søndag den 1. maj 2016

Læsestatus for april


April er slut, og det er tid til at gøre status. For mig var det en måned med travlt på arbejdet og derfor mindre læsetid og læseoverskud. Jeg nåede da også kun lige at læse det antal bøger jeg skulle for ikke at komme bagefter med mit læsemål på Goodreads, og jeg nåede det endda kun fordi jeg i april måned fik læst en del graphic novels og tegneserier. Ialt fik jeg læst 13 bøger i løbet af måneden.


Månedens læsetema var Terry Pratchett, en af mine absolutte yndlingsforfattere, som jeg desværre var gået lidt i stå i. Jeg fik læst 3 bøger af ham. Ikke helt den succes jeg håbede på, men jeg fik da endelig færdiggjort den bog jeg har været gået i stå med i flere år, så noget kom der da ud af læsetemaet.
Bøgerne var:

Terry Pratchett: I Shall Wear Midnight
Serien er igang. 

Terry Pratchett og Neil Gaiman: Good Omens
Terry Pratchett: Seriously funny - the endlessly quotable Terry Pratchett


April bød på en enkelt genlæsning, da jeg havde fået bind 2 til anmeldelse og derfor gerne ville have genopfrisket historien. Det var et glædeligt gensyn, da bogen var lige så god som jeg huskede den. Bogen var:

Nicole Boyle Rødtnes: Over sløret (Ilttyv 1)


I løbet af måneden fik jeg læst 2 anmelderbøger, begge fra forlaget Alvilda. Det var:

Holly Black og Cassandra Clare: Kobberhandsken (Magisterium 2)
Serien er ajour. 

Nicole Boyle Rødtnes: Under sløret (Ilttyv 2)
Serien er ajour. 


Derudover bød måneden på en del biblioteksbøger som kom hjem på nogenlunde samme tid. Da bøgerne skal afleveres igen skulle de bare læses i løbet af april. Bøgerne var:

Åsa Larsson, Ingela Korsell og Henrik Jonsson: Gespenst (PAX 5)
Serien er ajour. 

Marie Lu: Evigtræet (Spirit Animals 7)
Serien er afsluttet. 

Fredrik Backman: En mand der hedder Ove
En helt fantastisk læseoplevelse, som dog ikke er anmeldt på bloggen, da den jo ikke er fantasy.


April måneds læsemål  blev, som tidligere nævnt, reddet af at jeg fik læst en del graphic novels og tegneserier. Hele 4 blev det til, og de var meget forskellige. Det var:

Francois Walthéry, Mythic og Thierry Martens: Fortidens øjne (Natacha 21)
Serien er ajour.

Jim Butcher: Welcome to the Jungle (The Dresden Files)

Bill Watterson: Er der nogen uhyrer under sengen? (Steen og Stoffer)

Jerry Scott og Jim Borgman: Strålende humor! (Zits)

Alt i alt en okay læsemåned på trods af manglende overskud. Jeg håber at kunne få tempoet lidt op i næste måned hvor læsetemaet er Fantasy på engelsk. Jeg har nemlig rigtig mange ulæste fantasybøger på engelsk stående i mine reoler, og det ville være dejligt at få læst i hvert fald en god portion af dem. Derudover vil maj måned byde på en del anmeldereksemplarer som jeg har været så heldig at få tilsendt.
Hvad er jeres læseplaner for maj? Og bruger I også læsetemaer?





Ingen kommentarer: