mandag den 18. september 2023

Fantasyfestival 2023 Book Haul

Årets Fantasyfestival er veloverstået, og det er blevet tid til det første af mine traditionelle efter-Fantasyfestival-indlæg. Igen i år lægger jeg ud med at vise årets Book Haul frem, så jeg kan få bøgerne væk fra gulvet og ind i reolerne. 
Som I kan se af billedet ovenfor, er årets boghøst enorm. Så enorm, at jeg ikke kunne tage et samlet billede, hvor alle bøgerne kunne ses, men måtte både stable og stille dem i to lag. Og det er endda uden det kunst og merchandise som jeg også fik med mig hjem. 
Selvom jeg havde lavet en indkøbsliste på forhånd, så blev det i år til temmelig mange impulskøb under festivalen. Blandt andet fordi det i år var lykkedes at skabe et bedre flow på messen, både i Riddersalen og Kunstnerhjørnet, hvilket betød, at det var lettere at browse og fordybe sig på de forskellige stande. 
Som sædvanlig har jeg inddelt købene efter den stand, jeg fik fat i dem på, da jeg på ingen måde kan huske rækkefølgen, jeg købte dem i. Jeg har dog samlet de anmeldereksemplarer, jeg fik undervejs, først, og så er der også en enkelt bogboks imellem, som jeg havde købt i august, og hentede på festivalen. 
Så sæt jer godt tilrette med en kop te og en snack, mens jeg viser årets Fantasyfestivalhøst frem. 

(Reklame - anmeldereksemplarer)

Jeg fik 4 anmeldereksemplarer med mig hjem fra festivalen. 
Bøgerne er:

Karin Hald: Nordens fabeldyr. Turbine.

Gry Kappel Jensen: Slottets herre (Venja 5) og Troldmandens hjerte (Venja 6). Turbine.

Lea Grosen Jørgensen: En verden vi ikke kender. Forlaget Klippe. 

Jeg var også så heldig at få signeret Nordens fabeldyr af forfatteren. 


Tilbage i august købte jeg en bogboks af Stine Bahrt, som jeg aftalte at hente til festivalen. Den bestod af en flot mulepose, postkort, 2 klistermærker, en kop, bogmærke, en nøglering og et flot tryk på gennemsigtigt folie. Selve bogen var superflot pakket ind, og indeholdt også en personlig hilsen fra forfatteren. 
Bogen er:

Stine Bahrt: Vinger af Skygger og Torden

Også kommer vi til de bøger, jeg købte på Fantasyfestivalen. De er opdelt efter stande, men ellers i vilkårlig rækkefølge. 

Hos Tellerup fik jeg fat i 4 nye udgivelser. De er:

Karen Ravn: Brændt jord (Den forsvundne gudinde 1)

Line Wenzel: Forvandlingen (Academia 3)

Sarah Feddersen Thomsen: En macchiato kommer sjældent alene

Haidi Wigger Klaris: Blodvalg (Sort Måne 3)


Forfatteren Rune S. Nielsen havde en stand i år, og hos ham købte jeg 3 bøger (som teknisk set er 4). Jeg var også så heldig at få alle tre signeret. 
Bøgerne er:

Rune S. Nielsen:
The Doomsayer Prince Omnibus Edition (The Artifact War 1+2)
The Arch of the Zhi'el (The Artifact War 3)
A Company of Adventurers (Tales of Kjeldale 1)

Hos Forlaget Klippe fik jeg fat i 2 bøger, nemlig:

Dina K. Sjöblom
Ragnarok (Mellem Verdener 1)
Tidens slør (Mellem Verdener 2)

Det blev til 2 bøger og 2 tegneserier hos Turbine. 
De er:

Odin Helgheim:
Fenrisulven (Ragnarok 1)
Fimbulvinter (Ragnarok 2)

Karen Bek-Pedersen: Guder og gudinder i nordisk mytologi

Katja Brandis: Dragedetektiven Skælle - Kaos i Trylleskoven

Hos Superlux fik jeg fat i 5 bøger. 
Bøgerne er:

Louise H.A. Trankjær: Nannas bog (Syvstjernesagaen 3)

Jesper Riel:
Uglemanden (Uglemanden 1)
Kuglens skygge (Uglemanden 2)

Karina Sejerø Bell: Blodrus

Rikki Tholstrup Jørgensen: Stenvogteren


Jeg var endda så heldig at få signeret den ene af forfatteren, og fik også 2 bogmærker med. 

På Facets stand fik jeg fat i 3 bøger til samlingen.
De er:

Anne Mette Asp:
Hævnens Broderskab (Legenden om Agrat 2)
Krigeren fra Rogatan (Legenden om Agrat 3)

Sidsel Sander Mittet: De sidste drager (Flammen og Bølgen 3)

Også Forlaget Falco var nye i år. Hos dem købte jeg 2 bøger, nemlig:

Anna James: Bogsmuglerne (Den Magiske Boghandel 4)

R.F. Kuang: Den brændende gud (Poppy War 3)

Hos DreamLitt blev det til 4 nye bøger. 
Bøgerne er:

Peter V. Brett:
Kranietronen (Dæmoncyklussen 4)
Kernen (Dæmoncyklussen 5)

Jacob Hedegaard Pedersen: Stridsmand (Krigen 2)

Pernille Neergård: Afslutningen (Verdensherrerne 4)

Det blev til en enkelt bog på Gyldendals stand, nemlig:

Kenneth Bøgh Andersen og Kristian Eskild Jensen: Danske sagnvæsener - et bestiarium

Hos Krabat fik jeg fat i 4 bøger. 
De er:

Nicoline Kjærsgaard Møller: Gravsoen

Mikkel Wendelboe: Galakseæderen (Skæbnekløver 3)

Sofie Amalie Laulund: Slik eller ballade?

Judith Sølvkjær: Vandreren over tågehavet



Jeg var så heldig at få signeret to af dem, og fik også et flot bogmærke med. 

Det blev til en enkelt bog hos Ulven og Uglen. 
Bogen er:

Signe Fahl: Ellekongen (Tågespind 1)

På Carlsens stand faldt jeg over 2 tegneserier, som kom med mig hjem.
De er:

CED og Morlin
Ret ond (Mørkets Fyrste praktikant 1)
Mere ond (Mørkets Fyrste praktikant 2)


Hos Hi Reader købte jeg 2 bøger, hvoraf jeg fik signeret den ene. 
Bøgerne er:

K.L. Berger: Stjerner lever ikke evigt (Stjernetågen 2)

Elisabeth Hjartdal: Tilflytterne (Efter Krigen om Solen 1)

Jeg fik også 2 bogmærker med. 

Det blev til en enkelt bog hos Calibat, nemlig:

Mads L. Brynnum og Mads H. Johansen: Nede i koboldens kælder


Hos Mette Finderup fik jeg købt en enkelt bog, som jeg også fik signeret. 
Bogen er:

Mette Finderup: De dødes duel (A.S.P.E. 10)

Det blev også til enkelt bog på Alvildas stand, nemlig:

Chris Colfer: Trolddom og troskab (En Magisk Fortælling 3)

Hos Silhuet blev det til et enkelt bogkøb. 
Bogen er:

E.K.B. Hovedskou: Forbandet magi

Og med i købet fik jeg et flot bogmærke.

Jeg var også forbi Straarup og Co.'s stand, hvor jeg fik fingrene i 2 bøger. 
De er:

Bo Eriksson og Lina Blixt: Monsterbestiarium

Naja Vaaben: Sne og gløder (Falkeridder 1)


Forfatteren var tilfældigvis på standen, da jeg kom, så jeg fik også en signering og en boganbefaling med i købet, foruden et bogmærke, to klistermærker og 1 stykke chokolade (som kun overlevede til billedet, fordi jeg glemte, det var der). 

En af de nye standholdere i år var ComicFactory, hvor jeg fik købt 4 tegneserier.
Tegneserierne er:

Jan Bratenstein, Peter Snejbjerg og Michael Peinkofer:
Orkbrødrene (Orksagaen 1)
Shakara (Orksagaen 2)
Orkjægeren (Orksagaen 3)
Kampen om Tirgas Lan (Orksagaen 4)

Og så kommer vi til den stand, hvor jeg fik brugt flest penge, nemlig Fantask. Ikke mindre end 33 bøger fik jeg med derfra, og bøgerne er:

K.J. Sutton:
Fortuna Sworn (Fortuna Sworn 1)
Restless Slumber (Fortuna Sworn 2)
Deadly Dreams (Fortuna Sworn 3)
Beautiful Nightmares (Fortuna Sworn 4)

India Holton:
The Wisteria Society of Lady Scoundrels (Dangerous Damsels 1)
The League of Gentlewomen Witches (Dangerous Damsels 2)
The Secret Service of Tea and Treason (Dangerous Damsels 3)

Lana Harper: Payback's a Witch (The Witches of Thistle Grove 1)

Zoe Gilbert: Mischief Acts

Rowenna Miller: The Fairy Bargains of Prospect Hill

Tori Bovalino: Not Good for Maidens 

James J. Butcher: Dead Man's Hand (The Unorthodox Chronicles 1)

Travis Baldree: Legends and Lattes (Legends and Lattes 1)

Luke Arnold:
Dead Man in a Ditch (The Fetch Phillips Archives 2)
One Foot in the Fade (The Fetch Phillips Archives 3)

Olivie Blake: Masters of Death

Eleanor Herman:
Reign of Serpents (Blood of Gods and Royals 2)
Empire of Dust ((Blood of Gods and Royals 3)

Jonathan Stroud: The Screaming Staircase (Lockwood and Co. 1)

Lyndall Clipstone:
Lakesedge (World at the Lake's Edge 1)
Forestfall (World at the Lake's Edge 2)

Sabrina Blackburry:
Dirty Lying Fairies (The Enchanted Fates 1)
Dirty Lying Dragons (The Enchanted Fates 2)

Gareth Hanrahan: The Sword Defiant (Lands of the Firstborn 1)

Hannah Nicole Maehrer: Assistant to the Villain (Assistant to the Villain 1)

Chris Wooding:
The Ember Blade (The Darkwater Legacy 1)
The Shadow Casket (The Darkwater Legacy 2)

Benedict Jacka:
Taken (Alex Verus 3)
Chosen (Alex Verus 4)
Hidden (Alex Verus 5)
Bound (Alex Verus 8)
Marked (Alex Verus 9)

Jeg købte også en forbløffende rummelig Dungeons and Dragons mulepose (med en drage på!). Alle 33 bøger kunne nemlig være i den. 

Og så bevæger vi os over i merchandise-afdelingen. Foruden de mange bøger, fik jeg også en del muleposer med hjem fra de forskellige forlag. Hele 6 blev det til, hvilket var en stor hjælp i forhold til at få bøgerne slæbt hjem. 

Jeg købte selvfølgelig også lidt merchandise hos Dansk Fantasys stand. Det blev til årets Dansk Fantasy kop og en lækker (og rummelig) mulepose. 

Fra merchandise bevæger vi os videre til Kunstnerhjørnet, hvor det i år blev til en del indkøb. 

Hos Breth Design/Overlapp. købte jeg 2 nye bogposer til samlingen, foruden et postkort med et citat fra Sarah J. Maas som talte til mig (citatet, ikke Maas;)): "Libraries were full of Ideas - perhaps the most Dangerous and Powerfull of all Weapons", og en plakat som også talte til mig, med Booknerds be like...
Med i købet fulgte et bogmærke og lidt ekstra swag. 

Det blev til et flot kunsttryk af Angerboda hos Kents Tegnestue. 

Hos søde Viki Munksgaard købte jeg et flot kunsttryk, som jeg i den grad kunne identificere mig med. Det har titlen Excelsia, og er signeret af Viki. 

Jeg var også forbi Ravica Art, hvor jeg købte 3 flotte postkort og et ægte dragekrus (jeg vælger i hvert fald at tro, at det er drageskæl, der er på). 



Jeg er vild med Kristian Nüssers tegnestil, og har allerede flere af hans billeder hængende på væggene. Men jeg manglede trykkene med nogle af omslagene til en af mine yndlingsserier, Stjernekrønikerne af Mads Schack-Lindhardt. Det fik jeg heldigvis rådet bod på i år, hvor jeg købte ikke mindre end tre plakater af ham. 


Sidst, men bestemt ikke mindst, købte jeg en flot indrammet original hos Rasmus Jensen Illustration, som jeg nu bare skal finde den helt rigtige plads til. Med i købet fik jeg en folder og en flyer med info om hans Kickstarter, som jeg har tænkt mig at støtte. 

Jeg slutter mit lange indlæg af med en utroligt rørende gave, som var tæt på at få mig til at tude, da jeg fik den. En af mine søde medbloggere, Regitze fra Bookish Love Affair, havde lavet et armbånd specielt til mig med ordet "Fantasyfestival", som tak for den idé, jeg fik tilbage i 2011, der blev til Fantasyfestivalen. På trods af de mange dejlige bøger, billeder og merchandise, som jeg fik med mig hjem, var armbåndet det allerbedste. Tusind, tusind tak, Regitze. 

I alt kom jeg hjem med 77 bøger, 8 tegneserier, 3 kopper, 6 billeder til væggene, 2 bogposer, 1 plakat, 1 bogboks, 4 postkort, 1 armbånd og 9 muleposer, foruden masser af bogmærker og ekstra swag. Af dem var 4 anmeldereksemplarer, 4 fagbøger, 1 billedbog og 1 gave. 36 af bøgerne var på engelsk. 
Forude venter opgaven med at finde plads i reolerne og på væggene til mine mange nyanskaffelser. Og så håber jeg, at jeg snart får gang i læsningen igen, så jeg kan kaste mig over de mange nye bøger. 
I mit næste festivalindlæg vil jeg fokusere på selve festivalen, både tiden op til, og hvad jeg selv nåede at opleve under festivalen (udover messen og Kunstnerhjørnet, selvfølgelig).

Ingen kommentarer: