mandag den 1. juli 2019

Book Haul #6

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Juni er slut, og det er derfor tid til at vise månedens nye bøger frem. Jeg har efterhånden fundet ud af, at jeg køber mange bøger i de måneder, hvor jeg ikke får læst ret meget, og det viste sig også at holde stik i juni. Jeg købte nemlig en hel del bøger, plus en del merchandise, i månedens løb, og bøgerne er denne gang en blanding af sommerferiebøger, særlige udgaver, serier og et par enkelte anmeldereksemplarer. Et par af bøgerne blev godt nok købt i maj, men dukkede først op i juni, og så har jeg stadig et par bøger på vej til mig, som først bliver vist frem i juli måneds book haul.
Da der er mange bøger, der skal vises frem, må vi hellere komme i gang.

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I juni fik jeg tilsendt 2 anmeldereksemplarer fra søde forfattere og forlag.
Bøgerne er:

Nikolaj Johansen: Gennem kul og blod (Revolutionstrilogien 3). Forlaget Calibat.

Karin Ordell: Féerne på Féstøv-slottet. Books on Demand.


Jeg køber en hel del bøger hos Saxo, og juni måned var ingen undtagelse. Her fik jeg både købt de sidste bind i en serie, så jeg nu kan få den færdiglæst, en næsten komplet og svær at opstøve serie, som jeg har læst for flere år siden, et par helt nye bøger og en sød chiklit til sommerferien. Ialt blev det til 13 bøger.
Bøgerne er:

Margaret Rogerson: Sorcery of Thorns

Jenny Colgan: Den lille butik med de lykkelige slutninger

Henry Williamson: Tarka the Otter (Puffin Classics)

Pittacus Lore:
The Revenge of Seven (Lorien Legacies 5)
The Fate of Ten (Lorien Legacies 6)
United as One (Lorien Legacies 7)

Diana Wynne Jones: The Chronicles of Chrestomanci vol. 2

Margaret Weis og Tracy Hickman:
Dragon Wing (The Death Gate Cycle 1)
Elven Star (The Death Gate Cycle 2)
Fire Sea (The Death Gate Cycle 3)
Serpent Mage (The Death Gate Cycle 4)
The Hand of Chaos (The Death Gate Cycle 5)
The Seventh Gate (The Death Gate Cycle 7)


Hos Cdon.com lykkedes det mig at finde det resterende bind i The Death Gate Cycle-serien.
Bogen er:

Margaret Weis og Tracy Hickman: Into the Labyrinth (The Death Gate Cycle 6)


Amazon tilbød mig en rabatkode, for at lave en Wish List hos dem, og den benyttede jeg selvfølgelig til at købe 2 bøger, jeg længe har kigget på, men som var lige det dyreste. At de så kom til at koste nogenlunde det samme med porto og fragt, taler vi ikke om:)
Bøgerne er:

Grimm's Complete Fairy Tales (Barnes and Noble Leatherbound Classics)
The Arabian Nights (Barnes and Noble Leatherbound Classics)


Også Bookdepository gav mig rabat på bøgerne på min Wish List, og jeg benyttede lejligheden til at købe 2 bøger, jeg længe har ønsket mig.
Bøgerne er:

Brian Sibley: The Maps of Tolkien's Middle-Earth

Celtic Tales - Fairy Tales and Stories of Enchantment from Ireland, Scotland, Brittany and Wales


Kvickly havde supertilbud på den nyeste bog i Afdeling Q-serien, så den røg selvfølgelig med i kurven.
Bogen er:

Jussi Adler-Olsen: Offer 2117 (Afdeling Q 8)


I Føtex faldt jeg over 2 bøger på tilbud, som jeg tænkte passede perfekt til lidt let sommerlæsning.
Bøgerne er:

Jenny Colgan:
Velkommen til Floras sommerkøkken
Rosie Hopkins' søde drømme


Og sidst, men bestemt ikke mindst, købte jeg 1 enkelt bog og 2 graphic novels hos Fantask.
Bogen er:

Christina Henry: Black Wings (Black Wings 1)

De 2 graphic novels er:

Joss Whedon: High School is Hell (Buffy the Vampire Slayer vol. 1)

Judd Winick, Joe Benitez og Ian Churchill: Together Forever (Titans book one)


Derudover købte jeg også en del merchandise hos Superhelten. Desværre har jeg opdaget, at huen og vanterne er i børnestørrelse, men så må jeg bruge dem til Instagram-fotos i stedet for - der gør størrelsen ikke så meget.
Jeg købte:

The Marauder's Map

Slytherin beanie og handsker

Witch (Disney funko pop 347)


Det sidste merchandise-køb i denne omgang er fra Faraos Cigarer, hvor jeg købte en enkelt funko pop, nemlig:

Snow White (Disney 339)

Ialt blev det til 24 bøger, 2 graphic novels, 2 funko pops og 2 andre former for merchandise i perioden 3. juni til 1. juli. Af dem var 2 anmeldereksemplarer fra forfattere og forlag, 18 var på engelsk, 15 var fantasy/science fiction, og de resterende 9 var en blanding af klassikere, fagbøger, chicklit og 1 enkelt krimi. Jeg har stadig et par bøger på vej til mig, og så overvejer jeg at gøre et enkelt dyrt bogkøb mere i juli. Om det bliver til noget, må I se i næste Book Haul.

Har I købt nye bøger i juni? Og har I mon læst nogle af dem, som jeg har købt?

Ingen kommentarer: