fredag den 30. oktober 2020

Book Haul #10

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Oktober nærmer sig sin slutning, og det betyder, at det er blevet tid til at vise månedens book haul frem. En book haul, som jeg på ingen måde havde forudset ville blive så gigantisk, som den blev, men som takket være søde forlag og forfattere, og Tellerups lagersalg, endte med næsten at overskride bordpladens formåen på mit sædvanlige fotosted for book hauls (seriøst, der var kun 5 cm bordplade tilbage, da alle bøgerne var stillet op, og rækken målte 127 cm!). 
Og så må det vist være tid til at vise bøgerne frem, for det kommer til at tage sin tid. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I oktober fik jeg tilsendt 16 anmeldereksemplarer (eller egentlig 14, da der var dubletter af 2 af dem) af søde forlag og forfattere. 
Bøgerne er:

Jacob Kokkedal: Bastians løfte (De trofaste bror 4). Forlaget Ulven og Uglen.

John August: Arlo Finch i skyggernes rige (Arlo Finch 3). Forlaget Alvilda. (2 eks.)

Mette Finderup: Salamandergraven (A.S.P.E. 4). Forlaget Alvilda. (2 eks.)

Hanne Rump:
Hemmeligheden (Sif og Ulvefolket 1. Forlaget Calibat.
Lærlingen (Sif og Ulvefolket 2). Forlaget Calibat.
Heksekraft (Sif og Ulvefolket 3). Forlaget Calibat. 
Formskifteren (Birk og Ulvefolket 1). Forlaget Krabat. 

Nanna Foss:
Leoniderne (Spektrum 1). Forlaget Gyldendal. 
Geminiderne (Spektrum 2). Forlaget Gyldendal.
Ursiderne (Spektrum 3). Forlaget Gyldendal.
Kvadrantiderne (Spektrum 4). Forlaget Gyldendal. 

Pernille Neergård: Afsløringen (Verdensherrerne 2). Forlaget DreamLitt. Tilsendt af forfatteren. 

Katja Brandis: Hævnens dag (Woodwalkers 6). Forlaget Straarup og Co. 

Annemette Gravgaard Larsen: Mørkehav (Dag 0 1). Forlaget Straarup og Co. 

Som tidligere nævnt har Tellerups lagersalg, som de holdt i slutningen af september/starten af oktober, en stor del af æren for, at oktobers book haul blev så gigantisk, som den gjorde. Jeg kunne nemlig ikke nøjes med den første ordre, som var med i septembers book haul, men afgav hele 2 ordrer mere, som nåede frem i oktober, og jeg endte endda med at bryde min bogkøbsregel, fordi jeg bare ikke kunne stå for deres tilbud. 13 bøger i alt blev det til, og bøgerne er:

R.S. Söderström: Piggy - den store flugt fra juleaften

Dennis Jürgensen:
Marcherende myrer (Roland Trier 4)
Eksploderende skadedyr (Roland Trier 5)
Faldende masker (Roland Trier 6)
Tunnelmanden

Christina Bonde:
Kampen om Valianien (Izola 2)
Tilbage til Izola (Izola 3)

Nick Clausen: Ulm

Julie Cross: Fanget i fortiden (Tempest 1)

K.L. Berger: Hvor jeg hører til

Haidi Wigger Klaris: Åndehvisken

Teddy Vork: Diget

Michael Kamp: Bunker 137

Det blev selvfølgelig også til et par køb på Saxo i oktober. 6 bøger blev det til, hvoraf størstedelen var nye udgivelser.
Bøgerne er:

Jim Butcher: Battle Ground (The Dresden Files 17)

Terry Pratchett: The Time-travelling Caveman

Rick Riordan: The Tower of Nero (The Trials of Apollo 5)

Eoin Colfer: Deny All Charges (The Fowl Twins 2)

Jenny Colgan: Sommer i det lille bageri på strandpromenaden (Det lille bageri på strandpromenaden 2)

Fredrik Backman: Dit livs handel

Jeg fik også købt et par brugte bøger på Antikvariat.net i oktober, nemlig:

Jenny Colgan:
Den lille café ved den endeløse strand (Mure 2)
Jul i det lille bageri på strandpromenaden (Det lille bageri på strandpromenaden 3)

Tilbage i september fik jeg en rabatkode til Bookdepository, og den skulle selvfølgelig bruges. Det blev til 3 bøger, som er:

J.K. Rowling: Quidditch Through the Ages (illustreret udgave)

Sir Thomas Malory: Le Morte d'Arthur - King Arthur and the Knights of the Round Table 

Lewis Carroll: Alice's Adventures in Wonderland and Other Stories (Barnes and Noble Leatherbound Edition)

Jeg er (endnu) ikke abonnent hos Illumicrate, men da de satte denne special edition til salg, måtte jeg bare have fingre i den.
Bogen er: 

Leigh Bardugo: The Lives of Saints

Hos Fantask købte jeg 2 tegneserier i oktober, nemlig:

Robin: 80 Years of the Boy Wonder

Mort Walker: Basserne 1984

Sidst, men ikke mindst, dukkede mit køb fra Overlapp til Fantasyfestivalen også op i oktober. Første pakke forsvandt desværre på vejen til Ribe, men Overlapp var så søde at sende en ny pakke afsted til mig, så jeg, lettere forsinket, fik de 2 bogposer jeg havde bestilt, plus lidt lækkert merchandise. 
Bogposerne er:

Dansk Fantasy Fix

House of Slytherin

I alt blev det til 41 bøger, 2 graphic novels/tegneserier og 2 bogposer i perioden 1.-30. oktober. Af dem var 16 anmeldereksemplarer, 2 dubletter, 2 brugte og 9 på engelsk. Derudover er der et par bogpakker mere undervejs, som forhåbentlig dukker op i løbet af den kommende måned. Især den ene af dem har efterhånden været rigtig længe undervejs. I november regner jeg ikke med at foretage de store bogindkøb, men om det kommer til at holde, vil vise sig. Med Black Friday forude er der bestemt en mulighed for, at de gode intentioner endnu engang går fløjten. 

Ingen kommentarer: