæsning. For den er bare helt fantastisk.
Og måske kommer Pern-serien også på læselisten. Det er efterhånden længe siden jeg har læst noget af den, så en genlæsning er slet ikke umulig.

Piskeriset sagde ...

Sejt! Har du læst hele Pern-serien?

Kirsten Bloch sagde ...

Nej, ikke endnu.