torsdag den 1. juli 2021

Book Haul #6

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Juni er slut, og det betyder, at det er blevet til at vise månedens book haul frem på bloggen. En book haul, der blev noget større end forventet, grundet oprydning i reolerne, impulskøb, og min manglende læselyst, der i stedet blev forvandlet til købelyst. 
Da der er rigtig mange bøger, der skal vises frem, må vi hellere komme i gang.

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I juni fik jeg tilsendt 3 anmeldereksemplarer fra søde forlag, hvoraf de 2 var overraskelsespakker. 
Bøgerne er:

Kim Liggett: Dydens år. Forlaget Alvilda. 

Claire Fayers: Spejlenes by. Forlaget Alvilda. 

Katja Brandis: Ferie med forbandelser (Woodwalkers and Friends 1). Forlaget Straarup og Co. 

Månedens næsten obligatoriske Saxo-sektion blev til af flere forskellige ordrer, og rummer både helt nye udgivelser, og bøger, jeg har kigget på et stykke tid. 9 bøger og 3 tegneserier/graphic novels blev det til i alt, og de er:

Arleston og Barbucci: Deep South (Ekho spejlverdenen 6)

Johan Egerkrans: De Udøde

Good Wives and Warriors: Mythopedia

Detective Comics: 80 Years of Batman

Spurrier, Ferrier og Bayliss: Jim Henson's Labyrinth: Coronation vol. 2

Carol Rose: Spirits, Fairies, Leprechauns, and Goblins

Elle Cosimano: Seasons of Chaos (Seasons of the Storm 2)

Anna James: Tilly og de forsvundne eventyr (Den magiske boghandel 2)

Eva Munk: Dicte var her

S.A. Chakraborty:
The City of Brass (Daevabad Trilogy 1)
The Kingdom of Copper (Daevabad Trilogy 2)
The Empire of Gold (Daevabad Trilogy 3)

Næste sektion er fra Bookdepository. De sendte en rabatkode, og så kunne jeg selvfølgelig ikke stå imod. 7 bøger blev det til, nemlig:

Terry Pratchett og og Stephen Briggs:
The Ankh-Morpork Archives vol. 1
The Ankh-Morpork Archives vol. 2

Jessica Leake: Through the White Wood

Rob Thurman:
Deathwish (Cal Leandros 4)
Roadkill (Cal Leandros 5)
Slashback (Cal Leandros 8)
Nevermore (Cal Leandros 10)

Det blev også til et par ordrer hos Fantask, hvor jeg købte 4 tegneserier/graphic novels og 3 bøger.
De er:

René Goscinny og Albert Uderzo:
Asterix og goterne (Asterix 3)
Asterix som gladiator (Asterix 4)

Kieron Gillen, Dan Mora og Tamra Bonvillain:
The King is Undead (Once and Future vol. 1)
Old English (Once and Future vol. 2)

Rob Thurman:
Blackout (Cal Leandros 6)
Doubletake (Cal Leandros 7)
Downfall (Cal Leandros 9)

Som I sikkert har opdaget, har en bestemt serie en stor rolle i denne book haul. Men da seriens første 3 bind ikke længere er til at få fat på fra forlaget, blev det også til 3 bøger fra Thriftbooks, nemlig:

Rob Thurman:
Nightlife (Cal Leandros 1)
Moonshine (Cal Leandros 2)
Madhouse (Cal Leandros 3)

Det blev også til en enkelt ordre hos Amazon, hvor jeg købte 2 graphic novels og 1 bog, jeg har haft kig på i et stykke tid.
De er:

Spurrier, Ferrier og Bayliss:
Jim Henson's Labyrinth: Coronation vol. 1
Jim Henson's Labyrinth: Coronation vol. 3

M. L. Wang: The Sword of Kaigen

I juni var jeg også en tur i Bog og Idé, og selvfølgelig kom jeg hjem med et par bøger fra den visit. 2 styk blev det til, nemlig:

Veronica Henry: Hjertets boghandel

Ruth Ware: I en mørk, mørk skov

På en indkøbstur i Føtex faldt jeg over en helt ny bog, jeg bare måtte have fat i. Og da de samtidig havde tilbud på en del andre titler, kom jeg hjem med 5 bøger.
De er:

Julie Caplin: Den lille café i København

Ewa Klingberg: Kræmmerfund og kærlighed (Huskvarna 1)

Sofia Lundberg: Den røde adressebog

Per Kuskner: Matador - mennesker, myter og minder

Sara Blædel og Mads Peder Nordbo: Opløst 

Jeg har ryddet kraftigt ud i bogsamlingen de sidste måneder, og var derfor, af et par omgange, forbi Bogormen i Esbjerg for at bytte bøger. Det blev til en pæn stak bøger og tegneserier, selvom der dog heldigvis er færre, end hvad jeg havde med derind. I alt kom 6 bøger og 8 tegneserier med mig hjem, nemlig:

Jim Davis:
Garfield overgi'r sig aldrig (Garfield 3)
Midnatsluskeren (Garfield 7)
Gør det igen, Futte! (Garfield 8)
Garfield's 10. år (Garfield 11)
Garfield træder i spinaten (Garfield 12)
Garfield rabler videre (Garfield 14)
Garfield løber panden mod muren (Garfield 15)
Se min smukke navle (Garfield 16)

Charles Perrault og Gustave Doré: Gåsemors eventyr

Thomas Harder: Anders Lassens krig

Cornelia Funke: Dragerytteren

Maiya Williams: Den gyldne time

Keri Arthur:
Beneath a Rising Moon (Ripple Creek Werewolf 1)
Beneath a Darkening Moon (Ripple Creek Werewolf 2)

Jeg var også så heldig at vinde et bogmærke i en konkurrence på Instagram, som, trods turen over Atlanten, nåede frem på rekordtid. Det er designet af Belligerently Bookish, og med holografisk skrift står der: The title is printed on the cover. For the love of God, don't ask. 

Sidste del af denne book haul er egentlig ikke bogrelateret. Og så alligevel, for en af de Bookstagrammere, jeg følger, har fornylig startet sin egen Etsy-shop med forskellige kreative kunstting, og her faldt jeg over disse 4 runesten lavet i stenfarvet ler med glittereffekt. De er kreeret af bySamhain, og jeg er vild med dem. 

Og så nåede vi til vejs ende! Pyha - det var hårdt. Nu mangler kun den sidste sammentælling, og den kommer her. 
I alt flyttede 39(!) bøger og 17 tegneserier/graphic novels, sammen med 4 runesten og 1 bogmærke, ind hos mig i perioden 30. maj til 1. juli. Af dem var 3 anmeldereksemplarer/overraskelsespakker, 17 brugte, 1 biografi, 3 fagbøger og 28 på engelsk. Det er rigtig mange bøger - og også for mange, i forhold til hvor lidt jeg har læst de sidste par måneder. Jeg har derfor bestemt mig for at lave en tillægsregel til min allerede eksisterende bogkøbsregel om, at jeg ikke må købe nye serier af forfattere, jeg ikke allerede ejer bøger af, før jeg har fået afsluttet nogle af de mange serier, jeg allerede er i gang med. Foreløbig gælder reglen kun for engelske bøger, da det er dem, jeg er dårligst til at få læst. Og hvor længe, den gælder, kommer an på, om jeg kan overholde den - og om jeg faktisk får læst og afsluttet nogle serier. 
I juli har jeg ikke planer om de store bogkøb - men det havde jeg jo sådan set heller ikke i juni, og I kan selv se, hvordan det gik. Jeg håber dog, det lykkes mig at holde igen, og få læst nogle af de bøger, jeg allerede har, før jeg køber flere. Hvordan det kommer til at gå, vil vise sig, når måneden er slut. 

Fik I nogle gode bøger ind ad døren i juni? Og køber I også flere bøger, når læselysten er nede at vende? 

2 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Wauw! Det var en imponerende bunke :-)

Siden nytår jeg har kun købt én bog, da jeg primært har læst bøger fra boghylden samt en del e-bøger. Men i juni skulle jeg forbi Arnold Busck for at købe en fødselsdagsgave, og så blev jeg jo 'nødt til' at købe fire bøger til mig selv. Jeg var i øvrigt positivt overrasket over priserne på den engelske udgivelser - huskede dem som højere.

Hvad er i øvrigt dine erfaringer med Bookdepository efter Brexit?

God weekend!

Kirsten Bloch sagde ...

@Piskeriset. Ja, det greb ligesom om sig...:)
Og hold op, hvor er det flot, at du har kunnet begrænse dit bogkøb så meget - selvom der røg lidt ekstra med i kurven i juni. Det er altså farligt at gå ind i en boghandel.

For mig har jeg ikke mærket den store forskel efter Brexit, bortset fra, at leveringstiden har været længere - hvilket ligeså godt kan skyldes Corona. Jeg tænker dog, det kommer til at ændre sig en del nu, hvor de nye toldregler for varer købt uden for EU er trådt i kraft. Både hvad angår pris og leveringstid, når varerne skal efterkontrolleres i tolden.