lørdag den 30. maj 2020

Book Haul #5

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Maj synger på sidste vers, og det betyder, at det er blevet tid til at vise månedens nyanskaffelser frem. Eller med andre ord: It's Book Haul Time!
Det var egentlig ikke tanken, at jeg skulle købe mange bøger i maj, og med undtagelse af en enkelt forudbestilling, så er størstedelen af månedens book haul faktisk impulskøb, foruden den lille stak anmeldereksemplarer, jeg også har fået tilsendt i månedens løb.
Og så må det vist være tid til at vise maj måneds book haul frem.

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I maj fik jeg tilsendt 4 anmeldereksemplarer fra søde forfattere og forlag.
Bøgerne er:

Kazu Kibuishi: Byen bag skyerne (Amulet 3). Forlaget Alvilda.

Pernille Neergård: Opvågningen (Verdensherrerne 1). DreamLitt. Anmeldereksemplar fra forfatteren. 

Benjamin Lamberth: Dæmring. Byens Forlag. Anmeldereksemplar fra forfatteren. 

Julie M. Day: Af blod og støv (Sagakvartetten 1). Turbine forlaget.

Det blev til en enkelt forudbestilling på Saxo i maj, nemlig:

Suzanne Collins: En fortælling om sangfugle og slanger (Hunger Games 0)

Bog og Idé havde gode udsalg flere weekender i træk, og jeg benyttede chancen til at få købt nye udgaver af nogle af de bøger, hvor mine gamle eksemplarer efterhånden hænger i laser. Og så røg der også lige en krimi med i kurven, nu hvor jeg var i gang. Ialt blev det til 7 bøger.
De er:

Thorbjørn Egner:
Folk og røvere i Kardemomme By
Karius og Baktus

Andrew Wilson: Talent for mord

J.K. Rowling:
Harry Potter og Flammernes Pokal
Harry Potter og Fønixordenen
Harry Potter og Halvblodprinsen
Harry Potter og Dødsregalierne

Jeg fik også købt en enkelt brugt bog hos Thriftbooks i maj, nemlig:

An Apple for the Creature

Og så faldt jeg over en bog på tilbud i Kvickly, som jeg bare måtte have med hjem.
Bogen er:

Jenny Colgan: Rosie Hopkins' søde jul (Rosie Hopkins' søde drømme 2)

Hos Faraos Cigarer købte jeg 2 tegneserier, nemlig:

Mort Walker:
Basserne 1975
Basserne 1976

Og sidst, men ikke mindst, købte jeg 1 enkelt funko pop hos Amazon, nemlig:

Xena Warrior Princess (Television 895)

Ialt flyttede 13 bøger, 2 tegneserier, 1 graphic novel og 1 funko pop ind på hylderne i perioden 4. maj til 30. maj. Af dem var 4 anmeldereksemplarer, 6 dubletter, 1 brugt og 1 på engelsk. Og der er flere bøger på vej. Jeg regner dog ikke med at købe flere bøger, end de, der allerede er på vej, men man ved jo aldrig, om der dukker et uimodståeligt tilbud op.

Hvilke nye bøger fik I ind ad døren i maj? Og benyttede I jer også af udsalgene hos Bog og Idé? 

Ingen kommentarer: