søndag den 10. april 2016

Book Haul #1 2016


Jeg har bestemt mig for at præsentere mine nye bøger på bloggen i en Book Haul som mange andre også gør det. Det vil blive et tilbagevendende indlæg, og jeg vil forsøge at gøre det månedligt. Der kan dog sagtens gå længere tid imellem, hvis der er en måned jeg ikke køber så mange bøger.
Første Book Haul er noget større end de kommende kommer til at være, da den dækker perioden fra 1.januar til 10. april. Og da der både har været bogudsalg og jeg har haft fødselsdag, så er den temmelig stor i denne omgang. Derudover har jeg også fået tilsendt en del anmeldereksemplarer som også fylder i stakken.


Af anmeldereksemplarer har jeg modtaget:
Mark Frost: Arven (Paladin-Profetien 3) Forlaget Høst & Søn, Anmeldt på bookeater.dk
Mie Hald: Dødsvalsen Forlaget Brændpunkt
Isa Lemvigh Clausen: Tara og magtens segl Forlaget Mellemgaard. Tilsendt af forfatteren
Jacob Hedegaard Pedersen: Dværgenes Krønike 1+2 Forlaget DreamLitt. Anmeldt på bookeater.dk
Jennifer Donnelly: Mørke vande (Vandflammens saga 3) Forlaget Alvilda
Victoria Aveyard: Rød dronning (Red Queen 1) Forlaget Gyldendal. Anmeldt på bookeater.dk
Susanne Pedersen: Experimentet Forlaget EgoLibris
Kevin Japsen: Limbo Forlaget Facet
Holly Black & Cassandra Clare: Kobberhandsken (Magisterium 2) Forlaget Alvilda
Nicole Boyle Rødtnes: Under sløret (Ilttyv 2) Forlaget Alvilda
Melissa Grey: Midnatspigen (Fjer og Flammer 1) Forlaget Alvilda
Leigh Bardugo: Pigen og Mørkningen (Grisha 1) Forlaget Alvilda


Jeg var ikke specielt imponeret af årets bogudsalg, men det lykkedes mig da at finde et par bøger til de hjemlige reoler. I bogudsalget ved Bog & Idé købte jeg to bøger:
Valdemar Lønsted: Schubert 
Nigella Lawson: Nigellissima


Og i bogudsalget ved Arnold Busck købte jeg syv bøger, nemlig Septimus Heap-serien af Angie Sage:
Magik (Septimus Heap 1)
Flyveri (Septimus Heap 2)
Alkymik (Septimus Heap 3)
Qurér (Septimus Heap 4)
Zirene (Septimus Heap 5)
Mørkhed (Septimus Heap 6)
Flammeri (Septimus Heap 7)


I fødselsdagsgave fik jeg en graphic novel som, på trods af den engelske tekst, er skrevet i et samarbejde mellem et par danske tegnere og en amerikaner. Jeg er ret vild med graphic novels, og denne var en jeg havde glædet mig til at læse i lang tid:
Peter J. Tomasi, Peter Snejbjerg & Bjarne Hansen: Light Brigade


Jeg fik også gavekort til Saxo.com og Arnold Busck i fødselsdagsgave. De blev brugt til at supplere en del af de serier jeg allerede har, men det blev også til enkelte helt nye serier. Det skal dog lige siges, at ikke alle nedenstående bøger blev købt med gavekortene. En del af dem købte jeg selv. 
Bøgerne er:
Sarah J. Maas: Crown of Midnight (The Throne of Glass 2)
Sarah J. Maas: Heir of Fire (The Throne of Glass 3)
Sarah J. Maas: Queen of Shadows (The Throne of Glass 4)
Sherrilyn Kenyon: Born of Silence (The League 6)
Sherrilyn Kenyon: Born of Fury (The League 8)
Sherrilyn Kenyon: Born of Defiance (The League 9)
Julie Kagawa: The Lost Prince (The Iron Fey - Call of the Forgotten 1)
Julie Kagawa: The Iron Warrior: (The Iron Fey - Call of the Forgotten 3)
Julie Kagawa: The Iron Legends
Jeanette Hedengran & Tina Sanddahl: Mørkets søn (Mørkets søn 1)
Leigh Bardugo: Six of Crows 
Michelle Sagara: Cast in Honor (The Chronicles of Elantra 11)
Kevin Hearne: Hunted (The Iron Druid Chronicles 6)
Kevin Hearne: Staked (The Iron Druid Chronicles 8)
Rick Riordan: Demigods & Magicians


Jeg er medlem af Gyldendals bogklubber, men det er sjældent jeg køber noget i den. Marts måneds bog måtte dog hjem til mig, da det var: 
Robert Galbraith: Ondskabens Høst (Cormoran Strike 3)


I Føtex faldt jeg over nedenstående bog til stort set ingen penge, og da jeg har resten af serien kom bogen med i indkøbskurven: 
Camilla Läckberg: Løvetæmmeren

Ialt kom der 40 nye bøger på hylderne i perioden 1. januar til 10. april. Det er rigtig mange! 13 af dem var anmeldereksemplarer, og som sagt blev mængden hjulpet på vej af såvel bogudsalg som fødselsdag, men alligevel. Ganske godt gået for lidt over tre måneder!
Næste Book Haul skulle gerne være lidt mindre, da jeg som sagt fremover vil forsøge at gøre den månedlig. Det kan dog godt være jeg rykker den lidt næste gang, da april jo allerede er halvt overstået, og jeg tvivler på jeg får ret mange ind af døren i den sidste halvdel af måneden. 


Ingen kommentarer: