lørdag den 28. november 2020

All Dragons Readathon #2 TBR

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Med kun få dage tilbage før starten går til All Dragons Readathon, må det vist være på tide, at jeg får vist min TBR frem. 
All Dragons Readathon starter 1. december og slutter 31. december, og går, i al sin enkelhed, ud på at læse bøger om og med drager. Derudover er der to udfordringer, man kan vælge at tage del i. Første udfordring handler om at stige i graderne, mens anden udfordring handler om at give sin drage særlige evner. Jo flere bøger man læser, og jo flere udfordringer man gennemfører, jo stærkere bliver både man selv og ens drage.Jeg har (ikke overraskende, da jeg selv har fundet på udfordringerne), planer om at gennemføre begge udfordringer, så jeg både bliver dragefyrste og får en superstærk drage. I kan læse mere om udfordringerne i mit tidligere indlæg her, hvor jeg også gennemgår reglerne.

Min TBR ser sådan her ud:

Ild: Læs en bog med rødt eller orange på forsiden
Alkymik (Septimus Heap 3) af Angie Sage har rødt på forsiden, og da jeg skal have læst bogen alligevel, for at kunne nå i mål med min A-Z TBR, passer den perfekt til denne udfordring. 

Visdom: Læs en bog, som blev udgivet første gang for mere end 20 år siden
Moreta: Dragonlady of Pern (Dragonriders of Pern 7) af Anne McCaffrey udkom for første gang i 1983, så den passer fint ind i udfordringen. Og det er også på tide, at jeg får læst videre i serien. Bogen var også på min TBR i første runde, hvor jeg desværre ikke nåede til den, så nu prøver jeg igen. 

Forvandling: Læs en bog med drager, der kan forvandle sig til mennesker
A Dragon of a Different Color (Heartstrikers 4) af Rachel Aaron handler om drager, som kan forvandle sig til mennesker, og jeg glæder mig til at læse videre i en serie, som jeg er virkelig vild med. 

Tale: Læs en bog med drage eller dragon i titlen
Drageægget (Dragernes Æra 1) af C.G. Valentin har ordet "drage" i både bog- og serietitel, og en bog, jeg virkelig glæder mig til at læse. Bogen er et anmeldereksemplar fra Forlaget Klippe. 

Flyveevner: Læs en bog med en drage på forsiden
Magik (Septimus Heap 1) af Angie Sage er egentlig en genlæsning, men da det er så længe siden, jeg sidst læste den, har jeg brug for at få historien genopfrisket, før jeg kaster mig over de næste bind i serien. Bogen har drager på forsiden, og kan derfor fint passes ind i min TBR. 

Magi: Læs en high fantasy-bog
Onyx and Ivory (Rime Chronicles 1) af Mindy Arnett er både high fantasy, og en del af min A-Z TBR, så derfor passer den fint ind her på listen. 

Is: Læs en bog med blåt på forsiden
Zirene (Septimus Heap 5) af Angie Sage har blåt på forsiden, og da den samtidig er en del af min A-Z TBR skulle jeg under alle omstændigheder have læst den i december. 

Usårlighed: Afslut eller kom ajour med en serie
Last Dragon Standing (Heartstrikers 5) af Rachel Aaron afslutter en serie, som jeg indtil videre har været meget begejstret for, og jeg glæder mig helt vildt, til at finde ud af, hvordan det hele ender. 

Gift: Læs en bog eller novelle på under 250 sider
Nerilka's Story (Dragonriders of Pern 8) af Anne McCaffrey er en kort novelle på 134 sider, hvilket burde være overkommeligt. 


Jeg håber, at jeg kommer i mål med alle udfordringerne, og glæder mig til at få læst en del af de dragebøger, som står på mine hylder. Jeg har forsøgt at vælge bøger af varierende tykkelse på både dansk og engelsk, og i forskellige serier og for forskellige aldersgrupper, så jeg ikke kører træt undervejs. Stakken indeholder både helt nye bøger, og bøger, som har stået på mine reoler i et stykke tid, og så har jeg forsøgt at passe nogle af de bøger fra min A-Z TBR ind, som jeg stadig mangler at få læst. 
Nu er der så bare tilbage at vente på, at det bliver 1. december. Jeg håber, at flere vil læse med, men under alle omstændigheder er jeg sikker på, at jeg nok skal få det sjovt med en hel måned i dragernes tegn.

Har I planer om at deltage i All Dragons Readathon? Og hvilke bøger står i givet fald på jeres TBR?

Ingen kommentarer: