onsdag den 1. marts 2023

Læsestatus for februar

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Endnu en måned er gået, og det er blevet tid til at gøre status over februar. En måned, som var præget af op- og nedture, da jeg stadig kæmper med manglende overskud og træthed. 
Arbejdsmæssigt fyldte Fantasyfestivalen en del. Flere og flere ting falder efterhånden på plads, og selvom der stadig mangler en del, begynder de store linjer at kunne ses. 
Februar bød også på et hyggeligt læsekredsmøde i min lokale The Fantasy Fellowship, hvor jeg godt nok kun fik læst 20 sider af månedens bog, før den kom tilbage i reolen. For selvom interessen stadig er der, så var hverken tid eller overskud der til at få den læst i denne omgang. 
Februar blev i det hele taget ikke den bedste læsemåned. Jeg fik nemlig ikke læst nogle af de bøger, jeg havde planlagt på forhånd, og det lidt, jeg fik læst, var meget impulsivt. Jeg fik derfor hverken læst januars FairyLoot-bog Beyond A Darkened Shore af Jessica Leake, månedens serie The Vampire Chronicles af Anne Rice eller bøger fra månedens hylde. 
Men lad os se på, hvad jeg fik læst i stedet for. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I februar fik jeg læst 2 anmeldereksemplarer, tilsendt af søde forlag. 
Bøgerne er:

Gry Kappel Jensen:
Forbandelsen (Venja 3)
Børnene i skoven (Venja 4)
Samlet anmeldelse her. Anmeldereksemplarer fra forlaget Turbine. 
Serien er ajour. 

Jeg læste en enkelt billedbog i februar, nemlig:

H. C. Andersen: Den flyvende kuffert

Sidst, men ikke mindst, fik jeg læst 3 biografier i månedens løb.
De er:

Jens Andersen: Ditlevsen - en biografi

Henrik Marstal: Benny Andersen - Ualmindelig almindelig

Jens Andersen: Ole Lund Kirkegaard - En livshistorie

I alt fik jeg læst 6 bøger i februar. Af dem var 2 anmeldereksemplarer, 1 billedbog og 3 biografier. Jeg kom ajour med en enkelt serie, men fik ikke læst nogle af månedens bogprojekter. 
I marts skal jeg have læst månedens læsekredsbog, og så vil jeg gerne have færdiglæst nogle af de mange bøger, jeg er i gang med. Jeg har også planer om at deltage i et enkelt readathon i slutningen af måneden, nemlig TFF Readathon. Månedens serie fra seriekrukken er Nevermoor af Jessica Townsend, hvor jeg mangler et enkelt bind for at komme ajour med serien. Månedens FairyLoot-bog er Daughter of the Burning City af Amanda Foody. Og månedens hylde er H3, som kan ses nedenfor. 

Ingen kommentarer: