lørdag den 30. september 2023

Book Haul #9

(Reklame - indeholder anmeldereksemplar)

September nærmer sig enden, og det betyder, at det er blevet tid til at vise månedens ordinære Book Haul frem. Trods de mange nye bøger, jeg fik anskaffet mig til Fantasyfestivalen, lykkedes det mig nemlig også at samle en pæn stak sammen i resten af september. Heriblandt nogle længe ventede forudbestillinger, samt en del nye udgivelser, jeg bare måtte have fat i. Som sidst starter jeg med de mindre stakke og arbejder mig opefter. 

Jeg starter, som altid, med anmeldereksemplarerne. I september modtog jeg et enkelt anmeldereksemplar fra en sød forfatter og forlag. 
Bogen er:

Mads Lund: Jægernes løfte. Forlaget Leitura. 

Det blev til en enkelt brugt bog via Facebook. Til gengæld fylder den et hul i min samling, på trods af, at den samtidig er 26. eksemplar, jeg har af titlen. 
Bogen er:

J. R. R. Tolkien: Hobbitten

Føtex havde pludselig tilbud på udvalgte titler, og det betød 2 nye titler til reolen. 
De er:

Jens Andersen: Et liv med LEGO - en slægtshistorie

Antonio Iturbe: Bibliotekaren fra Auschwitz

Tilbage i august bestilte jeg en helt særlig særudgave af en serie, og i starten af september modtog jeg de 3 bøger med posten. 
Bøgerne er:

Christina Bonde:
Besat (Nattens sanger 1)
Skæbne (Nattens sanger 2)
Uendelig (Nattens sanger 3)

Fra Saxo dukkede der i månedens løb 4 forudbestillinger op. 3 bøger og 1 graphic novel, som jeg har ventet på længe. 
De er:

Mark Millar og Dike Ruan: The Magic Order vol. 4

Rick Riordan: The Chalice of the Gods (Percy Jackson and the Olympians 6)

Erin Sterling: Et forbandet kys (Graves Glen 2)

Sherrilyn Kenyon: Sabotage (Chronicles of Nick: Shadows of Fire 1)

Sidst, men bestemt ikke mindst, blev det til hele 9 nye udgivelser hos Fantask. 2 bøger og 7 tegneserier/graphic novels. 
De er:

Arleston og Barbucci: Ballade i Beijing (Ekho spejlverdenen 10)

Christophe Bec og Alexis Sentenac:
Morbius (Siberia56 2)
Pyramiden (Siberia56 3)

Martin Lodewijk: Agent 327 1969-1976 (Samlet 2)

Goscinny og Uderzo: Lus i skindpelsen (Asterix 15)

Dan Jurgens m.fl.: The Joker War (Nightwing vol. 11)

Mort Walker: Basserne 1987

Aztec Myths and Tales (Epic Tales)

Spirits and Ghouls Short Stories (Gothic Fantasy)

I alt flyttede 12 bøger og 8 tegneserier/graphic novels ind i reolen i perioden 4.-30. september. Af dem var 1 anmeldereksemplar, 7 forudbestillinger, 1 brugt og 2 på tilbud. 6 var på engelsk, og 17 var nye udgivelser. 
I oktober håber jeg at kunne holde lidt igen efter indkøbsorgiet i september og med BogForum forude i november. Jeg har dog allerede et par bøger på vej, foruden et par forudbestillinger, der nok først dukker op i starten af november. Hvordan det kommer til at gå, vil vise sig. 

Ingen kommentarer: