søndag den 2. februar 2020

Book Haul #1

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Januar er slut, og det betyder, at det er blevet tid til årets første book haul.
Selvom det ikke ser sådan ud på billedet, så holdt jeg mig faktisk i skindet hvad angår bogkøb i januar. En del af bøgerne købte jeg nemlig i slutningen af december, og med undtagelse af de brugte bøger, så var de allesammen på tilbud. Flere af bøgerne er også anmeldereksemplarer, og så modtog jeg en enkelt boglig fødselsdagsgave i år.
Men lad os springe ud i det.

Jeg starter, som altid, med anmeldereksemplarerne. I januar modtog jeg 4 anmeldereksemplarer fra søde forlag.
Bøgerne er:

Alex Mangor Grave: Fyrtårn. Forlaget mellemgaard.

Joy H. Davidson: Broen til ingen steder (Den udvalgte 1). Forlaget Straarup og Co.

Katja Brandis: Fremmed vildnis (Woodwalkers 4). Forlaget Straarup og Co.

John Flanagan: Duellen i Araluen (Skyggens lærling 14). Forlaget Gyldendal.
Modtaget til anmeldelse på bookeater.dk. 


Jeg er blevet ret glad for fantasyantologier, og hos Thriftbooks købte jeg hele 4 styk i starten af januar. Bøgerne er brugte, og kostede derfor ikke ret meget - selv med porto - og selvom det tog lidt tid for dem at nå frem, tror jeg, det var ventetiden værd.
Bøgerne er:

Death's Excellent Vacation

Home Improvement

Many Bloody Returns

My Big Fat Supernatural Honeymoon

Januar var min fødselsdagsmåned, og i år fik jeg en enkelt bog i gave.
Den er:

Jenny Colgan: Den skønneste chokoladebutik i Paris

Januar var også måneden, hvor Bog og Idés store bogudsalg startede, og her faldt jeg over 2 bøger.
De er:

Jens Andersen: Ole Lund Kirkegaard - En livshistorie

Thomas Dinesen: No Man's Land

Folio Society lancerede lige efter jul deres store nytårsudsalg, og her fandt jeg 2 stærkt nedsatte fantasybøger, som jeg bare måtte have. Med i handlen fik jeg også en gratis kalender, altså 3 bøger ialt.
Bøgerne er:

L. Frank Baum: The Wonderful Wizard of Oz (Oz 1)

Susan Cooper: Over Sea, Under Stone (The Dark is Rising 1)

Folio Diary 2020

Saxo holdt lagersalg i januar, og her faldt jeg over en kogebog. Det er ellers sjældent, jeg køber kogebøger (sidste gang var vidst for 10 år siden), men jeg har prøvet et par af opskrifterne fra bloggen, og ville gerne have dem i boglig form.
Bogen er:

Ann-Christine Hellerup Brandt: Valdemarsro - Aftensmad

Sidst, men ikke mindst, købte jeg 5 samlealbum hos Faraos Cigarer, som pludselig havde dem til meget billige penge.
De er:

Mort Walker:
Basserne 1959-1960
Basserne 1961-1962
Basserne 1963-1964
Basserne 1965-1966
Basserne 1967-1968

Ialt blev det til 14 bøger, 5 tegneseriealbums og 1 kalender i perioden 30 december 2019 til 2. februar 2020. Af dem var 4 anmeldereksemplarer, 6 på engelsk, 4 antologier, 2 biografier, 1 kogebog og 4 brugte bøger.
Derudover har jeg et par bogpakker på vej, som bliver vist frem i februars book haul. Hvor mange bøger det ellers bliver til i februar, tør jeg ikke spå om. Men jeg håber, at jeg kan holde det nede på et nogenlunde niveau, da jeg gerne vil købe færre bøger i år, end jeg gjorde sidste år, i håbet om så faktisk at få læst nogle af dem, jeg allerede har. Om jeg kan overholde det, vil vise sig.

Fik I nye bøger ind ad døren i januar? Og faldt I for nogle af de forskellige bogudsalg? 

Ingen kommentarer: