fredag den 1. marts 2024

Læsestatus for februar

Så blev det marts. Vejret er så småt begyndt at tænke på forår, og i haven er de første spirer dukket op af jorden. Og det på trods af, at vinteren slog fra sig i februar, med sne, blæst, kulde og regn til følge. 
Lyset er endelig ved at vende tilbage, og det kan mærkes på humøret, at jeg ikke længere skal afsted i mørke, for også at komme hjem i mørke. 
Arbejdsmæssigt fylder Fantasyfestivalen mere og mere, med møder, planlægning og masser af mails, og programmet begynder så småt at tegne sig. Jeg tør godt love, at det bliver fedt. Derudover bød arbejdet på ekstravagter og min første lørdagsvagt i over et år. 
Jeg var også til forfatterforedrag med Lise Munk Thygesen, arrangeret af min arbejdsplads, og jeg nød virkelig at være afsted. 
Læsemæssigt var februar til gengæld ikke den bedste måned. Jeg fik læst noget, men slet det, jeg havde håbet på, og jeg fik hverken månedens serie, Red Rising af Pierce Brown, eller fra månedens hylde. Det blev hellere ikke til nogen anmeldereksemplarer, så status her er uændret. 
Men lad os se på, hvad jeg fik læst. 

Det blev kun til 3 bøger i februar. 
Bøgerne var:

Lise Munk Thygesen: Tove Ditlevsen var min mormor

Terry Pratchett: A Stroke of the Pen

Eckhart Tolle: Nuets kraft

Heldigvis fik jeg læst en del tegneserier og graphic novels i februar. 9 styk blev det til, og de var:

Mort Walker:
Basserne komplet 1978
Basserne komplet 1979
Basserne komplet 1980

Arleston og Barbucci: Hot Tabaaasco! (Ekho spejlverdenen 11)

CED: Megaond (Mørkets fyrste-praktikant 5)
Serien er slut. 

Bill Watterson:
Varyler fra en anden verden (Steen & Stoffer 4)
Snemænd uden grænser (Steen & Stoffer 7)

Jim Davis:
Arbejdet kalder! (Garfield 52)
Jeg er ikke et rodehoved...jeg er organisationelt udfordret (Garfield 54)

I alt fik jeg læst 3 bøger og 9 tegneserier/graphic novels. Af dem var 1 biografi/slægtshistorie, 1 selvhjælpsbog og 1 novellesamling. 2 var fra biblioteket, og 1 på engelsk. Jeg fik afsluttet en enkelt serie. 
I marts holder jeg pause fra mine månedlige udfordringer, for i stedet at fokusere på anmeldereksemplarerne. Nu skal jeg have banket bunken i bund. Men da jeg, fordi stakken er så stor, har virkelig svært ved at udvælge hvilken bog, jeg skal starte med, når jeg er blevet færdig med de 3, jeg er i gang med, har jeg lavet et spinner wheel på min telefon med alle titlerne på anmeldereksemplarerne til at hjælpe mig. Tanken er, at jeg, hver gang jeg har færdiglæst en bog i den kommende måned, bruger hjulet til at vælge min næste bog. Jeg er spændt på at se, hvordan det kommer til at gå. 
I slutningen af marts er der TFF Readathon, og jeg skal selvfølgelig være med, så her holder jeg pause med hjulet. 
Derudover byder marts på 2 koncerter, 2 familiefødselsdage, og arbejde, og måneden slutter af med påskeferie. Jeg håber også at få mulighed for at starte på forårsklargøringen af haven, men det kommer an på, hvordan vejret arter sig. 

Ingen kommentarer: