mandag den 5. august 2019

FairyLoot #21

Jeg har holdt et halvt års pause fra FairyLoot, men da jeg så, at deres julitema var fokuseret på urban fantasy, og bogen var en, som jeg allerede var interesseret i at læse (jeg var 99% sikker på hvilken bog det var, ud fra beskrivelsen), bestemte jeg mig for at forsøge mig med endnu en boks.
Temaet var Magic in the City, og jeg var meget spændt på, hvad FairyLoot kunne få ud af et tema, som var noget anderledes i forhold til deres tidligere temaer.
Og så må det vist være tid til at vise boksens indhold frem.

Som altid var det første, jeg fik fat i, månedens temakort, illustreret af Taratjah.

Første ting, jeg fik fat i, havde FairyLoot allerede spoilet på forhånd. Det var nemlig dette flotte Shadowhunters Ceramic Mug, designet af Taratjah, og med karakterer fra Cassandre Clares Shadowhunter-serie. Selvom jeg ikke er den store Shadowhunter-fan (jeg har læst præcis en bog i serien, og har opgivet at læse videre), så er kruset enormt flot, og da jeg er vild med boglige krus, skal det nok blive brugt.

Næste ting jeg fiskede op af boksen var denne Nine-tailed Fox Mug Rug, designet af Obsidiayan. Jeg troede først, at det var et stofmærke til at sy på tøjet, men fandt ud af, at det faktisk var en coaster, da jeg læste spoilerkortet efter at have pakket hele boksen ud. Coasteren er inspireret af månedens bog, og kommer næppe i brug, da jeg, for det første, ikke er vild med stofcoasters, og for det andet synes det er lige lovlig lyserødt og pussenusset til min smag.

Tredje ting var denne lille møntpung, kaldet Bravado Coin Purse, inspireret af The Girl at Midnight-trilogien af Melissa Grey, og med citatet When in doubt, bravado, always bravado. Jeg kan rigtig godt lide den lilla farve og designet, som er kreeret af nutmegandarlo.

Næste ting var denne Diagon Alley Enamel Necklace, designet af bookmarkd.tattoos, og selvfølgelig inspireret af Harry Potter-serien af J.K. Rowling. Jeg er ikke helt vild med designet, men Harry Potter-ting er altid velkomne.

Derefter fiskede jeg denne lille lyserøde pakke op, med teksten Discover your destiny. Igen måtte jeg tage spoilerkortet til hjælp, for at finde ud af, hvad det var. Det viste sig at være en Fortune Cookie, som skal gemme på visdom fra forskellige YA-bøger. Jeg har personligt svært ved at se, hvordan den passer ind i temaet, men selvfølgelig er bogen asiatisk inspireret, så det kan være, det er den, lykkekagen refererer til?

Næste ting var et lys, inspireret af en bog, jeg ikke har læst, og ikke har nogle planer om at læse, nemlig A Curse so Dark and Lonely, skrevet af Brigid Kemmerer. Lyset er designet af Taratjah og acourtofcandles, og bærer titlen Princess of Disi Candle. Jeg er personligt ikke fan af boglige lys, så kommer næppe til at bruge det, men designet er da pænt, og det dugter ok. 

Endnu en ting, som jeg ikke kommer til at bruge, er dette Pin Banner, designet af inkandwonder.design. Jeg hører til de, åbenbart få, personer, som er ret ligeglad med boglige pins, og igen synes jeg designet er meget lyserødt og pussenusset. Jeg har derudover svært ved at se inspirationen fra Percy Jackson-serien af Rick Riordan, som ifølge spoilerkortet ligger til grund for det.

Sidste ting før bogen var disse to flotte tarotkort, inspireret af Harry Potter, og designet af loweana.art. kortene er The Sun and The Moon, og jeg gætter på, at personerne er enten Ron eller Percy Weasly og Luna Lovegood.

Og så kom jeg endelig til bogen. Som jeg havde gættet, var det Wicked Fox af Kat Cho. Bogen er virkelig flot, med sprayede pink sider, og så er den signeret af forfatteren. Jeg glæder mig allerede til at læse den, og håber den lever op til mine forventninger.

Med bogen fulgte, som altid, månedens FairyScoop, månedens bogmærke og et artprint med bogens hovedpersoner, designet af kavon.kayleigh, og med et brev fra forfatteren på bagsiden.

Alt i alt var det en noget skuffende boks. Selvom jeg var vild med kruset, og glæder mig til at læse bogen, så var resten af tingene lidt af en skuffelse. Jeg synes ikke, FairyLoot fik foldet temaet ordentligt ud, og derudover synes jeg, der gik lidt for meget prinsesse i designet. FairyLoot skal dog have den ros, at alle tingene var godt farvekoordineret med hinanden, og folk der elsker boglige lys og pins, og samler på tarotkortene, vil sikkert synes bedre om boksen.
Selvom boksen var en skuffelse denne gang, så har det dog ikke afskrækket mig fra at købe en boks igen en anden gang, hvis temaet og bogen lyder interessant, men boksen har bekræftet mig i, at det var en god idé at opsige det faste abonnement.

Ingen kommentarer: