torsdag den 30. december 2021

Book Haul #12

Året går på hæld, og det er blevet tid til decembers - og dermed 2021s allersidste - book haul. 
En måned, hvor jeg, trods mængden, faktisk holdt mig i skindet langt henad vejen, og kun købte en lille smule nyt til reolerne - hvoraf jeg allerede har fået læst et par stykker. 
Størstedelen af decembers bogstak blev nemlig enten købt i november eller lå under juletræet, så jeg har det fint med de enkelte impulskøb det blev til i månedens løb. Også selvom jeg egentlig havde bestemt, at jeg ikke skulle købe flere bøger i 2021. 
Men lad os bare komme i gang. 

Jeg lægger ud med de 4 bøger, jeg købte hos Saxo til Black Friday. 
Bøgerne er:

Terry Pratchett og Stephen Briggs: The Ultimate Discworld Companion

Andrew Rowe: How to Defeat a Demon King in Ten Easy Steps

Cameron Johnston: The Magnificent Seven

Diana Wynne Jones: Black Maria

Hos Thriftbooks købte jeg 3 bøger i løbet af oktober og november, og i december dukkede de endelig op. 
De er:

Angie Sage: Septimus Heap - The Magykal Papers

Fantasy Stories

Diana Wynne Jones: Eight Days of Luke

I december blev det til en enkelt bog hos Antikvariat.net, da en af de bøger, jeg havde lyst til at læse, pludselig kunne fås til en tredjedel af prisen. 
Bogen er:

Francesca Hornak: Julen varer længe...

Det blev også til et enkelt impulskøb i Føtex, nemlig:

Liza Marklund: Polarcirklen (Polarcirklen 1)

Jeg havde i år kun ønsket mig bøger til jul, så ikke overraskende var det også det, der lå under træet. 4 styk fik jeg pakket op, og de er:

Jørn Riel: Skrøner

Dronning Margrethe og Tom Buk-Swienty: Undervejs - Erindringer 1940-1972

Stephen Fry: Troja

Niels-Birger Danielsen: Modstand 1944-1945 - Dramaets sidste akt


Sidst, men ikke mindst, blev det til en enkelt tegneserie og en papirkniv (eller papirsværd) hos Faraos Cigarer, nemlig:

Jim Davis: Femti, nemli'! (Garfield 50)

Sting (The Hobbit)

I alt flyttede 13 bøger, 1 tegneserie og en papirkniv ind hos mig i perioden 4.-30. december. Af dem var 4 julegaver, 4 brugte, 4 fagbøger og 1 antologi. 7 var på engelsk, og der var ingen anmeldereksemplarer imellem denne gang. 
I januar har jeg fødselsdag, men regner ikke med at få boglige pakker. Jeg har nemlig allerede modtaget min fødselsdagsgave. Til gengæld har jeg planer om at købe et par boglige fødselsdagsgaver til mig selv, og så fik jeg nogle penge i julegave, som der også står bøger på. 

Ingen kommentarer: