lørdag den 25. marts 2023

TFF Readathon #5

Med kun et par dage tilbage, før årets runde af TFF Readathon går i gang, er det vist ved at være på tide, at få vist min TBR frem. Da jeg stadig kæmper med det mentale overskud og læselysten, har jeg denne gang valgt at have en lidt mindre TBR end jeg plejer, i håbet om at jeg så også får læst mig igennem den. 
TFF Readathon er et readathon specielt for fantasylæsere, og har man lyst, kan man deltage i de forskellige challenge-baserede lodtrækninger om fede præmier undervejs. Er man medlem af en af The Fantasy Fellowship-læsekredsene rundt om i landet har man derudover også mulighed for at deltage i en særlig lodtrækning læsekredsene imellem. Som noget nyt i år kører der hver dag under readathonet en fotochallenge på The Fantasy Fellowships Instagram @thefantasyfellowshipdk.
Det er femte gang readathonet afholdes, og jeg har igen i år planer om at læse med. Også selvom jeg, som en af arrangørerne, ikke deltager i lodtrækningerne.
Readathonet starter mandag 27. marts klokken 00.01 og slutter søndag 2. april klokken 23.59, hvilket giver knap en uges tid til at få læst så meget som muligt. Da jeg både skal arbejde og får gæster i ugens løb, er det bestemt ikke sikkert, at jeg når til alle bøgerne på min TBR, men jeg vil helt klart gøre forsøget.
Min deltagelse i readathonet kommer primært til at foregå via Instagram, hvor jeg løbende vil opdatere mine fremskridt med hashtaggene #tffreadathon, #tffdk, #thefantasyfellowship og #thefantasyfellowshipdanmark. 

Reglerne for readathonet er enkle:

- Al litteratur skal være fantasy
- Man må gerne mikse challenges
- Graphic novels / tegneserier tæller med
- Lydbøger tæller det antal sider som den fysiske bog tæller
- Deltager du i en challenge, skal bogen være startet og afsluttet inden for readathon-perioden.

Der er 6 forskellige udfordringer, man kan vælge at deltage i. De er:

1. Læs en fantasybog med et magisk væsen.
2. Læs en fantasybog med rød på forsiden
3. Læs en fantasybog med tabubelagt tema
4. Læs en fantasybog som er uhyggelig
5. Læs en fantasybog nomineret til Dansk Fantasy Pris 2022
6. Læs en graphic novel

Læs mere om regler og udfordringer her

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Min TBR ser sådan her ud:

Kieron Gillen og Dan Mora: The Wasteland (Once and Future vol. 5). 160 sider.
Udfordringer dækket: Læs en fantasybog med et magiske væsen, Læs en fantasybog med rød på forsiden, Læs en fantasybog som er uhyggelig, Læs en graphic novel.

Merlin P. Mann: Mørket under dæk (Rane og det magiske museum 3). 187 sider.
Udfordringer dækket: Læs en fantasybog med rød på forsiden, Læs en fantasybog med tabubelagt emne. 
Bogen er et anmeldereksemplar fra Politikens Forlag. 

A.F. Steadman: Skandar og enhjørningetyven (Skandar 1). 409 sider.
Udfordringer dækket: Læs en fantasybog med et magiske væsen, Læs en fantasybog med rød på forsiden. 

Sidsel Katrine Slej: Ísliljas fortælling (Asgårds døtre 3). 356 sider. 
Udfordringer dækket: Læs en fantasybog med et magisk væsen, Læs en fantasybog nomineret til Dansk Fantasy Pris 2022. 
Bogen er et anmeldereksemplar fra forlaget Tellerup. 

Jeg har valgt en blanding af tykke og tynde bøger, og at derudover doblet op på flere udfordringer, så jeg kunne dække dem alle sammen. I alt er min TBR på 1112 sider fordelt på 3 bøger og 1 graphic novel, hvilket burde være muligt at nå igennem, hvis ikke læseoverskuddet forsvinder helt. Jeg håber i hvert fald på en uge med masser af gode læseoplevelser. 

Ingen kommentarer: