lørdag den 23. november 2019

All Dragons Readathon TBR

Så er der kun lidt over en uge til mit spritnye readathon, All Dragons Readathon, går i gang, og det er derfor blevet tid til at vise min TBR frem.
All Dragons Readathon starter 1. december og slutter 31. december, og går, i al sin enkelhed, ud på at læse bøger om og med drager. Derudover er der to udfordringer, man kan vælge at tage del i. Første udfordring handler om at stige i graderne, mens anden udfordring handler om at give sin drage særlige evner. Jo flere bøger man læser, og jo flere udfordringer man gennemfører, jo stærkere bliver både man selv og ens drage.
Jeg har (ikke overraskende, da jeg selv har fundet på udfordringerne), planer om at gennemføre begge udfordringer, så jeg både bliver dragefyrste og får en superstærk drage. I kan læse mere om udfordringerne i mit tidligere indlæg her, hvor jeg også gennemgår reglerne.


Min TBR ser sådan her ud:

Ild: Læs en bog med rødt eller orange på forsiden
Fire and Heist af Sarah Beth Durst har både rødt og orange på forsiden, og så hedder den endda noget med ild.

Visdom: Læs en bog, som blev udgivet første gang for mere end 20 år siden
Moreta: Dragonlady of Pern (Dragonriders of Pern 7) af Anne McCaffrey udkom for første gang i 1983, så den passer fint ind i udfordringen. Og det er også på tide, at jeg får læst videre i serien.

Forvandling: Læs en bog med drager, der kan forvandle sig til mennesker
One Good Dragon Deserves Another (Heartstrikers 2) af Rachel Aaron handler om drager, der kan forvandle sig til mennesker, og er endnu en serie, jeg gerne vil videre med.

Tale: Læs en bog med drage eller dragon i titlen
No Good Dragon Goes Unpunished (Heartstrikers 3) af Rachel Aaron opfylder denne udfordring.

Flyveevner: Læs en bog med en drage på forsiden
Sejlvæveren af Muffy Morrigan har en drage på forsiden, og da den er en del af min årslæsestak, er det ved at være sidste chance for at få den læst.

Magi: Læs en high fantasy-bog
Den blå portal (Skæbneløs 2) af Linette Harpsøe er high fantasy, og endnu en serie, jeg gerne vil læse videre i.

Is: Læs en bog med blåt på forsiden
Have Sword, Will Travel af Garth Nix og Sean Williams har blåt på forsiden, og burde være en forholdsvis hurtigt læst bog, da den ikke er specielt lang, og samtidig er en børnebog.

Usårlighed: Afslut eller kom ajour med en serie
Ildstorm (Ovanienprofetierne 3) af Lene Dybdahl er sidste bind i trilogien, og en bog, jeg virkelig glæder mig til at læse.

Gift: Læs en bog eller novelle på under 250 sider
Dragesten (Dragehjerte 1) af Ry Kristensen er på 203 sider, og burde være forholdsvis hurtigt læst.


Jeg håber, at jeg kommer i mål med alle udfordringerne, og glæder mig til at få læst en del af de dragebøger, som står på mine hylder. Jeg har forsøgt at vælge bøger af varierende tykkelse på både dansk og engelsk, og i forskellige serier, så jeg ikke kører træt undervejs. Stakken indeholder både helt nye bøger og boganskaffelser, og bøger, som har stået på mine reoler i et stykke tid, og som jeg nu føler mig parat til at gå i gang med.
Og så er der bare tilbage at vente på, at det bliver 1. december. Jeg håber, at flere vil læse med, men under alle omstændigheder er jeg sikker på, at jeg nok skal få det sjovt med en hel måned i dragernes tegn.

Har I planer om at deltage i All Dragons Readathon? Og hvilke bøger står i givet fald på jeres TBR? 

1 kommentar:

Piskeriset sagde ...

Hehe, jeg kunne ikke huske, at der var en drage på 'Sejlvæveren'-forsiden! Den overraskede mig i øvrigt positivt :)

Glæder mig til at høre, hvad du synes om bøgerne.


Mvh
Den lille Bogblog