fredag den 27. juli 2018

Book Haul #7

Reklame - indeholder anmeldereksemplarer.

Selvom der endnu er nogle dage tilbage, før juli er slut, tænkte jeg, at jeg ville vise månedens boghøst frem. Jeg får nemlig travlt i den næste uge, hvor jeg starter på arbejdet igen efter ferien, og da jeg ikke regner med at få flere bøger med posten før til august, får I her julis Book Haul lidt tidligere end normalt.
Selvom der er en del bøger at vise frem, har jeg faktisk ikke brugt ret mange penge på bogkøb, hvilket er godt for pengepungen, efter sidste måneds shopamok.
Før jeg fortæller mere om de bøger jeg har fået ind ad døren i juli, vil jeg lige advare om spoilers for juli måneds FairyLoot-boks, da det næppe er alle der har fået den endnu.
Og skal vi så komme igang.

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I juli modtog jeg 6 bøger fraforskellige forlag, hvoraf 4 ankom i en overraskelsespakke.
Bøgerne er:

Julie Kagawa: Inferno (Sagaen om Talon 5). Forlaget HarperCollins.

John Flanagan: Vulkanøen (Våbenbrødre 7). Forlaget Gyldendal.
Modtaget til anmeldelse på bookeater.dk. 

Emil Blichfeldt og Lykke Bianca: Uni og Snu: Den syge konge. Forlaget Calibat.

Mads L. Brynnum og Mads Herman: Flodhesten - der ikke længere ville være en flodhest. Forlaget Calibat.

Thomas Arnt: Sådan bliver du en tjekket zombie. Forlaget Calibat.

A. Silvestri: King. Forlaget Calibat.

I slutningen af juni havde Folio Society pludselig 50% rabat på udvalgte titler, og da en af titlerne var en jeg længe havde ønsket at læse, kunne jeg selvfølgelig ikke stå imod.
Bogen er:

Christina Rossetti: Goblin Market and Selected Poems

Selvom min fødselsdag er i januar, fik jeg først den ene af mine gaver i juli. Lettere forsinket, men så kan jeg glæde mig over, at bogen lyder rigtig interessant.
Bogen er:

The Lovecraft Squad - Waiting - skabt af Stephen Jones, med bidrag af en lang række forfattere.

I starten af juli ryddede jeg op i mine reoler, og fandt 14 bøger, som jeg besluttede mig for at tage med i Bogormen. Det resulterede selvfølgelig i, at jeg kom hjem med 9 nye (brugte) bøger til reolerne, men til gengæld var de gratis, da jeg ikke brugte flere penge, end dem jeg fik for de bøger jeg havde med.
Bøgerne er:

Mervyn Peake: The Ghormenghast Trilogy

Julia Golding:
Mines of the Minotaur ( The Companions Quartet 3)
The Chimera's Curse  ( The Companions Quartet 4)

Charlaine Harris: Real Murders (Aurora Teagarden 1)

Anne McCaffrey:
Nerilka's Story & The Coelura
The Chronicles of Pern: First Fall (Pern 12)

Terry Brooks: Magic Kingdom For Sale/Sold (Magic Kingdom of Landover 1)

Agatha Christie:
Tretten til bords
Parker Pyne, mesterdetektiv

Julis FairyLoot-boks ankom på rekordtid, og selvom boksens indhold var lidt so-so for mig, så lyder selve bogen rigtig god.
Bogen er:

Bree Barton: Heart of Thorns (Heart of Thorns 1)

Jeg fik også købt en enkelt tegneserie i juli, nemlig:

Mort Walker: Der er plads til alle! (Basserne 100% 40)

Ialt blev det til 18 bøger og 1 tegneserie i perioden 1. juli til 27. juli. Af dem var 6 anmeldereksemplarer/boggaver, 1 fødselsdagsgave, 3 billedbøger og 1 FairyLoot-bog. 9 var byttebøger, og derfor gratis. 10 var på engelsk.
Alt i alt en rigtig fin stak. Især når man når man tænker på, at jeg kun brugte penge på 2 (3, hvis man tæller tegneserien med) af bøgerne. Så gør det ikke så meget, at jeg har en bogpakke mere fra Saxo på vej - omend jeg også her har formået at holde igen på mængden.
Hvordan bogkøbene bliver i august, tør jeg ikke rigtig spå om. Planen er at forsøge at holde igen, da jeg ved, jeg kommer til at købe mange bøger til Fantasyfestivalen i september, men om jeg også formår at gøre det, vil tiden vise.

Har I fået nye bøger på hylderne i juli? Og hvilke af ovenstående bøger glæder I jer mest til at læse?

2 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Jeg er meget spændt på at høre om The Lovecraft Squad - den ser fristende ud :-)

Jeg har lige bestilt nogle bøger, men jeg ved ikke, om de først når frem til august.


Mvh.
Den lille Bogblog

Kirsten Bloch sagde ...

@Den lille Bogblog. Jeg er også meget spændt på den:) Jeg glæder mig til at se, hvilke bøger du er faldet for.