søndag den 23. maj 2021

DoTheThingAThon

2021 har indtil videre ikke været det bedste læseår for mig, og slet ikke i forhold til de læseplaner, jeg lagde ved årets start. Men det håber jeg, et nyt readathon kan være med til at råde bod på! DoTheThingAThon er et helt nyt readathon skabt af A Frolic Through Fiction på Booktube, og er skabt med det ene formål for øje, at få samlet op på nogle af årets læsemål. Der er ingen faste udfordringer, da tanken er, at deltagerne selv skaber udfordringer, der passer til de læsemål, man er kommet bagud med. Readathonet varer en uge, fra 24. til 30. maj, og har man lyst, kan man deltage i forskellige reading sprints undervejs, hostet af forskellige booktubere, ligesom man løbende kan opdatere om sin fremgang på de sociale medier med hashtagget #DoTheThingAThon. 
Hør mere om regler, forslag til udfordringer med mere i announcement-videoen her: 


Jeg har besluttet mig for at koncentrere mig om tre af årets læsemål, nemlig afslutning af serier, min A-Z TBR, og læsning af mine FairyLoot-bøger, som jeg er kommet temmelig langt bagud med. Hele min læseplan for 2021 kan i øvrigt ses her, hvis I er nysgerrige. 

Min TBR ser sådan her ud: 

Stephanie Garber: Finale (Caraval 3). 428/468 sider
Mål: Afslut flere serier. 
Jeg begyndte på bogen tilbage i januar, hvor jeg trak serien fra seriekrukken, men nåede ikke længere end til side 41. Så mit mål er at få færdiglæst den i løbet af readathonet, så jeg endelig kan krydse serien af på listen over igangværende serier. 

Amanda Foody: Daughter of the Burning City. 377 sider.
Mål: Gennemfør A-Z TBR, Læs bøger fra FairyLoot-krukken. 
Jeg er kommet langt bagud med både min A-Z TBR og mit FairyLoot-læseprojekt, og med denne bog kan jeg slå to fluer med et smæk. Hvis jeg altså får den læst. Bogen er i øvrigt en standalone, så kræver ikke, at jeg starter på en ny serie. 

Margaret Rogerson: An Enchantement of Ravens. 300 sider. 
Mål: Gennemfør A-Z TBR.
Endnu en standalone, og endnu en A-Z titel jeg burde have læst for længst. 

Rhiannon Thomas: Long May She Reign. 422 sider.
Mål: Gennemfør A-Z TBR.
Endnu en standalone, og endnu en A-Z titel jeg burde have læst for længst. 

Diana Wynne Jones: Fire and Hemlock. 392 sider. 
Mål: Gennemfør A-Z TBR.
Endnu en standalone, og endnu en A-Z titel jeg burde have læst for længst. Bogen var egentlig på min TBR for februar, men jeg fik den aldrig læst, så nu prøver jeg igen. 

I alt håber jeg at få læst 1919 sider, fordelt på 5 bøger. Lidt ambitiøst, men med tre fridage i readathonperioden, og 5 ikke alt for lange bøger, burde det være muligt at nå stakken igennem. Hvis, altså, jeg får gang i læsningen igen. Og skulle jeg, mod forventning, nå igennem hele stakken inden ugen er slut, kan jeg altid supplere med nogle af de anmeldereksemplarer, jeg har liggende fra sidste år. 
Når readathonet er slut, kommer der et statusindlæg på bloggen, hvor jeg fortæller, hvordan det gik med mine læsemål. I vil også løbende kunne følge med på Instagram, hvor jeg opdaterer, efterhånden som jeg får færdiglæst bøgerne. 
Jeg glæder mig til at være med, og håber endelig at få indhentet lidt af det, jeg er bagud. Om det lykkes, vil vise sig. 

2 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Jeg hepper på dig :-)

Kirsten Bloch sagde ...

@Piskeriset. Tak:)