onsdag den 1. maj 2024

Læsestatus for april

(Reklame - indeholder anmeldereksemplarer)

Så blev det maj, med solskin, varme og forår i luften. Men før jeg for alvor kan kaste mig over den nye måned, skal der tages afsked med april. 
April startede ud med en uges tiltrængt påskeferie, som dog ikke bød på de vilde projekter, da jeg stadig var i gang med at komme mig, efter marts' sygdom. Det blev dog til et enkelt besøg fra mine forældre, hvilket var rigtig hyggeligt. Senere på måneden fik jeg familiebesøg igen, da min moster kiggede forbi. 
Arbejdsmæssigt fyldte Fantasyfestivalen rigtig meget. Vi er i fuld gang med at lægge sidste hånd på programmet, og der er mange brikker, der skal falde på plads. 
I april deltog jeg i et enkelt readathon, nemlig Dewey's 24 Hour Readathon, hvilket var rigtig dejligt. Jeg nød i den grad at fordybe mig i bøgernes verden i et helt døgn, og fik da også læst en del. 
I det hele taget var april en god læsemåned. Jeg fik godt nok ikke læst helt så mange anmeldereksemplarer, som jeg havde håbet på, men fik postet flere anmeldelser på bloggen end længe, ligesom jeg også fik lavet en ny Top 10 Liste, hvilket jeg er rigtig godt tilfreds med. Også selvom jeg ikke rigtig kom i gang med at bruge hjulet på min telefon. Jeg er stadig bagud med mine læseudfordringer, men er ikke bekymret for, at komme på ret kurs igen, da jeg føler, jeg endelig har fået læselysten og -overskuddet tilbage. 
Men lad os se på, hvad jeg fik læst. 

I april fik jeg læst 6 anmeldereksemplarer, som alle var graphic novels.
De var:

Malin Falch:
Anmeldereksemplarer fra Turbine forlaget. 
Serien er slut. 

Jeg fik læst 6 bøger under Dewey's 24 Hour Readathon, 
De var:

Josephine N. B. Valentin: For i dag er jeg uden dig 

Bo Eriksson og Lina Blixt: Monsterbestiarium 

M. C. Beaton: Agatha Raisin og den diabolske dyrlæge (Agatha Raisins Cotswoldsmysterier 2) 
Serien er i gang.

Lowe Aspviken: Den hemmelige rejse 

Johan Egerkrans: Drager 

Anna Grue: Blodigt bryllup (Anne-Maj Mortensen 5)
Serien er i gang. 

Derudover fik jeg læst en enkelt bog på engelsk, nemlig:


Sidst, men ikke mindst, fik jeg læst en større stak tegneserier. 16 styk blev det til, og de var:

Bill Watterson: Kundskabens kræ (Steen & Stoffer 6)

Jim Davis:
Mandag igen! (Garfield 36)
Kogebøger ligger godt på maven (Garfield 37)
Snehunden glammer (Garfield 38)
Garfield giver piben en anden lyd (Garfield 41)
Fart over feltet (Garfield 42)
Start dagen med et smil (Garfield 48)
Femti, nemli'! (Garfield 50)
Arbejdet kalder (Garfield 52)
Jeg er ikke et rodehoved... jeg er organisationelt udfordret (Garfield 54)
Garfield på tynd is (Garfield 57)
Spise med grise (Garfield 59)
Garfield overvejer (Garfield 60)
Et gyldent håndtryk (Garfield 61)
Rigtige venner (Garfield)

Jouvray, Jurdic og Laude: Helvede, det er de andre! (Happy End 2)

I alt fik jeg læst 7 bøger og 22 graphic novels/tegneserier. Af dem var 6 anmeldereksemplarer, 2 fagbøger og 1 på engelsk. Jeg fik afsluttet en serie, og læst videre i 2. 
I maj vil jeg sætte fokus på anmeldereksemplarerne, og forsøge at få gang i hjulet. Jeg fortsætter derfor med at holde pause fra mine andre læseudfordringer, indtil jeg er kommet længere ned i stakken af anmeldereksemplarer. 
Jeg har planer om at deltage i et enkelt readathon i maj, nemlig The Final Book Support Group Readathon, hvor jeg håber at få afsluttet et par serier. 
Derudover byder maj på flere fridage, et forfatterarrangement, læsekredsmøde, arbejde og havearbejde. 

Ingen kommentarer: