søndag den 3. maj 2020

Book Haul #4

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

I april lykkedes det mig at holde lidt igen med bogkøbene, men alligevel sluttede jeg måneden med en pæn stak bøger, hvoraf jeg allerede har læst et par stykker. Aprils bogkøb blev, for størstedelens vedkommende, præget af nye udgivelser, og samtidig var jeg så heldig også at få tilsendt en lille stak anmeldereksemplarer, som var med til at at bringe det samlede antal i vejret.
Men lad os bare komme igang. 

Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne. I april fik jeg tilsendt 4 anmeldereksemplarer fra søde forfattere og forlag. 
Bøgerne er:

Aura Isolde: Gråzonen (Dødefolket 1). Ulven og Uglen. Anmeldereksemplar fra forfatteren. 

Mads Schack-Lindhardt: Zinvaris Dyb (Stjernekrønikerne 4). DreamLitt. 

T.R. Bisgaard:
Frejs sværd (Midgårds Beskyttere 3)
Surts rige (Midgårds Beskyttere 4)
Calibat. Anmeldereksemplarer fra forfatteren. 

I starten af måneden havde Forlaget Facet premieretilbud på en af deres nye titler, og, fordi jeg sjældent kan nøjes med at købe en bog, røg der 2 bøger i kurven i den anledning. 
De er:

Sidsel Sander Mittet: Jordmassens dronning (Bjergtaget 3)

Nick Clausen: Tidevandet

Hos Saxo købte jeg, ad flere omgange, 5 bøger i april, hvoraf de fleste var helt nye udgivelser. 
Bøgerne er:

Helle Retbøll Carl: En som Bjarne Reuter

Fantastic Hope

Julie Kagawa:
Shadow of the Fox (Shadow of the Fox 1)
Soul of the Sword (Shadow of the Fox 2)
Night of the Dragon (Shadow of the Fox 3)

Jeg har længe overvejet at købe en ny hardcover-udgave af Harry Potter-serien, da min oprindelige udgave består af en skønsom blanding af hardcovers og paperbacks, og især de sidstnævnte ikke har det ret godt, og i april gjorde jeg endelig noget ved det. Hos Bog og Idé købte jeg de første 3 bind i serien, og planen er, at få købt resten af serien lidt efter lidt over de næste par måneder. 
Bøgerne er:

J.K. Rowling:
Harry Potter og De Vises Sten
Harry Potter og Hemmelighedernes Kammer
Harry Potter og fangen fra Azkaban

Hos Rema 1000 faldt jeg over en billedbog, som kom med hjem til samlingen. 
Den er:

David Litchfield: Bjørnen og klaveret

En indkøbstur i Føtex resulterede også i en ny bog, nemlig:

Anna Grue: Mysteriet i Genbrugsen

Sidst, men ikke mindst, købte jeg yderligere 3 tegneseriesamlinger hos Faraos Cigarer.
De er:

Mort Walker:
Basserne 1969-1970
Basserne 1971-1972
Basserne 1973-1974

Ialt blev det til 16 bøger og 3 tegneseriesamlinger i perioden 3. april til 3. maj. Af dem var 4 anmeldereksemplarer, 1 billedbog og 4 på engelsk. 
I maj regner jeg ikke med at købe ret mange bøger, da der kun er et par enkelte nye udgivelser på min radar pt., som jeg gerne vil have fat i med det samme, og jeg gerne vil have skåret lidt mere ned på bunken af ulæste bøger, før jeg køber stort ind igen. Om det så holder, vil vise sig. 

Fik I nye bøger ind ad døren i april? Og er der nogle af mine nyanskaffelser I også glæder jer til at læse? 

Ingen kommentarer: