lørdag den 28. oktober 2023

Book Haul #10

Selvom der stadig er nogle dage tilbage af oktober, får I allerede nu månedens Book Haul. Jeg har godt nok stadig et par forudbestillinger på vej, men har valgt at lave indlægget allerede nu, da jeg ellers ikke får tid til at lave det før BogForum i næste weekend, og gerne vil have denne måneds bogstakke væk, før der kommer nye til. 
Det var egentlig ikke meningen, at månedens bogstak skulle blive så stor, men nye udgivelser, gode tilbud, og et par særudgaver, jeg bare måtte have, fik stakken af nye bøger til at vokse støt, så jeg endnu en gang kan vise en pæn bunke nyanskaffelser frem. 
Da der ikke er nogen anmeldereksemplarer imellem denne gang, starter jeg med de mindre stakke, og arbejder mig opefter. 

Jeg er gået i gang med at udskifte nogle af de meget slidte bøger i min reol med mere sammenhængende - og pænere - udgaver, og som følge af den mission, blev det til en enkelt bog hos Bog & Idé i denne måned. 
Bogen er:

Dorothy L. Sayers: Peter Wimsey finder fem falske spor (Peter Wimsey 6)

I en Facebook-gruppe faldt jeg over 3 brugte bøger, jeg manglede i min samling. 
De er:

Stephen King:
Varulvens år
De dødes by
Dragens Øjne

Jeg købte 5 bøger i Føtex, hvoraf 4 var helt nye udgivelser, mens en enkelt var på supertilbud. 
Bøgerne er:

Peter Ingemann og kongerækken

Lise Munk Thygesen: Tove Ditlevsen var min mormor

Jan Guillou: Bedrag bedragerne (Firmaet Hamilton og Ponti 2)

Lisbet Dahl og Ulf Pilgaard: Livsvidner

Britney Spears: Min egen stemme

Sidst, men bestemt ikke mindst, blev det til 9 bøger hos Saxo, heraf to særudgaver til samlingen. 
De er:

J. R. R. Tolkien: The Hobbit (Illustrated by the author)

J. R. R. Tolkien: The Hobbit (Illustrated Deluxe Edition)

Josefine Ottesen: Drømmemesteren 1+2

Dorothy L. Sayers:
Et lig for lidt (Peter Wimsey 1)
Et væld af beviser (Peter Wimsey 2)
Unaturlig død (Peter Wimsey 3)
Giftmordet (Peter Wimsey 5)

L. M. Montgomery: Børnene flyver fra reden (Anne fra Grønnebakken 8)

I alt flyttede 18 bøger ind i reolen i perioden 1.-28. oktober. Af dem var 6 udskiftningseksemplarer, 3 brugte, 2 forudbestillinger, 2 særudgaver, 4 faglitteratur og 1 biografi. 2 var på engelsk. 
I november har jeg ikke planer om at købe bøger andet end til BogForum. Jeg har et par forudbestillinger på vej, men bortset fra dem, skulle jeg helst ikke købe flere bøger før efter jul. Der skal jo også være nogen at skrive på ønskesedlen. 

Ingen kommentarer: