lørdag den 29. september 2018

Book Haul #9

September lakker mod enden, og det er derfor tid til at vise de bøger, jeg fik ind ad døren i månedens løb, frem.
Stakken er faktisk bedragerisk lille, denne gang. Og det skyldes, at jeg allerede har vist månedens storkøb på Fantasyfestivalen frem her, og derfor ikke har dem med i dette indlæg.
I stedet viser jeg de bøger frem, som fandt frem til mig på anden vis. Størstedelen af dem er anmeldereksemplarer og boggaver fra søde forlag og forfattere, men der er også et par enkelte af mine egne bogkøb imellem.
Og lad os så komme igang.

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I september væltede det nemlig ind med bogpakker fra søde forfattere og forlag, og hele 9 anmeldereksemplarer/boggaver fandt vej til mig.
Bøgerne er:

Line Leonhardt & Thomas Hjorthaab: Skildpadden der ville bestige Mount Everest. Forlaget Calibat.

Mads L. Brynnum & Mads Herman: Flodhesten - der ikke længere ville være en flodhest. Forlaget Calibat.

Brian P. Ørnbøl: Mekano Max og tidsmaskinen. Forlaget Calibat.

Philip Reeve: De rullende byer (Mortal Engines 1). Forlaget Alvilda.

Frederikke Langemark Dahm-Hansen: Hedvig den Tapre. Forlaget mellemgaard.

Erik Granström: Svovlvinter (Krøniken om den femte konfluks 1). Forlaget DreamLitt.

Jacob Hedegaard Pedersen: Krigsmager (Krigen 1). Forlaget DreamLitt.

John August: Arlo Finch i flammernes dal (Arlo Finch 1). Forlaget Alvilda.

Tobias Stenbæk Bro: Væddermændenes nat (Et varsel om Storm 1). Turbine Forlaget.


I september dukkede der også en bog, jeg havde forudbestilt i august, op. En bog, som allerede har en særlig plads i min samling, da den, foruden at være skrevet af en af mine yndlingsforfattere, også er signeret.
Bogen er:

Sherrilyn Kenyon: Stygian (Dark-Hunter 27)

Det blev også til en enkelt ny tegneserie i september, nemlig:

Mort Walker: Vi hygger os! (Basserne 100% 42)

Ialt blev det til 10 bøger og 1 tegneserie (foruden de mange bøger fra Fantasyfestivalen) i perioden 2. - 29. september. Af dem var 9 anmeldereksemplarer og 1 på engelsk. Derudover venter jeg stadig på september måneds FairyLoot-boks, samt en forudbestilling jeg foretog i starten af måneden. Det var godt nok ikke meningen, men da jeg kunne få en signeret udgave, kunne jeg ikke stå imod.
Månedens mange bogkøb til Fantasyfestivalen har dog også betydet, at jeg har bestemt mig for at indføre en ny bogkøbsregel, i håbet om faktisk at få læst nogle af de mange bøger, jeg har stående i reolen, i stedet for bare at købe nye hele tiden. I modsætning til sidst, gælder denne regel både for danske og engelske bøger, og indtil videre gælder den året ud. Reglen går ud på, at jeg kun må købe bøger af en forfatter jeg har i forvejen, hvis jeg ikke har mere end 2 ulæste bøger af vedkommende stående i reolen. Der er dog 2 undtagelser: Ejer jeg flere serier af en forfatter, og er jeg ajour eller har 2 eller færre ulæste tilbage i en af serierne, må jeg godt købe næste bind i den serie. Den anden undtagelse er bøger af Sherrilyn Kenyon. Dem ved jeg nemlig, at jeg nok skal få læst (engang), og hun udgiver så mange, at jeg ellers får en bogkøbspukkel, når jeg engang får læst dem jeg har i reolen.
Reglen kommer til at stå sin prøve til BogForum i oktober, hvor jeg regner med, at jeg, som vanligt, kommer til at købe flere bøger end jeg egentlig burde. Om bogkøbsreglen så holder til sin ilddåb, vil vise sig.

Hvad er jeres erfaring med bogkøbsregler? Og skal I til BogForum i år? 

Ingen kommentarer: