lørdag den 30. december 2023

Book Haul #12

2023 nærmer sig sin afslutning, og det betyder, at det er blevet tid til at vise årets allersidste Book Haul frem. 
En Book Haul, der mestendels stammer fra Black Friday, selvom der også er julegaver og lidt nyanskaffelser fra december imellem. 
Som de sidste par gange starter jeg med de mindre stakke, og arbejder mig opefter. 

Jeg er stadig i gang med projekt "erstat kasserede biblioteksbøger med pænere udgaver", så da jeg faldt over bogen her på Antikvariat.net, var jeg simpelthen nødt til at købe den, selvom jeg egentlig ikke havde planer om selv at købe bøger i december. 
Bogen er:

Dennis Jürgensen: Brædder til Draculas kiste (Freddy og monstrene 2)

Det blev også til et par indkøb hos Saxo i december, men altså, jeg havde brug for noget indkøbsterapi, når nu juleferien blev, som den gjorde. 2 bøger og 1 gaveæske med 4 noveller blev det til, og de er:

Eva Egeskjold: Jul på Mols

Lise Nørgaard: Julen er hjerternes fest

Novellix: Fire noveller om katte:
Suzanne Brøgger: Kejserinden
Patricia Highsmith: Mings største bytte
Angela Carter: Den bestøvlede kat
Doris Lessing: El Magnificos alderdom

Jeg fik 4 bøger i julegave og et gavekort til flere bøger fra familien, som jeg endnu ikke har haft mulighed for at benytte. 
Bøgerne er:

Anders Lindemann: Kelvins krig

Ole Sønnichsen:
One dollar man
Rejsen til Amerika

Christopher Paolini: Murtagh (Arven 5)

Og så kommer vi til Black Friday-delen af denne Book Haul. Saxo havde rabat på alle engelske bøger og enkelte danske nyudgivelser, og det kunne jeg selvfølgelig ikke stå imod. 9 bøger blev det til, og de er:

Christmas Gothic Short Stories (Gothic Fantasy)

Terrifying Ghost Short Stories (Gothic Fantasy)

Chilling Ghost Short Stories (Gothic Fantasy)

Haunted House Short Stories (Gothic Fantasy)

Beasts and Creatures Myths & Tales (Epic Tales)

Steven Brust:
The Baron of Magister Valley
Brokedown Palace

Brianna Labuskes: De brændte bøgers bibliotekar

Hannah Nicole Maehrer: Assistant to the Villain

I alt flyttede 20 bøger ind i reolen i perioden 30. november til 30. december. Af dem var 1 brugt, 4 noveller, 6 novellesamlinger, 3 julebøger, 2 biografier og 3 fagbøger. 4 var gaver, og 8 var på engelsk. 
I januar har jeg ikke de store indkøbsplaner, da jeg har fødselsdag midt i måneden, og regner med, at jeg nok får en bog eller to i gave. Og så har jeg jo også stadig et gavekort, jeg skal have brugt. 

Ingen kommentarer: