mandag den 31. juli 2023

Læsestatus for juli

Juli bød på lidt af det hele. Jeg startede måneden ud med to ugers sommerferie, som jeg i år tilbragte hjemme hos mig selv. Det blev til lidt havearbejde, praktiske projekter i huset (blandt andet oprydning på loftet), krydsogtværs og masser af puslespil, men desværre ikke ret meget læsning. 
Tilbage på arbejde stod den på ekstravagter, masser af mails og opfølgning efter ferien. Vi nærmer os slutspurten op til Fantasyfestivalen, og fra nu af får jeg kun mere travlt. 
Juli bød desværre også på sygdom både i ferien og efter, og overskuddet driller stadig. Forhåbentlig går det snart for alvor fremad. 
Læsemæssigt var juli ikke den bedste, men dog bedre end juni. Jeg forsøgte mig med lydbogslytning, men måtte endnu en gang konstatere, at formatet bare ikke virker for mig. Men det hjalp da med til at få antallet af læste bøger op. Jeg fik hverken læst min FairyLoot-bog Wicked Fox af Kat Cho eller månedens serie Ephemera af Anne Bishop, og mangler stadig at få færdiglæst læsekredsbogen fra juli-mødet, men fik til gengæld læst hele 2 bøger fra månedens hylde U2. Jeg er nu så langt bagud med mit Goodreads-læsemål, at der skal et mirakel til for at opfylde det i år, og da jeg nu bevæger mig ind i den tid på året, hvor jeg i forvejen læser mindst, har jeg besluttet mig for at sætte målet ned fra 100 til 60 bøger for ikke at stresse mig selv. 
Og lad os så se på, hvad jeg fik læst i juli. 

Som nævnt fik jeg læst 2 bøger fra månedens hylde U2. 
De var:

Søren Flott: Rejsen mod syd

Thomas Asbridge: Korstogene

Jeg fik også genlæst en enkelt bog fra reolen, nemlig:

D. E. Stevenson: Røre i andedammen (Miss Buncle 1)
Genlæsning. 

Jeg lyttede til 3 lydbøger fra eReolen i månedens løb.
Lydbøgerne var:

Jørn Riel:
Satans til Higginbottom (Higginbottom 1)
Da Higginbottom tabte sin skygge (Higginbottom 2)
Genlæsninger. 

Takashi Hiraide: Kattegæsten

Sidst, men ikke mindst, fik jeg læst 2 tegneserier/graphic novels i juli. 
De var:

Carole Trébor og Gabriele Bagnoli: På flugt! (Dudo-Minak 1)
Serien er påbegyndt og ajour. 

Léturgie og Luguy: Troldkvindens offer (Ridder Goodwill 16)
Serien er ajour. 

I alt fik jeg læst 6 bøger og 2 tegneserier/graphic novels. Af dem var 2 fagbøger, 3 genlæsninger og 3 lydbøger. 
I august står den på færdiglæsning af nogle af de bøger, jeg har været i gang med længe, og så vil jeg gerne have læst nogle af de mange anmeldereksemplarer, jeg har liggende. Da jeg ved, at jeg får travlt i august og september, har jeg bestemt mig for at sætte FairyLoot- og serieudfordringen på pause indtil oktober, men fortsætter med min hyldeudfordring. Månedens hylde er A2, som kan ses nedenfor. 

I august står den på besøg fra mine forældre, masser af ekstravagter og festivalarbejde, og hvis energien og vejret tillader det, havearbejde og småprojekter herhjemme. Og så lægger jeg endnu en gang hus til månedens læsekredsmøde, hvilket nok skal blive hyggeligt. 

Ingen kommentarer: