onsdag den 1. november 2023

Læsestatus for oktober

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

I oktober indfandt efteråret sig for alvor. Sol og varme blev afløst af blæst og regn i rigelige mængder, og det er blevet mørkt om morgenen. 
Oktober bød på hele to sygeperioder, en visionsdag på arbejdet og starten på planlægningen af næste års Fantasyfestival. Det blev også til lidt havearbejde og praktiske projekter i huset i månedens løb, selvom jeg ikke nåede helt i mål her. 
Trods det begynder mit energiniveau og mentale overskud endelig at vende tilbage. For første gang i lang tid har jeg haft både lyst og overskud til at læse, hvilket betyder, at jeg har fået læst mere i oktober end i nogen andre måneder i 2023. Og det på trods af de førnævnte sygeperioder, hvor jeg stort set ikke fik læst.
I oktober deltog jeg i Dewey's 24 Hour Readathon, som dog blev noget kortere for mit vedkommende, da jeg ikke orkede at læse om søndagen. 
Jeg holdt pause fra mine læseudfordringer, og gav mig selv lov til at læse lige det, jeg havde lyst til, hvilket helt sikkert var med til at kickstarte læsningen. Så selvom jeg ikke fik færdiglæst nogle af de bøger, jeg var i gang med før oktober, så nød jeg det, jeg fik læst. Også bloggen nød godt af overskuddet med hele tre anmeldelser, hvilket ikke er sket siden januar. 
Og så er det vist blevet tid til at se på, hvad jeg fik læst. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I oktober fik jeg læst 4 anmeldereksemplarer, tilsendt af søde forlag. 
Bøgerne er:

Karin Hald: Nordens fabeldyr og andre væsner fra nordisk mytologi 
Anmeldereksemplar fra forlaget Turbine. 

Kenneth Bøgh Andersen: Frankenstein genfortalt
Anmeldereksemplar fra Politikens Forlag. 

Gry Kappel Jensen:
Slottes herre (Venja 5)
Troldmandens hjerte (Venja 6)
Samlet anmeldelse her. Anmeldereksemplarer fra forlaget Turbine.
Serien er slut. 

Under Dewey's 24 Hour Readathon fik jeg læst 4 bøger. 
De er:

Shirley Jackson: Mørket i Hill House

Michael Kamp: Moln - jorden husker

Sofie Amalie Laulund: Slik eller ballade?

Sarah Feddersen Thomsen: En macchiato kommer sjældent alene (Natteravn 1)
Serien er påbegyndt og ajour. 

Derudover fik jeg læst 4 andre bøger i oktober, hvoraf 2 var faglitteratur, nemlig:

Nicoline Kjærsgaard Møller: Gravsoen

Richard Osman: Kuglen der ikke ramte (Torsdagsmordklubben 3)
Serien er ajour. 

Lisbet Dahl og Ulf Pilgaard: Livsvidner

Peter Ingemann og kongerækken

Sidst, men bestemt ikke mindst, fik jeg læst hele 27! tegneserier og graphic novels. 
De er:

Mort Walker: Basserne 1987

Jim Davis:
Garfield vender frygteligt tilbage (Garfield 4)
Kalorier er bedre end fast arbejde (Garfield 5)
Garfield gør en god gerning (Garfield 6)
Midnatsluskeren (Garfield 7)
Gør det igen, Futte! (Garfield 8)
Garfields niende (Garfield 9)
Surt show! (Garfield 10)
Garfields 10. år (Garfield 11)
Garfield træder i spinaten (Garfield 12)
Ulykkesfuglen (Garfield 13)
Garfield rabler videre (Garfield 14)
Garfield løber panden mod muren (Garfield 15)
Se min smukke navle (Garfield 16)
Alias Al Catpote (Garfield 17)
Lige i øjet (Garfield 20)
Garfield flader ud (Garfield 21)
Garfield - kælekatten (Garfield 22)
Alle mavekneb gælder (Garfield 29)
Picatto (Garfield 35)
Mandag igen! (Garfield 36)

Goscinny og Uderzo: Lus i skindpelsen (Asterix 15)

Arleston og Barbucci: Ballade i Beijing (Ekho spejlverdenen 10)

Martin Lodewijk: Agent 327 1969-1976 (Samlet 2)

Christophe Bec og Alexis Sentenac:
Morbius (Siberia56 2)
Pyramiden (Siberia56 3)
Serien er slut. 

Mark Millar og Dike Ruan: The Magic Order vol. 4
Serien er ajour. 

I alt fik jeg læst 12 bøger og 27 tegneserier/graphic novels. Af dem var 4 anmeldereksemplarer, 3 faglitteratur, og 1 på engelsk. Jeg fik afsluttet 2 serier, påbegyndt 1 og kom ajour med 3. 
I november står den på BogForum og læsekredsmøde, kursus, ekstravagter og biograftur. 
Jeg har bestemt mig for at holde pause fra mine læseudfordringer året ud, og i stedet koncentrere mig om at få færdiglæst nogle af de bøger, jeg er i gang med, så jeg forhåbentlig kan gå ind i 2024 med rent bord. Og så krydser jeg fingre for, at læseoverskuddet er kommet for at blive. 

Ingen kommentarer: