torsdag den 31. december 2020

Book Haul #12

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer/overraskelsespakker)

2020 nærmer sig - langt om længe - sin afslutning, men før jeg siger velkommen til 2021, vil jeg byde farvel til året der gik med årets allersidste book haul. 
Og selvom langt de fleste af bøgerne faktisk blev købt i november, så er det endnu en gang lykkedes mig at samle en pæn stak sammen, godt hjulpet af søde forlag og julegaver fra familien. 
Og med disse indledende bemærkninger overlader jeg scenen til årets sidste book haul. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I december fik jeg tilsendt 3 anmeldereksemplarer/overraskelsespakker af søde forlag. 
Bøgerne er:

Anna Ruhe: Den store duftturnering (Duftapoteket 4). Forlaget Staarrup og Co. 

Lotte og Søren Hammer: Byen ved Volga (Venner og Fjender 4). HarperCollins Nordic DK.

Taran Matharu: Den udvalgte (Deltager 1). Forårsbørn.

Til Black Friday købte jeg en del bøger hos Saxo, som dukkede op i december, sammen med en enkelt forudbestilling. 8 bøger og 1 graphic novel blev det til, og de er:

Bryan Edward Hill m.fl.: All the Devils Are Here (Angel + Spike 1, Angel 3)

Tasha Suri: Realm of Ash (The Books of Ambha 2)

Jon Hollins:
False Idols (The Dragon Lords 2)
Bad Faith (The Dragon Lords 3)

Alex Scarrow: The Eternal War (Time Riders 4)

Derek Landy: Skulduggery Pleasant (Skulduggery Pleasant 1)

Fonda Lee: Jade War (The Green Bone Saga 2)

Luke Arnold: The Last Smile in Sunder City (The Fetch Phillips Archives 1)

Joe Abercrombie: Sharp Ends

Jeg købte også en enkelt bog hos Amazon, nemlig: 

Jon Hollins: Fool's Gold (The Dragon Lords 1)

Hos BookDepository købte jeg 3 bøger til Black Friday. 
Bøgerne er:

Terry Pratchett m.fl.: The Complete Ankh-Morpork City Guide

Glen Cook: Chronicles of the Black Company (The Chronicles of the Black Company 1-3)

Richard Morgan: The Steel Remains (A Land Fit for Heroes 1)

Og så fandt jeg en illustreret udgave af Hobbitten, som jeg ikke ejede, hos The Official J.R.R. Tolkien Book Shop, som jeg selvfølgelig også måtte have fat i til samlingen. 
Bogen er:

J.R.R. Tolkien: The Hobbit (illustreret af Alan Lee, udgivet i 2020)

Sidst, men ikke mindst, blev jeg begavet med 4 bøger af familien til jul, som alle stod højt på min ønskeseddel. 
Bøgerne er:

Lene Kaaberbøl: Skammerens Datter (Skammerens børn 1), illustreret af Emil Landgreen

J.K. Rowling: Harry Potter og De Vises Sten (Harry Potter 1), illustreret af MinaLima

Jonas Jonasson: Hævnen er sød A/S

Jan Guillou: Enden på historien (Det Store Århundrede 10)

I alt flyttede 20 bøger og 1 graphic novel ind i perioden 5.-31. december. Af dem var 3 anmeldereksemplarer, 4 julegaver og 14 på engelsk. Derudover er der stadig et par pakker på vej til mig med brugte bøger, som skulle dukke op i starten af det nye år. 
I januar håber jeg at kunne holde igen med bogkøbene, men da jeg har fødselsdag i midten af måneden, er det ikke sikkert, jeg kommer til at overholde det. 

Fik I også bøger i julegave? Og hvilke bøger stod øverst på ønskesedlen i år? 

2 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Wauw! Åh, det ser godt ud :)

Jeg fik en enkelt bog - Piranesi - i julegave. Jeg tror, jeg vil gøre godt kål på de ulæste bøger herhjemme, inden jeg køber flere. Er gået i gang med flere serier med meget tykke bøger i år, så der skulle være underholdning til flere måneder, inden jeg 'bliver nødt til' at shoppe igen :)

Rigtig godt nytår!

Kirsten Bloch sagde ...

@Piskeriset. Ja, jeg er også ganske godt tilfreds:) Jeg er spændt på at finde ud af, hvad du synes om Piranesi. Jeg har læst forfatterens første bog, så er spændt på, om den holder niveauet. Og det lyder som en god strategi, at få læst nogle af de ulæste bøger, før næste "shoppingtur".