onsdag den 29. november 2023

Book Haul #11

(Reklame - indeholder anmeldereksemplar)

November nærmer sig sin afslutning, og det betyder, at det er blevet tid til at vise månedens nyanskaffelser frem. Jeg har godt nok stadig et par ordrer på vej, men da de først dukker op i december, får I novembers Book Haul allerede nu. 
En Book Haul, som blev en hel del større end planlagt. Det var egentlig ikke meningen, at jeg skulle købe bøger udenom BogForum i november, og jeg holdt mig da også på måtten langt hen ad vejen, men så kom Black Friday...
Som sidst starter jeg med de mindre stakke, og arbejder mig opefter. 

I november fik jeg et enkelt anmeldereksemplar ind ad døren fra et forlag. 
Bogen er:

Frida Borello: Månen over Morka. Hi Reader. 

Det blev også til en enkelt brugt bog hos Saxo. En bog, jeg har ledt efter længe, og jeg derfor blev nødt til at købe, da den pludselig var der i perfekt stand. Eller, perfekt og perfekt, for bogen kom uden smudsomslag, hvilket gør den noget kedelig at se på. 
Bogen er:

Simon Sebag Montefiore: Huset Romanov

I november dukkede de sidste forudbestillinger fra oktober, 6 bøger fra Saxo, op. 
De er:

Terry Pratchett: A Stroke of the Pen

Rhiannon Pratchett og Gabrielle Kent: Tiffany Aching's Guide to Being a Witch

Humphrey Carpenter: The Letters of J.R.R. Tolkien

Jenny Colgan: Boghandlen ved midnatstid (Jul i boghandlen 2)

Dorothy L. Sayers: Annoncer, der dræbte (Peter Wimsey 8)

John Flanagan: Arazans ulve (Skyggens lærling 17/Kongens Ranger 6)

Forlaget Cobolt holdt, som så mange andre, Black Friday-udsalg, med stærke priser på hele 6 tegneserier, jeg har sukket efter længe. 
De er:

Roger Leloup:
Jorden kalder Vinea (Yoko Tsuno samlet 1)
På jagt efter tiden (Yoko Tsuno samlet 2)
De tyske eventyr (Yoko Tsuno 3)

Bill Watterson:
Steen & Stoffer 1
Er der nogle uhyrer under sengen? (Steen & Stoffer 2)
Lapmarkens helte (Steen & Stoffer 3)

Tellerup holdt kombineret lagersalg og Black Friday-udsalg, og her gik jeg en smule shopamok. Hele 14 bøger blev det til, men med en gennemsnitspris på 26 kr., var det økonomisk ikke lige så slemt, som mine andre Black Friday-køb. 
Bøgerne er:

Jennifer Echols: Mellem linjerne

Michael Kamp:
Samlerne 
Klovn (Klovn 1)

Helene Tegtmeier: Frygt

Pernille Eybye: Spejlsøstre

Nick Clausen: Silhuet

Nancy Varian Berberick: Dværgekrig (DragonLance Heltesagn 4)

Michael Williams:
Den uheldige ridder (DragonLance Heltesagn 6)
Væslen som ridder (DragonLance Heltesagn 11)
Væslen som redningsmand (DragonLance Heltesagn 12)

Richard A. Knaak:
Minotauren Kaz (DragonLance Heltesagn 7)
Dragedræberen Kaz (DragonLance Heltesagn 8)

Dan Parkinson:
Porten til Thorbardin (DragonLance Heltesagn 9)
Kampen om Thorbardin (DragonLance Heltesagn 10)

I alt flyttede 22 bøger og 6 tegneserier ind i reolerne i perioden 29. oktober til 29. november. Af dem var 1 anmeldereksemplar, 9 udskiftningseksemplarer (jeg er stadig i gang med projekt "erstat kasserede biblioteksbøger med pænere udgaver"), 1 brugt og 5 forudbestillinger. 3 var på engelsk. 
I december skal jeg ikke købe bøger til mig selv. Jeg får dog stadig en pæn stak at vise frem til decembers Book Haul, da de sidste Black Friday-ordrer dukker op i starten af december, og mon ikke jeg får en enkelt bog eller to i julegave? Chancerne for sidstnævnte er ret høje, da jeg pt. kun har bøger på ønskesedlen;) 

Ingen kommentarer: