søndag den 3. september 2023

Book Haul #8

Kan I huske det, jeg skrev i mit sidste Book Haul-indlæg, om at jeg håbede at kunne holde igen med bogkøbene i august? Det skete så tydeligvis ikke. Og det er der en meget god forklaring på. I august opdagede jeg nemlig Facebook Marketplaces mange boggrupper, og faldt i den grad for fristelsen til at supplere, og i nogle tilfælde opgradere, min samling. Nå ja, og så købte jeg også nogle nye udgivelser, nu hvor jeg var i gang. 
Så snup en kop te eller kaffe, og en snack, og lad os se på, hvad jeg fik købt i august. Jeg starter med de mindre stakke, og arbejder mig opad. 

Fra The Broken Binding modtog jeg endelig den særudgave, jeg egentlig bestilte i juni. Men den var så også værd at vente på, med flot sprayet mønster på siderne, guldfolie både på smudsomslag og den nøgne hardback, flotte slutsider, og så var den både signeret af forfatteren og nummeret. 
Bogen er:

Stephen Aryan: The Judas Blossom (The Nightingale and the Falcon 1)

Jeg købte også en særudgave fra Illumicrate. Igen var der folie på både smudsomslag og den nøgne hardback, flot sprayede sider med mønster og citat, character art på slutsiderne, og så var den signeret af forfatteren. 
Bogen er:

Emma Törzs: Ink Blood Sister Scribe

Det blev til 3 nyudgivelser hos Saxo. 2 bøger og 1 graphic novel. 
De er:

Skottie Young og Brett Bean: Gert´s Inferno (I Hate Fairyland vol. 5)

Anne-Marie Vedsø Olesen: Ulvegabet (Vølvens vej 3)

Alexis Hall: Kærestepotentiale (London Calling 1)

Til månedens læsekredsmøde i The Fantasy Fellowship Ribe holdt vi bogbytte, og her blev det til 3 bøger. 
Bøgerne er:

Shane Brox: Djævelens træ (Titania 1)

Alexis Hall: Something Fabulous (Something Fabulous 1)

Shirley Jackson: Mørket i Hill House

Som jeg skrev, er jeg gået i gang med at opgradere min samling til pænere udgaver. Derfor købte jeg 4 tegneserier hos Faraos Cigarer til at erstatte mine gamle lasede eksemplarer.
Tegneserierne er:

Léturgie og Luguy: 
Ingaars tre stjerner (Ridder Goodwill 1)
Graven af is (Ridder Goodwill 2)
Ganaels sværd (Ridder Goodwill 3)
Aslors rige (Ridder Goodwill 4)

Det blev også til en pæn stak hos Fantask. 2 tegneserier/graphic novels og 4 bøger blev det til, og de er:

Jim Davis: Rigtige venner (Garfield)

Kenneth Bøgh Andersen og Lars Gabel: 78 grader

Pirates and Ghosts Short Stories (Gothic Fantasy)

Gods and Monsters Myths and Tales (Gothic Fantasy)

Shannon Chakraborty: River of Silver (The Daevabad Trilogy)

Viking Folk and Fairy Tales (Fable's, Folklore and Ancient Stories)

Og så kommer vi til der, hvor jeg lagde størstedelen af mine bogindkøb i august, nemlig diverse boggrupper på Facebook Marketplace. Hele 18 bøger blev det til, og de er:

Claus Bundgård Christensen: Danskere på Vestfronten 1914-1918 

Lyngby, Mentz, Nørby og Seerup: Danmarks største søhelte

Terry Pratchett: Gnomernes flugt - samlet udgave

Jacob Hedegaard Pedersen:
Dværgene (Dværgenes krønike 1)
Gudesletten (Dværgenes krønike 2)
Heksen fra Morg (Dværgenes krønike 3)
Bjergenes rødder (Dværgenes krønike 4)
Den store Jordskælvskløft (Dværgenes krønike 5)

Phyllis Reynolds Naylor: Heksens kat (Hekse-sagaen 2)

Philip C. Quaintrell: 
Rise of the Ranger (The Echoes Saga 1)
Empire of Dirt (The Echoes Saga 2)
Relic of the Gods (The Echoes Saga 3)

Mike Shackle:
A Fool's Hope (The Last War 2)
Until the Last (The Last War 3)

Tad Williams:
The Dragonbone Chair (Memory, Sorrow and Thorn 1)
Stone of Farewell (Memory, Sorrow and Thorn 2)
To Green Angel Tower (Memory, Sorrow and Thorn 3, del 1)
To Green Angel Tower (Memory, Sorrow and Thorn 3, del 2)

I alt flyttede 29 bøger og 7 tegneserier/graphic novels ind i reolerne i august. Af dem var 22 brugte, 2 særudgaver, og 3 Collector's Editions. 4 var novellesamlinger/antologier, 2 kærlighedsromaner, 2 gys, 2 faglitteratur og 25 fantasy. 17 var på engelsk. 
I september ved jeg, at jeg kommer til at købe mange bøger til Fantasyfestivalen, ligesom jeg har et par forudbestillinger, som skulle dukke op i slutningen af måneden. Jeg håber dog at kunne holde igen med indkøbene uden om Fantasyfestivalen, for så meget reolplads har jeg heller ikke tilbage. 

Ingen kommentarer: