fredag den 28. februar 2020

Book Haul #2

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Februar nærmer sig enden, og det betyder, at det er blevet tid til at vise månedens book haul frem.
I februar fik jeg hjembragt lidt flere bøger, end jeg egentlig havde planer om. Til gengæld gjorde et gavekort og en tilgodeseddel, at jeg faktisk ikke kom af med helt så mange penge, som billedet ellers kunne tyde på. Og så fik jeg også tilsendt et par anmeldereksemplarer fra søde forlag og forfattere, hvilket også hjalp på lommesmerterne.
Men lad os bare komme igang.

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I februar modtog jeg 3 anmeldereksemplarer fra søde forlag og forfattere.
Bøgerne er:

Jan Rybka og Thomas-Bo Huusmann: En Glemsom Troldmand (Et Skovbryns Eventyr 2). Huusmann Media.

Trine Tvede: Panterens øje. Forlaget mellemgaard.

Mikkel Wendelboe: Franz. Forlaget Brændpunkt.

I januar modtog jeg et gavekort til Saxo, og det skulle selvfølgelig bruges. Og fordi det er mig, og jeg bare ikke kan stå for billige bøger, så røg der også lidt ekstra ned i kurven, nu hvor jeg var igang. I alt blev det til 8 bøger og 1 graphic novel fra Saxo.
De er:

Brandon Sanderson m.fl.: White Sands vol. 2

Eoin Colfer: Highfire

Jessica Cluess:
A Shadow Bright and Burning (Kingdom on Fire 1)
A Poison Dark and Drowning (Kingdom on Fire 2)
A Sorrow Fierce and Falling (Kingdom on Fire 3)

Rhiannon Thomas: Long May She Reign

A.J. Hackwith: The Library of the Unwritten (Hell's Library 1)

Gareth Hanrahan: The Gutter Prayer(The Black Iron Legacy 1)

Shaun Bythell: The Diary of a Bookseller

Jeg havde forudbestilt en enkelt bog hos Bookdepository i januar, som dukkede op i denne måned.
Bogen er:

H.G. Parry: The Unlikely Escape of Uriah Heap

I januar købte jeg flere bøger hos Thriftbooks, hvoraf en enkelt ikke dukkede op før i februar.
Bogen er:

My Big Fat Supernatural Wedding

Jeg var også et smut hos Bogormen i Esbjerg i februar. Men selvom jeg kom derfra med 5 bøger, så brugte jeg faktisk ikke en krone på dem, da jeg havde et par tilgodebeviser liggende.
Bøgerne er:

C.G. Iggulden: Darien (Empire of Salt 1)

Liane Moriarty: Min mands hemmelighed

Willard Motley: Lev stærkt - dø ung

Deborah Harkness: A Discovery of Witches (All Souls Trilogy 1)

Roger Zelazny: A Night in the Lonesome October

Sidst, men ikke mindst, købte jeg 2 graphic novels hos Fantask.
De er:

Bryan Edward Hill m.fl.: Being Human (Angel vol. 1)

Brandon Sanderson m.fl.: White Sand vol. 1

Ialt flyttede 18 bøger og 3 graphic novels ind hos mig i perioden 3. februar til 28. februar. Af dem var 3 anmeldereksemplarer, 6 brugte, 1 antologi og 13 på engelsk. Derudover har jeg stadig et par bogpakker på vej, som bliver vist frem i marts' haul.
I marts har jeg ikke planer om de vilde bogindkøb, og regner med at nøjes med et par forudbestillinger på bøger og graphic novels, som udkommer i slutningen af måneden. Da min Goodreads TBR over ejede bøger netop har rundet 200 (og det faktiske tal er en hel del større, da ikke alle mine ulæste bøger er plottet ind på listen), så kommer de næste måneder til at fokusere mere på at få læst nogle af de bøger, jeg allerede har, end at købe nye bøger. Eneste undtagelse er forudbestillinger på bøger, jeg ved, jeg vil læse, så snart de kommer ind ad døren. Om det kommer til at holde, vil vise sig, men det er i hvert fald planen.

Fik I nogle nye bøger ind ad døren i februar? Og har I også et bogkøbsproblem? 

2 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Det er nu dejligt med gavekort og tilgodebeviser. Overvejede at bruge et gavekort på at shoppe hos Saxo, men jeg synes ikke, der er meget at spare længere (v medlemsskab) i forhold til tidligere, så det kan være, at jeg gør noget andet. Har nemlig planer om at shoppe lidt i marts, for er stødt på flere gode serier, hvor jeg mangler de sidste bøger :)


Mvh.
Den lille Bogblog

Kirsten Bloch sagde ...

@Den lille Bogblog. Åh ja, den evige kamp om at gøre ens serier komplette... Jeg håber, du finder nogle gode tilbud i marts, så du kan få de sidste bøger i serierne i hus:)