fredag den 29. april 2022

Book Haul #4

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Omskiftelige april nærmer sig sin afslutning, og det betyder, at det er blevet tid til at vise månedens book haul frem på bloggen. 
En book haul, der har en noget anden fordeling end sædvanligt, da størstedelen af den består af tegneserier. Og så har jeg ovenikøbet kun købt halvdelen af bøgerne selv, da jeg i april både fik en del anmeldereksemplarer ind ad døren og en forsinket fødselsdagsgave. 
Men lad os bare komme i gang. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I april fik jeg tilsendt 4 anmeldereksemplarer fra søde forlag. 
Bøgerne er:

R.F. Kuang: Opiumskrigen (Poppy War 1). Forlaget Falco.

Andreas Boeskov: De glemte vogtere. Gyldendal.

Kenneth Bøgh Andersen: Frankenstein genfortalt. Politikens Forlag.

Kenneth Bøgh Andersen: Jekyll og Hyde genfortalt. Politikens Forlag.

I denne måned blev det til 3 nye bøger hos Saxo. 
De er:

Jenny Colgan:
Jul på den lille skotske ø (Flora MacKenzie 3)
Jul på øens hotel (Flora MacKenzie 4)

John Flanagan: Flugten fra Falaise (Skyggens lærling 16)

Jeg købte også en enkelt brugt bog gennem Saxo, nemlig:

Anna Grue: Nøglen til mord (Anne-Maj Mortensen 3)

I april købte jeg også en enkelt bog hos Amazon.
Bogen er:

Andrew Rowe: Soulbrand (Weapons and Wielders 3)

Og så fik jeg, som nævnt, også en forsinket fødselsdagsgave, da jeg havde min moster på besøg i starten af måneden. 
Den er:

Richard Osman: Manden der døde to gange (Torsdagsmordklubben 2)

Sidst, men ikke mindst, blev det til 16 tegneserier hos Faraos Cigarer. Jeg forelskede mig i marts måned i en ny serie, og da jeg så, at Faraos Cigarer havde et virkelig godt pakketilbud på serien og dens fortsættelse, slog jeg til med det samme. 
Tegneserierne er:

Christophe Arleston og Didier Tarquin:
Magohamothens elfenben (Zanfyst fra Troy 1)
Thanos den troløse (Zanfyst fra Troy 2)
Guldimunds borg (Zanfyst fra Troy 3)
Ridderen fra Eckmül (Zanfyst fra Troy 4)
Sandsigerens skælven (Zanfyst fra Troy 5)
Kejserinde Cixi (Zanfyst fra Troy 6)
Petaurussernes kirkegård (Zanfyst fra Troy 7)
Fabeldyret (Zanfyst fra Troy 8)
En, to... Troy (Zanfyst fra stjernerne 1)
Tårnene i Meirrion (Zanfyst fra stjernerne 2)
Ørknerne på Abraxar (Zanfyst fra stjernerne 3)
Kvindeøen (Zanfyst fra stjernerne 4)
Jagten på Gawlax-bakterien (Zanfyst fra stjernerne 5)
Fribytterens time (Zanfyst fra stjernerne 6)
Dolphanternes hemmelighed (Zanfyst fra stjernerne 7)
Den fjerde Metamorfose (Zanfyst fra stjernerne 8)

I alt flyttede 10 bøger og 16 tegneserier ind i reolerne i perioden 31. marts til 29. april. Af dem var 4 anmeldereksemplarer, 1 fødselsdagsgave, 1 brugt og 1 på engelsk. 
I maj har jeg kig på flere nye udgivelser, og så er der også et par pakker på vej til mig med posten. Jeg tænker derfor, at bogstakken nok bliver på nogenlunde samme størrelse, mens mængden af tegneserier bliver betragteligt mindre. Hvis, altså, jeg kan holde lidt igen med impulskøbene. 

Ingen kommentarer: