lørdag den 2. september 2023

Læsestatus for august

August var en blandet landhandel. Vejret skiftede mellem sol og regn, og måneden bød på både havearbejde, strikning, puslespil og masser af arbejde. Og så blev det også til et par hyggelige besøg. 
Desværre blev det også til lidt sygdom, og en knækket tand førte til et akut (og dyrt) tandlægebesøg, med kommende opfølgning. 
Arbejdsmæssigt havde jeg travlt. Dels med ekstravagter, men mest med Fantasyfestivalen, som nærmer sig med hastige skridt. Det er nu, de sidste ting skal på plads, og selvom jeg har prøvet det før, så dukker der altid nye ting op, som der skal tages stilling til. 
I august havde jeg besøg af mine forældre, som besøgte Ribe på weekendophold, og det blev til flere dejlige middage sammen. Jeg lagde også hus til månedens læsekredsmøde, hvor jeg endnu en gang ikke havde fået læst bogen, men det var hyggeligt alligevel. 
Mentalt begynder det endelig for alvor at gå fremad, og selvom overskuddet stadig ikke er helt, hvad jeg kunne ønske, så har jeg nemmere ved at overskue både arbejde og praktiske opgaver derhjemme. Jeg har endda fået overskud til at kunne strikke igen, hvilket er flere år siden sidst. 
Læsemæssigt var august til gengæld ikke ret god. Jeg kom aldrig i gang med månedens hyldeudfordring, og fik kun læst ganske lidt, så derfor er det et kort indlæg, I får denne gang. 

I august fik jeg læst 5 tegneserier/graphic novels. 
De er:

Jim Davis:
Femti, nemli´! (Garfield 50)
Garfield på tynd is (Garfield 57)
Spise med grise (Garfield 59)
Garfield overvejer (Garfield 60)

CED og Morin: Ret ond (Mørket Fyrste-praktikant 1)

Af dem var 4 genlæsninger, og 1 et nyt bekendtskab. 
I september regner jeg ikke med, at jeg får læst det store. Jeg skal have læst månedens læsekredsbog, men bortset fra det, har jeg ingen faste planer. Ideelt set vil jeg gerne have færdiglæst nogle af de bøger, jeg er i gang med, og få læst nogle bøger af nogen af de deltagende forfattere til Fantasyfestivalen, men da jeg ved, at jeg får meget travlt de kommende uger, får jeg næppe læst ret meget. Derfor holder jeg i september også pause fra alle mine læseudfordringer, så jeg ikke får dårlig samvittighed, hvis overskuddet ikke er der. 
Det er Fantasyfestivalen, der fylder i september, og jeg glæder mig helt vildt til endnu en omgang. Også selvom det for mig bliver på lidt lavere blus end de tidligere år. Udover Fantasyfestivalen byder måneden på en velfortjent ferie efter festivalen, hvor jeg forhåbentlig kan få ordnet et par af de praktiske projekter herhjemme, som jeg ikke får tid til før da. 

Ingen kommentarer: